„BMW X1“ testas: automobilis be cenzūros

 (52)
Trys raidės, keliančios didžiausias emocijas Lietuvoje. Kokios jos? PVM? Ne, nebent pūvate nuo galvos ir susirūpinote šviežios žuvies valgymo mūsų šalyje problematika. STT? Nebent esate valdančiojoje koalicijoje su kitais panašiais. TBC? Dėkui dievui, nėra taip blogai ir padėtis, atrodo, išskyrus mokyklas, kontroliuojama.
"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Tos raidės yra BMW. Bent jau tiems žmonėms, kurie skaito šios rubrikos straipsnius. Viena ikoniškiausių automobilių markių mūsų šalyje nepalieka abejingų.

Vieno iš labiausiai linksniuojamų Vokietijos gamintojų vardas tautiečių lūpose atsiranda dėl įvairių priežasčių: tiek dėl pažangių technologijų ir kokybės, tiek dėl neblėstančios preciziško vairavimo pojūčių legendos, tiek (gaila, bet gerokai dažniau) dėl tą legendą nevykusiai interpretuojančių, spidometre reguliariai su kaupu savo IQ rodiklio parodymus viršijančių vairuotojų.

Tik šį kartą nenagrinėkime pastarosios priežasties, o aptarkime arčiau pirmųjų dviejų esantį, šviežumu alsuojantį, praėjusių metų pabaigoje mūsų šalyje pasirodžiusį „BMW X1“.

"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Teisingi pokyčiai

Palyginus su pirmtaku, kuris, pripažinkime, buvo kažkoks ne iki galo išpildytas visureigis, naujasis X1 modelis dizaino prasme atliko šuolį. Nors iš tikrųjų nieko ypatingo nenutiko, tiesiog unifikacija kartais yra geriausias pasirinkimas, jeigu automobilis, nuo kurio šis procesas prasideda, yra gerai atrodantis ir sėkmingas.

Tad tapęs tiesiog mažiausiuoju po „BMW X5“ ir „BMW X3“ bavarų visureigių serijos atstovu X1 neprašovė – automobilis atrodo moderniai, atpažįstamai ir solidžiai.

Išriedėjus į gatves iš pradžių į akis krenta smagi variklio trauka žemuose sūkiuose. Mūsų bandyto „BMW X1 xDrive 20d“ dviejų litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis, kurio galia 190 AG (prie 4000 aps./min.), maksimalų 400 Nm sukimo momentą pasiekia prie 1750 apsukų per minutę, tad ir mieste įsibėgėjant, ir užmiestyje lenkiant kitus vairuotojus nenuvylė nė karto.

Beje, net nežinant tikslių techninių duomenų centriniame displėjuje galima pasirinkti traukos ir galios parametrų atvaizdavimą realiu laiku – pravers norintiems sportiško įspūdžio ar tiesiog pastudijuoti, kur tas kompromisinis aukso taškas tarp efektingo ir efektyvaus važiavimo.

Būtina paminėti, kad mūsų bandytame automobilyje buvo sumontuota dinamiškai veikianti automatinė pavarų dėžė „Steptronic“ (už ją papildomai primokama 2140,01 eur), kuri akivaizdžiai prisideda prie motoro precizikos: šis tandemas dirba be jokių priekaištų, į akceleratoriaus paspaudimus reaguojama žaibiškai ir nuspėjamai.

"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Be to, nedidelis automobilio svoris (1625 kg) ir pastoviai keturių ratų varomųjų ratų sistema „xDrive“, kuri aktyviai skirsto sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašių, suponuoja išvadą, kad pageidaujant išsaugoti dinamiško vairavimo galimybę greičiausiai net nebūtų problema ir sutaupyti pinigų bei pasirinkti mažesnės galios motorą – su mūsų bandytuoju visureigis gali iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,6 sekundės. O sutaupyti pinigai pravers gana netikėtoje vietoje (apie tai tekste vėliau).

Tikiesi sporto, gauni komforto. Ir atvirkščiai

Dinaminės vairavimo kontrolės sistema leidžia rinktis tarp ekologiško, komfortiško ir sportiško važiavimo režimų, kurių kiekvienas turi savo specifikos. Beje, komfortiškas yra siūlomas kaip standartinis – gamintojas mums sufleruoja savo požiūrį į visureigį.

