„BMW X1“ testas: automobilis be cenzūros

 (52)
Trys raidės, keliančios didžiausias emocijas Lietuvoje. Kokios jos? PVM? Ne, nebent pūvate nuo galvos ir susirūpinote šviežios žuvies valgymo mūsų šalyje problematika. STT? Nebent esate valdančiojoje koalicijoje su kitais panašiais. TBC? Dėkui dievui, nėra taip blogai ir padėtis, atrodo, išskyrus mokyklas, kontroliuojama.
"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Tos raidės yra BMW. Bent jau tiems žmonėms, kurie skaito šios rubrikos straipsnius. Viena ikoniškiausių automobilių markių mūsų šalyje nepalieka abejingų.

Vieno iš labiausiai linksniuojamų Vokietijos gamintojų vardas tautiečių lūpose atsiranda dėl įvairių priežasčių: tiek dėl pažangių technologijų ir kokybės, tiek dėl neblėstančios preciziško vairavimo pojūčių legendos, tiek (gaila, bet gerokai dažniau) dėl tą legendą nevykusiai interpretuojančių, spidometre reguliariai su kaupu savo IQ rodiklio parodymus viršijančių vairuotojų.

Tik šį kartą nenagrinėkime pastarosios priežasties, o aptarkime arčiau pirmųjų dviejų esantį, šviežumu alsuojantį, praėjusių metų pabaigoje mūsų šalyje pasirodžiusį „BMW X1“.

"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Teisingi pokyčiai

Palyginus su pirmtaku, kuris, pripažinkime, buvo kažkoks ne iki galo išpildytas visureigis, naujasis X1 modelis dizaino prasme atliko šuolį. Nors iš tikrųjų nieko ypatingo nenutiko, tiesiog unifikacija kartais yra geriausias pasirinkimas, jeigu automobilis, nuo kurio šis procesas prasideda, yra gerai atrodantis ir sėkmingas.

Tad tapęs tiesiog mažiausiuoju po „BMW X5“ ir „BMW X3“ bavarų visureigių serijos atstovu X1 neprašovė – automobilis atrodo moderniai, atpažįstamai ir solidžiai.

Išriedėjus į gatves iš pradžių į akis krenta smagi variklio trauka žemuose sūkiuose. Mūsų bandyto „BMW X1 xDrive 20d“ dviejų litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis, kurio galia 190 AG (prie 4000 aps./min.), maksimalų 400 Nm sukimo momentą pasiekia prie 1750 apsukų per minutę, tad ir mieste įsibėgėjant, ir užmiestyje lenkiant kitus vairuotojus nenuvylė nė karto.

Beje, net nežinant tikslių techninių duomenų centriniame displėjuje galima pasirinkti traukos ir galios parametrų atvaizdavimą realiu laiku – pravers norintiems sportiško įspūdžio ar tiesiog pastudijuoti, kur tas kompromisinis aukso taškas tarp efektingo ir efektyvaus važiavimo.

Būtina paminėti, kad mūsų bandytame automobilyje buvo sumontuota dinamiškai veikianti automatinė pavarų dėžė „Steptronic“ (už ją papildomai primokama 2140,01 eur), kuri akivaizdžiai prisideda prie motoro precizikos: šis tandemas dirba be jokių priekaištų, į akceleratoriaus paspaudimus reaguojama žaibiškai ir nuspėjamai.

"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Be to, nedidelis automobilio svoris (1625 kg) ir pastoviai keturių ratų varomųjų ratų sistema „xDrive“, kuri aktyviai skirsto sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašių, suponuoja išvadą, kad pageidaujant išsaugoti dinamiško vairavimo galimybę greičiausiai net nebūtų problema ir sutaupyti pinigų bei pasirinkti mažesnės galios motorą – su mūsų bandytuoju visureigis gali iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,6 sekundės. O sutaupyti pinigai pravers gana netikėtoje vietoje (apie tai tekste vėliau).

Tikiesi sporto, gauni komforto. Ir atvirkščiai

Dinaminės vairavimo kontrolės sistema leidžia rinktis tarp ekologiško, komfortiško ir sportiško važiavimo režimų, kurių kiekvienas turi savo specifikos. Beje, komfortiškas yra siūlomas kaip standartinis – gamintojas mums sufleruoja savo požiūrį į visureigį.

Ekologiškas režimas man šiame automobilyje pasirodė mažiausio būtinumo dalykas – jis labiau skirtas pagrįsti deklaruojamas vidutines 4,9-5,1 litro dyzelino šimtui kilometrų sąnaudas. Mūsų testo metu per 281 kilometrą mišriomis sąlygomis automobilis naudojo 6,4 litro degalų, kuo, beje, būtų naivu skųstis.

