Vis dėlto neapleidžia disonanso nuojauta. „Subaru“ markė mūsuose vertinama dėl ko? Dėl tvirtumo, 4x4 važiuoklės, patikimumo, bagažinėje patogiai pasideda kirvis ir meškerė, vienas kito nepadalydami perpus, ir panašiai. Bet kokiu atveju, viskas, ką dažniausiai išgirsite, vienaip ar kitaip siesis su sunkiomis eismo sąlygomis ir, geriausiu atveju, miškais ar pelkėmis. Nieko apie miestą. Kodėl?

Gal todėl, kad dar niekas akivaizdžiai neišaiškino, kodėl mažiausias iš „Subaru“ gaminamų SUV yra tikras miesčionis, nepraradęs visų savo užmiesčiui tinkamų galimybių: ir išvaizda įdomi, ir važiuoja nenuobodžiai, ir Karklės festivalyje neturėtų užklimpti. Kitaip sakant – respektabilaus hipsterio automobilis.

Kitoks „Subaru“

Pirmoji „Subaru XV“ versija debiutavo 2012 metų pabaigoje. Beveik ketverius metus rinkose esančiam automobiliui atėjo metas šiokioms tokioms permainoms. Atnaujintame modelyje dabar montuojamos LED dienos šviesos tiek priekyje, tiek gale, galima rinktis naujo dizaino ratlankius, kiek pasikeitė priekinio buferio ir radiatoriaus grotelių dizainas, dar praplatinti sparnai. Dėl to XV turėtų dar labiau patikti norintiems atkreipti į save dėmesį.

Apskritai XV yra kažkiek kitoks „Subaru“. Patys japonai tvirtina, kad jų sukaupti duomenys rodo, jog šį modelį dažniausiai renkasi miestų gyventojai, kuriems ir bekelė pakankamai retai sutinkama.
"Subaru XV" dažniausiai renkasi miesto gyventojai ir moterys

Be to, XV dažniau pasirenka moterys – galbūt dėl patrauklesnės jo išvaizdos, palyginus su kitais „Subaru“ modeliais? Tai paaiškina ir atnaujinto modelio vizualiųjų akcentų dėliojimą: ryškesnės detalės, daugiau modernumo, išskirtinumo palyginus su kitais šio gamintojo automobiliais.

Tačiau salone – iš esmės tas pats vaizdas, kaip ir visuose neseniai atnaujinimus patyrusiuose „Subaru“ automobiliuose, čia dizaineriai ryškesnio potėpio pagailėjo. Atpažįstami patogus rankai oda trauktas vairas, prietaisų skydelis, centrinė konsolė ir jos ekranas su multimedija bei pagirtina gamykline garso sistema su šešiais 180 vatų garsiakalbiais, bet viskas jau matyta ir bandyta.

Kita vertus, kieto plastiko kiekiai minimizuoti, krebždesių dėl nekokybiško surinkimo neaptikta, salonui papildomų taškų už praktiškumą pelno ir tokios smulkmenos, kaip daug vietos puodeliams ir buteliukams, tik gale sėdintys didelės erdvės tegul nesitiki.

Viduje iš esmės labiau kliūna tik vienas dalykas – keistos specifikos prietaisų parodymų valdymas. Tarpusavyje susijusių dalykų tenka ieškoti skirtingais valdikliais ir skirtinguose ekranuose, kas šiek tiek erzina. Taip pat tikrai mažesnio svarbumo parametrus „išsivesti“ į ekraną kažkodėl paprasčiau nei, pavyzdžiui, degalų sąnaudas.
"Subaru XV" interjeras lengvai atpažįstamas

Kiemų užkariautojas

Neabejotinas šio automobilio pranašumas prieš konkurentus mažųjų SUV segmente yra net 22 cm prošvaisa (pažiūrėkite nuotraukose), kurios gali pavydėti gerokai didesni visureigiai. Graudu, tačiau šis rodiklis svarbiausias yra, deja, ne užmiestyje ieškant gražesnio plotelio iškylai tarp kelmų, o ankstų žiemos rytą Lazdynuose ieškant, kaip išsivaduoti iš 65-ių automobilių kompanijos 25-ių vietų stovėjimo aikštelėje, gražiai apdabintoje įvairaus perlipimo sudėtingumo lygio borteliais ir tais giliais aštriabriauniais daktais, kurie 1983 metais išdidžiai vadinosi asfaltu.

Be to, kas gi dar šiame segmente pasigirs pastoviai veikiančia visų varomų ratų sistema? Ir turėdamas šiuos visureigio privalumus XV kelyje dar gi yra manevringas bei vikrus. Automobilis pakankamai lengvai kontroliuojamas, taip pat ir posūkiuose, kuriuose daug lemia žemas šio modelio svorio centras, o stabiliau jaustis padeda aktyvus sukimo momento skirstymas tarp ašių (modeliuose su benzininiais varikliais ir „Lineartronic“ transmisija).

Žemesnį svorio centrą dėl savo konstrukcijos ypatybių užtikrina ir opoziciniai „Boxer“ varikliai.