Ekologiškas režimas man šiame automobilyje pasirodė mažiausio būtinumo dalykas – jis labiau skirtas pagrįsti deklaruojamas vidutines 4,9-5,1 litro dyzelino šimtui kilometrų sąnaudas. Mūsų testo metu per 281 kilometrą mišriomis sąlygomis automobilis naudojo 6,4 litro degalų, kuo, beje, būtų naivu skųstis.

Tuo metu „Comfort“ režimas iš tikrųjų bene labiausiai tinkamas kasdieniam važinėjimui: galios pakanka ir dinamiškam važiavimui, pakaba gerai sureguliuota. Pasirinkimas „Sport“ tradiciškai „patikslina“ vairą, akceleracijos pedalas tampa jautresnis, pasikeičia pavarų jungimo algoritmas, o pakabos darbe ypatingo pokyčio nepajutau. Tiesiog, ir „Comfort“ režime ji subalansuota labai tiksliai – jokių nepageidaujamų judesių.

Bavarų ABC arba Automobilis Be Cenzūros

Autostradoje varikliui pasiekus 3 tūkstančius apsukų nesijaučia jokių vibracijų, o garso izoliacija primena, už ką mokami atitinkami pinigai. Vėliau nuvažiavus į paprastą greitkelį prasideda vingiuoti ruožai su pagreitėjimais ir kalneliais, kuriuos šiam automobiliui parinkau tyčia.

Ir čia BMW nenuvilia. Nesvarbu, kad automobilio svorio centras neturi nieko bendro su sportu, bet šis visureigis elgiasi lyg turėtų. Kėbulo elgesys – labai geras, jokio siūbavimo, posūkiuose nuolankiai spaudžiasi, linksta pagal judėjimo kryptį, variklis su pavarų dėže tiesiog puotauja, kintamo stiprumo vairo mechanizmas veikia tiksliai: bavarai sukūrė dar vieną tikslaus valdymo, intuityviai gerai jaučiamą ir vairavimo malonumą suteikiantį automobilį.

"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Bet po euforijos pliūpsnio ištinka nemalonus sugrįžimas į kasdienybę, kurioje net neaišku, ką apkaltinti. Nuvažiavus į prastesnės kokybės kelią paaiškėja, jog važiuoklė be problemų sugeria paprastus nelygumus, tačiau nė nebando dempinguoti stipresnio išorės poveikio: keletas, atrodo, ne pačių didžiausių duobių vos neišplėšia iš rankų vairo ir priverčia kaukštelėti dantimis. Pirmą kartą iš netikėtumo, antrą kartą iš nemalonumo.

Vėliau tampa akivaizdu, kad šitaip be jokios cenzūros vairuotojui perduodama viskas: „gulintis policininkas“, asfalto siūlė, bet kokia duobelė – absoliučiai visi vairavimo elementai ir įspūdžiai. Tad šiam automobiliui pageidautina parinkti puoselėjančius kelius.

Kam reikia taupyti pinigus

O taupyti juos reikia keistam dalykui – per 40 tūkstančių eurų kainuojančiame BMW visureigyje nėra navigacijos įrangos. Taip, jūs perskaitėte teisingai ir pagalvojote visiškai suprantamai: šiais laikais, kai kosminėse erdvėse burzgia mūsų laivai... Na gerai, šiais laikais už viską reikia mokėti ir visi Vokietijos gamintojai savo būstinėse turi bent po du aukštus rinkodaros darbuotojų, kurie kiaurą parą suka galvas, kaip čia susirinkti kiekvieną pinigą.

Tad ir „premium“ segmento gamintojas be papildomos įmokos (nuo 970 eurų) neduoda net pačios paprasčiausios navigacijos paketo.

"Premium" automobilis navigacijos be priemokos nepasiūlo
"Premium" automobilis navigacijos be priemokos nepasiūlo
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Salone medžiagos – kokybiškos, plastmasės minkštos, nors jų galėtų būti ir šiek tiek mažiau, bet mūsų bandytas visureigis nebuvo aukščiausios komplektacijos. Sėdynės nudžiugino puikia orientacija mūsų šaliai – jos įšyla akimirksniu, o malonios spalvos apšvietimo juostos durelės suteikia jaukumo. Interjeras iš esmės yra tradicinio BMW salono kombinacija – nesupainiosi su niekuo.

Multimedija, kaip ir visuose BMW modeliuose, yra vienas iš pavyzdžių, kaip turi būti daroma intuityviai suprantama, neperkrauta ir lengvai valdoma automobilio funkcijų sistema. 6,5 colių įstrižainės centrinis monitorius yra mažokas (galima užsisakyti didesnį), tačiau, kai nėra navigacijos, tai ir didesnis displėjus nereikalingas.

