Simpatiškas ir madingas

Būna sėkmingų retro automobilių pavyzdžių, bet pasitaiko ir ne tokių sėkmingų. Ne itin sėkmingas pavyzdys – „VW New Beetle“, kurio antrosios naujos kartos laukiama pasirodant netrukus ir tikimasi, kad jį pirkėjai pamėgs labiau. Matyt, buvo per didelis atotrūkis tarp senojo ir naujojo modelių – senųjų „vabalų“ gerbėjams jis nepatiko, o naujųjų gerbėjų atsirado ne tiek ir daug.

O štai 2007 m. pristatytą naująjį „Fiat 500“ pirkėjai greitai priėmė į savo širdis. Trejų durų miesto mažasis hečbekas iš karto pavergė pirkėjų, o ypač moteriškosios giminės, simpatijas savo retro išvaizda ir galimybe automobilį susikomplektuoti pagal individualius poreikius. Be to, automobilis saugumo testuose pelnė penkias žvaigždutes ir „Car Of The Year 2008“ apdovanojimą. Naujojo automobilio „Fiat 500“ sėkmę lėmė legendinė ir madinga praeitis, sėkmingas ir laikotarpio atmosferą atitinkantis retro dizainas bei teisingi reklamos sprendimai.

Automobilis labai primena senąjį „Fiat Cinquecento“, dar 1957 m. sukurtą italų automobilių dizainerio Dante Giacosos, kai Italijoje visi jau buvo pamiršę Benito Mussolini, „Chianti“ vynas liejosi laisvai, gatvėmis zvimbė „Vespa“ motoroleriai ir niekas net nesusimąstydavo, kad Sophia Loren kada nors bus sena. Mažylio motyvais Sovietų Sąjungoje buvo gamintas ir senas „zapukas“ malonybiniu vardu „kupriukas“ – nedaug kas ir atsimindavo jo oficialų pavadinimą ZAZ 965. Kokia nostalgija – toks simpatiškas, kad gali pamiršti visa kita. Net ir kainą.

Pusė milijono mažylių

O naujųjų „Fiat 500“ kaina nėra jau tokia didelė. Tiesa, su sąlyga, kad tai „Cinquecento“ 1.2 POP versija su 1,2 litro varikliu. Nors šiam mažyliui iš variklio išspaudžiamų 69 arklio galių miestui visiškai pakanka. Tačiau pirkėjai, kurie renkasi šiuos automobilius, į kainą žiūri kur kas atlaidžiau – jei imsi labai gilintis, netrukus suprasi, kad mažylis pagamintas naudojant „Fiat Panda“ bazę, tad jis ir pigesnis, ir netgi praktiškesnis. Bet tokia charizma, kokia dvelkia naujasis „kupriukas“, jam tolima kaip vasaros saulė žvarbią lapkričio dieną. Tad šis automobilis – redakcijos vasaros automobilio pasirinkimas. Na ir kas, kad gaminamas nuo 2007 m. – šie „kupriukai“ visuomet maloniai nuteikia ir džiugina akį. Ir ne tik moters – šiuolaikiniam miesto vyrui „užsuktas“ „Fiat 500 Abarth“ tinka kaip madingas drabužis. O kur dar 160 arklio galių, kurios į jį įkinkytos – ne kiekvienas macho susitvarkytų. Tačiau net ir bazinis POP modelis vertas dėmesio dėl savo važiavimo ypatybių – ypač mieste, kur kieta važiuoklė leidžia greitai įveikti posūkius ir mitriai landžioti tarp automobilių.

Aišku, galima rasti ir kietesnių žaisliukų, tačiau kur daugiau, jei ne čia atsiveria galimybė pasireikšti fantazijai – automobilį galima papuošti galybe lipdukų, parinkti įvairiausius spalvų derinius, priderinti aksesuarų – tai ne tik automobilis, bet ir mielas žaisliukas, džiuginantis savininko ir aplinkinių akį. Ne veltui, kai tik pasirodė naujasis „Fiat 500“, per visą Europą – nuo Portugalijos iki Rusijos – nusidriekė eilė ketinančiųjų jį įsigyti. Ir štai prieš porą mėnesių „Fiat“ paskelbė, kad vos per 31 gamybos mėnesį jau parduota daugiau kaip 500 tūkst. šių automobilių.

Prie jūros ir į lenktynių trasą

O šią vasarą su draugais prie jūros keliauti labai tiks neseniai kartu su garsia aprangos ir gyvenimo būdo kūrėja „Diesel“ pristatytas retro kabrioletas „Fiat 500C by Diesel“. Ribotos serijos automobilis parduodamas nuo gegužės, o kainos už paprasčiausią versiją su 1,2 litro varikliu prasideda nuo 18 tūkst. eurų.

Automobilis ir iš išorės, ir iš vidaus išskirtinis – mažasis kabrioletas siūlomas trijų spalvų derinių, su 16 colių ratlankiais, sėdynės apsiūtos tamsiai mėlynų džinsų spalvą primenančiu audiniu, o siūlės, kaip ir dera džinsams, sudygsniuotos geltonais siūlais.

Žinoma, jei jums nepatinka šis stilingas variantas, visuomet į pagalbą atskubės bendrovė „Abarth“. Žavų mažąjį retro kabrioletą jie pavers žvėriūkščiu be stogo. Mažylis su 1,4 litro turbininiu varikliu pasiekia 140 arklio galių. Automobilis nudažytas dviejų spalvų deriniu, tačiau „Abarth“ tuo neapsiribojo. Apautas 17 colių ratlankiais, bestogis mažylis „500C Abarth“ iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 8,1 sekundės, didžiausias sukimo momentas siekia 206 Nm esant 2 000 sūkių per minutę, o didžiausias greitis – net 205 km/val. Vidutinės degalų sąnaudos – vos 6,5 litro 100 km ir atitinka „Euro 5“ ekologines normas. Automobilio pavarų dėžė „Abarth Competizione“ leidžia pavaras perjunginėti prie vairo lyg tikrame sportiniame automobilyje – pirmą kartą šią elektroninę hidraulinę sistemą „Abarth“ panaudojo dar prieš 60 metų senajame „Fiat 500“ modelyje.

Tačiau dar toliau pažengė bendrovė „Romeo Ferraris“ (o jūs manėte, kad Italijoje tik viena „Ferrari“...), kuri žiedinėms lenktynėms „Fiat 500 Abarth“ pavertė... lenktynių monstru, trasoje besigalynėjančiu su „Ferrari“, „Lamborghini“ ir kitais superautomobiliais. Nenuostabu – automobilis su anglies pluošto kėbulu sveria lyg plunksna (apie 970 kg), o vos 1,4 litro darbinio tūrio variklis su turbina pasiekia 360 arklio galių. Ką ir kalbėti, mažylis „Fiat 500“ – visiems gyvenimo atvejams!