„Siūlome praktiškai mokytis tiriant, sprendžiant problemas, keliant probleminius klausimus. (…) Norime vaikus įtraukti į veiklą pamokoje nuo pat pradžių, nelaukti, kol mokytojas išaiškins mokymosi medžiagą. Jeigu mokinys pats iškelia probleminį klausimą, uždavinius ir iš karto klausimą sprendžia, taip pamažu eina prie tam tikrų atradimų”, - laidoje „Ryto espresso” ketvirtadienį sakė L. Virozerovienė.

Ji pabrėžia, kad dabar mokytoja pusę pamokos aiškina mokiniams teoriją, o jie tik pasyviai klauso, tad ta informacija patenka tik į trumpąją atmintį. Tuo tarpu taikant „Atrask“ metodiką, anot jos, visas svarbiausias darbas atliekamas pamokoje praktiškai.

„Atradome būdą, kaip išmokyti vaiką mokytis, kaip daryti tai veiksmingiau, išmokyti jį lanksčiai prisitaikyti – kad vaikas, išėjęs iš mokyklos, gebėtų nepasimesti, o iš tikrųjų veikti”, - kalbėjo ji.

Pasak L. Virozerovienės, „Atrask“ mokymosi metodiką sudaro užrašai (vedlys mokiniui), vadovėlis, skaitmeniniai ištekliai. Ji pateikia pavyzdį, kaip ši metodika konkrečiai atrodo penktos klasės istorijos pamokai:

„Vaikui užduočių sąsiuvinyje duodama tema ir iš karto pateikiamas probleminis klausimas, pavyzdžiui: kokie sunkumai laukia bundančios Lietuvos valstybės? Tuose užrašuose penktokas perskaito tam tikrus uždavinius, kurie jam išskaido šią problemą į etapus. Pavyzdžiui, pirmiausia reikia išsiaiškinti penkis blokados vykdymo būdus Lietuvoje. Po to įvertinti blokados privatizacijos pasekmes valstybei, o po dar sukurti sėkmingo žemės ūkio verslo pavyzdį. Vadinasi, mes einame nuo žinių iki praktinio pritaikymo“,- aiškino L. Virozerovienė.

Pasak jos, šitokia praktinio mokymosi metodika, keliant probleminius klausimus, tinka visiems vaikams – nuo darželinukų iki dvyliktokų, bet kol kas metodika bus pradėta diegti pagrindinio ugdymo mokiniams, tačiau numatomas ir metodikas tęstinumas kitoms klasėms.
Rudenį atliktas pilotinis metodikos projektas 10-tyje Lietuvos mokyklų, iš kurių, L. Virozerovienės teigimu, sulaukta daug gražių atsiliepimų.

Visą laidos „Ryto espresso“ įrašą klausykite čia.