Tuo metu „Comfort“ režimas iš tikrųjų bene labiausiai tinkamas kasdieniam važinėjimui: galios pakanka ir dinamiškam važiavimui, pakaba gerai sureguliuota. Pasirinkimas „Sport“ tradiciškai „patikslina“ vairą, akceleracijos pedalas tampa jautresnis, pasikeičia pavarų jungimo algoritmas, o pakabos darbe ypatingo pokyčio nepajutau. Tiesiog, ir „Comfort“ režime ji subalansuota labai tiksliai – jokių nepageidaujamų judesių.

Bavarų ABC arba Automobilis Be Cenzūros

Autostradoje varikliui pasiekus 3 tūkstančius apsukų nesijaučia jokių vibracijų, o garso izoliacija primena, už ką mokami atitinkami pinigai. Vėliau nuvažiavus į paprastą greitkelį prasideda vingiuoti ruožai su pagreitėjimais ir kalneliais, kuriuos šiam automobiliui parinkau tyčia.

Ir čia BMW nenuvilia. Nesvarbu, kad automobilio svorio centras neturi nieko bendro su sportu, bet šis visureigis elgiasi lyg turėtų. Kėbulo elgesys – labai geras, jokio siūbavimo, posūkiuose nuolankiai spaudžiasi, linksta pagal judėjimo kryptį, variklis su pavarų dėže tiesiog puotauja, kintamo stiprumo vairo mechanizmas veikia tiksliai: bavarai sukūrė dar vieną tikslaus valdymo, intuityviai gerai jaučiamą ir vairavimo malonumą suteikiantį automobilį.

"BMW X1"
"BMW X1"
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Bet po euforijos pliūpsnio ištinka nemalonus sugrįžimas į kasdienybę, kurioje net neaišku, ką apkaltinti. Nuvažiavus į prastesnės kokybės kelią paaiškėja, jog važiuoklė be problemų sugeria paprastus nelygumus, tačiau nė nebando dempinguoti stipresnio išorės poveikio: keletas, atrodo, ne pačių didžiausių duobių vos neišplėšia iš rankų vairo ir priverčia kaukštelėti dantimis. Pirmą kartą iš netikėtumo, antrą kartą iš nemalonumo.

Vėliau tampa akivaizdu, kad šitaip be jokios cenzūros vairuotojui perduodama viskas: „gulintis policininkas“, asfalto siūlė, bet kokia duobelė – absoliučiai visi vairavimo elementai ir įspūdžiai. Tad šiam automobiliui pageidautina parinkti puoselėjančius kelius.

Kam reikia taupyti pinigus

O taupyti juos reikia keistam dalykui – per 40 tūkstančių eurų kainuojančiame BMW visureigyje nėra navigacijos įrangos. Taip, jūs perskaitėte teisingai ir pagalvojote visiškai suprantamai: šiais laikais, kai kosminėse erdvėse burzgia mūsų laivai... Na gerai, šiais laikais už viską reikia mokėti ir visi Vokietijos gamintojai savo būstinėse turi bent po du aukštus rinkodaros darbuotojų, kurie kiaurą parą suka galvas, kaip čia susirinkti kiekvieną pinigą.

Tad ir „premium“ segmento gamintojas be papildomos įmokos (nuo 970 eurų) neduoda net pačios paprasčiausios navigacijos paketo.

"Premium" automobilis navigacijos be priemokos nepasiūlo
"Premium" automobilis navigacijos be priemokos nepasiūlo
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Salone medžiagos – kokybiškos, plastmasės minkštos, nors jų galėtų būti ir šiek tiek mažiau, bet mūsų bandytas visureigis nebuvo aukščiausios komplektacijos. Sėdynės nudžiugino puikia orientacija mūsų šaliai – jos įšyla akimirksniu, o malonios spalvos apšvietimo juostos durelės suteikia jaukumo. Interjeras iš esmės yra tradicinio BMW salono kombinacija – nesupainiosi su niekuo.

Multimedija, kaip ir visuose BMW modeliuose, yra vienas iš pavyzdžių, kaip turi būti daroma intuityviai suprantama, neperkrauta ir lengvai valdoma automobilio funkcijų sistema. 6,5 colių įstrižainės centrinis monitorius yra mažokas (galima užsisakyti didesnį), tačiau, kai nėra navigacijos, tai ir didesnis displėjus nereikalingas.

Garso sistemai ypatingų priekaištų neradome, nors ir labai girti nėra už ką.

