Pristatytose kolekcijose vyravo tendencijos, telpančios į šiuos raktinius žodžius, rašoma pranešime spaudai.

Provokuojančiai. Pastangos mielos ir skoningai įžūlios. Jos kelia amžiną lyties klausimą: ką priskirti vyriškai ir moteriškai aprangai? Dizaineriai ribą trina drąsiai ir subtiliai. Aistės Julitos Pauliukevičiūtės (Kauno kolegija) kolekcijoje podiumu žygiuoja vyrai ryškiai dažytomis lūpomis, vylingai siūbuoja klubais, avi aukštakulnius.

Ivetos Butkevičiūtės (Vilniaus kolegija) vyrams reikia sijonų ir burtininko skrybėlių. Kartais provokacijos tampa panašios į mitingo transparantus. Vietoj jų nuomonę pasauliui dizaineriai pareiškia per užrašus ant marškinėlių (Erika Grubytė, Kauno kolegija).

Geometriškai. Jaunimas mėgsta aiškumą, konstruojamos geometrinės formos – stačiakampiai, trikampiai, kvadratai (jungtinė Kauno kolegijos Aprangos dizaino pirmo kurso studenčių kolekcija „Kompozicija“). Ne paslaptis, kad ne vieną dizainerį įkvepia 6- 7 dešimtmečiai ar senučiai Antikos laikai, ypač kuriant aksesuarus (Aneta Bačianskaitė, Dovilė Ašmontaitė, Toma Kvietkauskaitė, Laura Mulokaitė, ŠU).

Konstruoti formas galima ir iš seno gero džinso. Iš senienų atgimsta naujos formos – transformuojamos pelerinos, barokiniai sijonai, korsetai (Esterė Gedvilaitė, Aistė Rimdeikaitė, Karolina Kemežaitė, VDU).

Tamsiai. Į porą tamsumai dar tiktų žodis „dažniausiai“. Daugelis jaunų dizainerių šį sezoną dievina ne juodą, bet pilką spalvą. O ji žiba visaip – nuo sodraus šlapio asfalto, pelės kailio iki skaldyto akmens mirgėjimo ar vasaros rūko. Gyvybės teikia lakuoti audiniai, oda, žvyneliai, organzos blizgis.

Kompaniją palaiko brandaus vyno, naftos, mėlyno nakties dangaus atspalviai.

Spalvotai ir skaniai. Kaip atsvara tamsiam koloritui tampa jungtinė Ramintos Razgutės, Evelinos Kupšytės, Lukrecijos Zigmantaitės, Ugnės Kardelytės (VDU) kolekcija paplūdimio tema. Čia raibuliuoja vandens mėlis, byra smėlis, spindi koralų ar paukščių užuominos.

Kristina Urbonaitė (Kauno kolegija) dievina vabzdžių pasaulį ir ant drabužio perkelia nenusakomos mėlynai žalios spalvos musės pilvelio blizgesį, sparno raštą, boružės raudonį. Yra dizainerių, kurie į spalvas žvelgia gurmaniškai, taigi aprangoje derinti prinokusio pomidoro, tamsių vynuogių, gaivių salotų, baltų pupelių spalvas tiesiog būtina (jungtinė Kauno kolegijos ir Frederiko technologijų instituto (Kipras) studentų kolekcija).

Nostalgiškai. Pavieniai dizaineriai dairosi į praeitį ir ieško įkvėpimo būtent čia. Latvė Velga Krukovska (Rezekne Higher Education Institution) tikrai žvalgėsi močiučių lobynuose – jos kolekcijoje atpažįstami liaudiški mezginių, raštų, ornamentų motyvai. O štai Jonė Grigaitytė (Vilniaus kolegija) žavisi auksinio glamroko era – besilaikstančiaais siluetais, odiniais aksesuarais ir seksualumo.

Skaitmenizuotai. Vis dėlto jaunoji karta – neatskiriama nuo kompiuterio. Net ir į gamtos objektus ji žvelgia per skaitmeninio pasaulio prizmę. Todėl netrūksta motyvų, kurie transformuoti moderniomis technologijomis – pavyzdžiui, išdidintas roplio odos raštas (Rimantė Rimgailaitė, VDA). Emocinį skaitmeninio pasaulio vakuumą primena Kristinos Petrovskajos (Kauno kolegija), žaidžianti akmeninio pasaulio įvaizdžiais.

Ant drabužių nugula stilistika, panaši į minimalistinę animaciją (Sandra Klimašauskaitė (Kauno kolegija). Jauni dizaineriai vis dar mėgsta printus ir turbūt mylės juos ilgai, nors tokią meilę seniai išpažinusi gatvės mada.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)