Kaip atsikratyti galvos skausmo be vaistų?

 (7)
Galvos skausmas vienaip ar kitaip suteikia kiekvienam žmogui daug nemalonumų ir yra vienas iš labiausiai paplitusių negalavimų, kuriuos pajutę ieškome skausmą malšinančių tablečių. Tačiau yra saugesnis būdas kovoti su galvos skausmu – tai masažas.
Skausmas
Skausmas
© Corbis

Masažas - viena seniausių priemonių, naudojamų skausmui malšinti. Esti įrodymų, kad kinai masažą naudojo dar prieš tris tūkstančius metų.

Kinų medicina – seniausias mokslas. Vienu svarbiausių jos pasiekimų galima pavadinti atradimą, kad spaudžiant tam tikrus kūno taškus galima numalšinti vidinių žmogaus organų skausmą. Po šio unikalaus atradimo buvo sukurta gydymo metodika. 1027 metais gydytojo Van Vei-I dėka šviesą išvydo „Bronzos žmogaus taškų atlasas“, kuris to meto gydytojams tapo oficialiu ligonių gydymo vadovu.

Taškinis masažas iki šiol sėkmingai taikomas gydant pačias įvairiausias ligas. Jis gali padėti ir kamuojant galvos skausmui.

Taškinį masažą reikėtų atlikti nagu arba piršto pagalvėle, minkštai spaudžiant ir masažuojant reikiamas sritis. Spaudžiant atitinkamus taškus organizme išsiskiria endorfinų, blokuojančių skausmą. Tuomet dingsta ne tik skausmas, bet ir suaktyvinama kraujotaka į reikiamą kūno vietą. Todėl audiniai ir organai geriau aprūpinami deguonimi, greičiau vyksta medžiagų apykaitos procesai.

Kad nugalėtumėte galvos skausmą, masažuojant būtina veikti šiuos devynis taškus:

Taškas fen-či – „suvokimo vartai“ – simetriškas taškas, išsidėstęs ties kaukolės pagrindo įdubomis.

Taškas fen-fu – „vėjo pilis“ – taškas, esantis kaukolės pagrinde, įduboje po juo.

Taškas cuan-čžu – „bambuko stiebas“ – simetriškas taškas, esantis ties antakių pradžia šalia jų vidinio krašto.

Taškas in-tan – „trečioji akis“ – taškas, esantis kaktos viduryje tarp vidinių antakių kraštų.

Taškas ceziui-liao – „veido grožis“ – simetriškas taškas, esantis žemiau skruostikaulyje vienoje linijoje su vyzdžiu.

Taškas ci-bai – „keturi nušvitimai arba ketvirtoji baltuma“ – simetriškas taškas, esantis vienoje vertikalėje su vyzdžio centru, po apatiniu į priekį žiūrinčiojo akies kraštu.

Taškas che-gu – „įeinant į slėnį“ – simetriškas taškas, esantis tarp rodomojo piršto ir nykščio, viršutiniame taške, jungiančiame jų raumenis.

Taškas tai-čun – „daugiau spaudimo“ – simetriškas taškas, esantis viršutinės pėdos dalies įduboje tarp pirmojo ir antrojo piršto.

Taškas czu-lin-ci – „aukščiau ašarų“ – simetriškas taškas, esantis tarp viršutinės pėdos dalies ketvirtojo ir penktojo viršutinės pėdos dalies piršto.

Šių taškų masažas bent tris minutes gali išvaduoti nuo galvos skausmo ir daugybės kitų nemalonių pojūčių nosies, gerklės, ausų srityse, taip pat padės atsikratyti dantų skausmo; akių skausmo, įtampos ir nuovargio; diskomforto kaklo srityse. Kai kurių taškų, tokių kaip GB 20, LV 3, GB 41 veikimas naudingas gydant artritą, o taško GV 24,5 masažas gali aktyvuoti endokrininės sistemos darbą ir gydyti virškinimo sistemos sutrikimus.

Šiandien taškinis masažas plačiai naudojamas netradicinėje medicinoje. Jo veiksmingumu galima tikėti arba ne, tačiau protingiausia būtų patiems išbandyti šią metodiką.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Ką reikėtų žinoti renkantis kūno prausiklį (2)

Kasdieniai grožio ritualai padeda ne tik puoselėti švelnią ir minkštą odą, bet ir atsipalaiduoti po sunkios dienos ar pasisemti energijos naujam rytmečiui. Pasirodo, svarbu mokėti išsirinkti ne tik tinkamą kūno kremą ar losjoną, bet ir odai labiausią tinkantį prausiklį, kurių šiandien tikra gausybė.

V. Kurpienė: sveikai maitintis nei brangu, nei sudėtinga (6)

Lietuviai visada mėgo gerai, sočiai ir skaniai pavalgyti, deja, tokie valgymo įpročiai dažnai net labai greitai atsiliepia sveikatai. Pasak sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės, kaip viena pagrindinių priežasčių, kodėl nesistengiama sveikai maitintis, įvardijamas lėšų trūkumas – esą, sveikai maitintis yra per brangu ir per sudėtinga. Nebūtina vaikytis ant pakuočių užrašytų kodinių žodžių „natūralu“, „organiška“ ar „ekologiška“, kadangi subalansuoti mitybą galima ir pasirinkus paprastus, visiems puikiai pažįstamus produktus, kuriuos su malonumu valgys ir vaikai.

Specialisto patarimai lieknėjantiems: kaip suderinti dietą ir sportą (7)

Biomedicinos mokslų daktaras, Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto mokslo darbuotojas, Lietuvos olimpinio sporto centro sportininkų mitybos specialistas, dirbantis su olimpinės rinktinės ir perspektyvinio rengimo sportininkais Marius Baranauskas pataria, kaip ruoštis „Danske Bank Vilniaus maratonui“. Tam, kad žmogaus organizmas būtų optimaliai aprūpintas maistinėmis medžiagomis, būtina valgyti kuo įvairesnį maistą – racioną turi sudaryti visos maisto pasirinkimo piramidės produktų grupės.

V. Kurpienė: sveikos mitybos pagrindas – 10 maisto produktų (9)

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, 70 proc. daugelio lėtinių ligų išsivystymą lemia mityba, žalingi įpročiai ir fizinis aktyvumas. Pagal šiuos duomenis Lietuva figūruoja pirmosiose Europos šalių statistikos eilutėse ir patenka į rizikos grupę. Mitybos specialistė Vaida Kurpienė teigia, kad vartojamais produktais susirūpinti reikėtų visiems ir pataria peržiūrėti savo šaldytuvą bei jo turinį palyginti su rekomenduotinais maisto produktais.

Ką valgo dietologai: maistas, neapsunkinantis skrandžio (22)

„Pavalgiusi dažnai jaučiu sunkumo jausmą. Labai nemalonu. Ką daryti, kad jo nebūtų?“, – klausia Donata.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.