Garso sistemai ypatingų priekaištų neradome, nors ir labai girti nėra už ką.

Nors automobilis pakankamai kompaktiškas (jo ilgis siekia tik 4439 mm), tačiau dėl gana ilgos ratų bazės (2670 mm) ir aukštos stogo linijos salone pankakamai komfortiškai gali sėdėti visi penki važiuojantys, o bagažinėje telpa 505 l (17 proc. daugiau nei pirmtake) krovinio.

Kas labiausiai patiko: Tai, kas kuria šiai markei legendą – vairavimo malonumas.

Kas labiausiai nepatiko: Net ir bazinėje įrangoje galėtų būti nors kažkokia navigacijos sistema.

Papildomos pastabos:

1. Šiame modelyje montuojamas vienas greičiausiai veikiančių elektrinis bagažinės dangtis, kas yra labai patogu, kai lauke šalta, o ant galinės sėdynės sėdi vaikas. Be to, jis atsiveria itin plačiai, tad patogu krautis daiktus. O sėdynes galima nulenkti į plokštumą, kuri leidžia gabenti iki 2,5 metro ilgio daiktus.

2. Bazinė „BMW X1 xDrive 20d“ modelio kaina mūsų šalyje siekia 39 tūkst. 390 eurų su mechanine pavarų dėže. Pigiausias X1 yra „X1 sDrive 18d“ su 150 AG galios motoru – jo kaina prasideda nuo 34 tūkst. 140 eurų. Mūsų bandyto automobilio su automatine dėže ir priedais kaina – 47 tūkst. 710,01 eur.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Pirmasis važiavimas

„Audi A5 Coupe“ testas: modernesnio tiesiog nėra (26)

Po pernai debiutavusio didžiojo „Audi Q7“ ir naujos kartos „A4“, šiemet pasirodė trečiasis naudojant tos pačios platformos modulius pagamintas automobilis „Audi A5 Coupe“ ir jo sportiškoji 354 AG versija „S5“.

„Kia Sportage“ testas: milžiniškas žingsnis į priekį (64)

Naujieji rinkos debiutantai Lietuvoje – naudojant tą pačią platformą pagaminti „Kia Sportage“ ir „Hyundai Tucson“ – nuo šiol yra gerokai brandesni ir žada pirkėjus vilioti ne tik kaina, bet ir žymiai geresnėmis važiavimo savybėmis.

„Peugeot 308 GTi“ testas: bauginančiai rafinuotas kelias į lenktynių trasą (21)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“Su šiuo automobiliu mano pažintis vyko lenktynių trasoje, o ne įprastai bandant, kaip kitus automobilius. Žinoma, neturiu jokių abejonių, kad „žiedas“ ir yra ta vieta, kurioje reikia bandyti „karštus“ hečbekus, bet įsitikinau, kad „Peugeot 308 GTi“ (ir ypatingai mūsų bandyta 272 AG versija „Peugeot Sport“), yra tinkamas tiek kasdieniam važinėjimui, tiek ir pergalėms lenktynių trasose.

Naujasis „Peugeot 208 GTi“: adrenalinu mintančios širšės testas (32)

Ramūnas Pletkus, DELFITuriu iš karto prisipažinti – nelabai dažnai nutinka taip, kad išankstinį atsargų mano skepsį koks nors automobilis nušluotų be ceremonijų. Tad ir šį kartą nutiko ne taip. Nutiko gerokai įdomiau. „Peugeot 208 GTi“ mano išankstinį požiūrį iš pradžių sutraiškė, vėliau sutrynė į miltus, tada sudegino į pelenus ir išbarstė ant galvos.

Savaitgalis su „Nissan Navara“: klajonės tarp asfalto ir gamtos (3)

Požeminiame daugiaaukštės stiklo, plieno ir betono sąjungos parkinge pastatęs „Nissan Navara“ kokias penkias minutes stovėjau ir žiūrėjau į ją. Bandžiau suprasti: svetimkūnis ar lyg čia išlietas? Aukščiu ir pločiu nenustebinęs pikapas savo ilgą kūną standartinėje stovėjimo vietoje sutalpino tik perlipus plastmasinį apsaugos bortelį. Tačiau taip „įsirangęs“ niekuo per daug neišsiskyrė iš bendros aplinkos, kurią taip pat sudarė ne vienas visureigis.
Facebook draugai