XV kuria gerą stabilumo įspūdį, o kėbulas mažai svyruoja. Taip pat aštresniuose posūkiuose vairuotojo kūną gerai prilaiko tam tinkamos formos sėdynės.

Gamintojo teigimu, atnaujinto XV pakaba tapo minkštesnė ir tylesnė. Dėl minkštumo priekabiauti tikrai negalima – jos stangrumas apskritai yra puikus. O dėl garso – na, yra ir tylesnių, ir garsesnių atvejų, sakykime, kad šio automobilio pakaba garsų pasaulyje yra visiškai sveiko proto ribose ir dar su atskiros kategorijos pliusu už smūgių dempingavimą.

Duokite apsukų

Salone – nebloga garso izoliacija, aerodinaminiai triukšmai girdisi menkokai, o variklio garsas ausį pasiekia tik spustelėjus daugiau nei ketvirtadalį akseleratoriaus eigos (ne, liniuote nematavau, nes šį rodiklį procentine išraiška galima stebėti centriniame ekrane).

Bandytas automobilis buvo sukomplektuotas su dviejų litrų darbinio tūrio atmosferiniu benzininiu varikliu, mėgstančiu apsukas – maksimalus 150 AG galingumas pasiekiamas prie 6200 aps./min., o 196 Nm sukimo momentas – prie 4200 aps./min. Galią ratams perduoda 6 laipsnių pavarų dėžę imituojanti „Lineartronic“ bepakopė transmisija.

Ši kombinacija man nepaliko įspūdžio didesniuose „Subaru“ modeliuose, tačiau šiam automobiliui – pats tas. Ar dėl to, kad jo svoris tik pusantros tonos, ar dėl to, kad derinimas geresnis, tačiau su šiuo variklio ir pavarų dėžės deriniu XV neturi jokių bėdų, o automobilio galimybes ir saugumą kelyje praplečia aktyviojo sukimo momento paskirstymo sistema, pagal važiavimo sąlygas galią skirstydama priekinei ir galinei ašiai.
"Subaru XV"

Dinamika tikrai nestebuklinga (iki 100 km/val. per 10,7 sek.), tačiau ir charakteris šio automobilio į tai neorientuotas. O štai ekonomiškumo rodikliai visai padorūs atmosferiniam motorui: gamintojas deklaruoja vidutines 6,6 litro šimtui kilometrų benzino sąnaudas, o man per 180 kilometrų nesistengiant pavyko pasiekti 7,2 litro. Akivaizdu, kad skyrus tam daugiau dėmesio galima ir džiaugtis maždaug litru mažesniu vidurkiu.

Kokios alternatyvos? Galima rinktis mechaninę pavarų dėžę ir dar du variklius: 1.6 litro benzininį (114 AG ir 150 Nm) arba 2 litrų turbodyzelinį (147 AG ir 350 Nm).

Pigiausias „Subaru XV“ su 1.6 litro benzininiu varikliu ir 5 pavarų mechanine dėže kainuoja nuo 19 tūkst. 990 eurų. Mūsų bandytas „Subaru XV 2.0i Sport“ įvertintas 26 tūkst. 50 eurų.

Apibendrinimai? Smagus automobilis barzdočiui ar barzdotei, kartais važinėjantiems ir žvyrkeliais arba jų adaptacijomis sostinės gatvėse. Ir čia tik paties hipsterio problema, jeigu jis nemato savęs už „Subaru“ vairo. O pardavėjams įrodyti atvirkščiai tikrai gali padėti atnaujintas XV modelis.

Kas labiausiai patiko: Prošvaisa ir pakabos darbas.

Kas labiausiai nepatiko: Geresnės komplektacijos lygio XV kaina jau verčia kraipyti galvą. Kraipyti į konkurentų pusę. Ypač tiems, kuriems visų ratų pavara ar didelė prošvaisa neįrašyti pageidavimų sąrašo viršūnėje.

Papildomos pastabos:

1. „Subaru XV“ parametrai: ilgis – 4450 mm, plotis – 1780 mm, aukštis – 1570 mm, ratų bazė – 2635 mm. Bagažinės talpa – 380 l.

2. „EuroNCAP“ teste XV modelis gavo 5 žvaigždutes už saugumą – maksimalų įvertinimą. Visa automobilyje siūloma aktyvaus ir pasyvaus saugumo įranga montuojama į visus įrangos lygius ir nieko papildomai užsakyti nesiūloma.

3. Dar apie saugumą: variklis ir transmisija suprojektuoti taip, kad avarijos atveju atitrūktų ir kristų ne į saloną, bet po juo. Pėsčiųjų saugai tarp variklio ir jo gaubto priekinės dalies paliktas didesnis tarpas deformuojamosios zonos funkcijai, o priekinio stiklo valytuvai susidūrimo akimirką lengvai nulūžta.

4. Mano bandyto „XV 2.0i Sport“ modelio komplektacijoje yra automatiškai valdomi priekiniai žibintai, „Subaru Starlink“ multimedijos sistema su 7 colių skersmens centriniu ekranu bei 6 garsiakalbiais, atbulinio vaizdo kamera, automobilio dinaminio stabilumo sistema, pagalbinė stabdymo sistema, stabdžių veikimo koregavimo sistema ir kita įranga.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (80)