Nors automobilis pakankamai kompaktiškas (jo ilgis siekia tik 4439 mm), tačiau dėl gana ilgos ratų bazės (2670 mm) ir aukštos stogo linijos salone pankakamai komfortiškai gali sėdėti visi penki važiuojantys, o bagažinėje telpa 505 l (17 proc. daugiau nei pirmtake) krovinio.

Kas labiausiai patiko: Tai, kas kuria šiai markei legendą – vairavimo malonumas.

Kas labiausiai nepatiko: Net ir bazinėje įrangoje galėtų būti nors kažkokia navigacijos sistema.

Papildomos pastabos:

1. Šiame modelyje montuojamas vienas greičiausiai veikiančių elektrinis bagažinės dangtis, kas yra labai patogu, kai lauke šalta, o ant galinės sėdynės sėdi vaikas. Be to, jis atsiveria itin plačiai, tad patogu krautis daiktus. O sėdynes galima nulenkti į plokštumą, kuri leidžia gabenti iki 2,5 metro ilgio daiktus.

2. Bazinė „BMW X1 xDrive 20d“ modelio kaina mūsų šalyje siekia 39 tūkst. 390 eurų su mechanine pavarų dėže. Pigiausias X1 yra „X1 sDrive 18d“ su 150 AG galios motoru – jo kaina prasideda nuo 34 tūkst. 140 eurų. Mūsų bandyto automobilio su automatine dėže ir priedais kaina – 47 tūkst. 710,01 eur.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Pirmasis važiavimas

Po dešimtmečių tamsos britus aplankė nušvitimas: sudie, Europa, „Rolls-Royce“ reikia vairuoti pačiam (23)

Po tamsos ateina aušra (After the darkness comes Dawn – angl.). Taip „Rolls-Royce“ pristato kabrioletą „Dawn“. Po dešimčių tamsos metų Europos Sąjungoje Didžiuosius bretinus ištiko nušvitimas ir jie pasirinko „Exit“ be galimybės paspausti „Cancel“, tad mes nedvejodami čiupome galimybę praleisti saulėtą pusdienį su pernai pasirodžiusiu vienu prabangiausių pasaulyje kabrioletų „Rolls-Royce Dawn“, nes neaišku, ar paskui tie anglai neužsidarys nuo viso pasaulio apskritai.

„Hyundai Ioniq“ testas: vienas automobilis – trys skirtingos koncepcijos (7)

„Hyundai“ koncernas paskelbė planą, pagal kurį Europoje jis ketina užimti vietą tarp trijų daugiausiai hibridinių arba vien tik elektra varomų automobilių parduodančių gamintojų. Pirmoji šio plano dalis – naujasis „Hyundai Ioniq“ – pirmasis automobilis pasaulyje, kuris gali būti tiek hibridinis, tiek iš tinklo įkraunamas hibridinis, tiek ir varomas vien elektra.

Hibridinio „Kia Niro“ testas: tikslas – nukarūnuoti „Toyota“ (23)

Korėjiečiai iš „Hyundai“ ir dukterinės „Kia“ kompanijos neslepia – pristatę naują „Kia Niro“ ir bendraplatformį „Hyundai Ioniq“ modelius, jie siekė vieno tikslo – nukonkuruoti hibridinių automobilių rinkoje be konkurencijos karaliaujančius japonų gamintojo „Toyota“ modelius. Ar šios pretenzijos pagrįstos aiškinausi „Kia Niro“ ir po dienos vykusiame „Hyundai Ioniq“ pristatyme.

„Maserati Levante“ testas: saldus itališkas gyvenimas (20)

„Levante“ – galintis netikėtai greitai keistis Viduržemio jūros pakrantės vėjas. Manau, rinkodarininkai nesuklydo šiam automobiliui parinkdami vardą. Pirmasis „Maserati“ kompanijos istorijoje visureigis per akimirką iš solidaus, komfortiško, įvaizdį pabrėžiančio automobilio gali pasikeisti į sportišką, veržlų bei griausmingą bolidą. Iš esmės tam tereikia dukart spustelėti mygutį prie pavarų svirties.

Atnaujinto „Peugeot 2008“ testas Lietuvos keliais: minčių kyla įvairių (25)

Ramūnas Pletkus, DELFIAtnaujintas „Peugeot 2008“ modelis – dar vienas pasirinkimas iš prancūzų gamintojo populiariojo 208-uko variacijų plejados. Šios kartos 208 bene geriausiai išmėginome taupumo lenktynėse rudenį, neseniai aprašėme įspūdingas „karštojo“ hečbeko „208 Gti“ galimybes, o dabar atėjo laikas pažvelgti į Europoje septinmyliais batais populiarėjančio mažųjų miesto visureigių segmento atstovą 2008.
Facebook draugai