Net moderniausiuose ir brangiausiuose automobiliuose vaikas negali būti saugus, jei nėra specialaus laikančio įrenginio, – vaikiškos automobilinės kėdutės. Tai patvirtino pasaulinė praktika ir avarijų bandymai.
© Gamintojo nuotr.

Vaikų automobilinė kėdutė – vienintelis dalykas, esant avarinei situacijai galintis išgelbėti mažyliui gyvybę ir sveikatą.

Neverta skubėti

Visi vairuotojai žino, kad vaikai iki 135 cm ūgio vežami turi sėdėti specialioje jų ūgiui ir svoriui pritaikytoje atitinkamos grupės automobilinėje kėdutėje. Tačiau nepaklysti besirenkant kėdutę nėra taip lengva.

Neskubėkite pirkti pirmos pasitaikiusios automobilinės saugos priemonės. Apsilankykite keliose parduotuvėse, panaršykite gamintojų internetinėse svetainėse, pasitarkite su tėvais, jau naudojančiais automobilinę kėdutę.

Be to, apgalvokite, kaip ir kur bus naudojama tokia saugos priemonė. Jeigu ji bus nuolat išimama iš automobilio, tada rinkitės mažesnio svorio kėdutę. Jei dažnai ir ilgai keliaujate, pirkite automobilinę saugos kėdutę, kurioje vaikas jaustųsi patogiai ilgesnį laiką ir galėtų miegoti (gamintojų numatytos kelios nugarėlės padėtys).

Rinkitės saugos kėdutę, kuri būtų tinkama jūsų vaiko svoriui ir ūgiui. Patartina kuo ilgiau vežioti vaikus kėdutėse, kurios tvirtinamos nugarėle į priekį, nes tokia konstrukcija saugesnė. Vaikus, kurie sveria mažiau nei 9 kg arba dar nesėdi be suaugusiojo pagalbos, nepatartina vežioti saugos kėdutėje, tvirtinamoje veidu į priekį.

Vaiko saugos kėdutę patartina keisti tuomet, kai jo svoris tampa per didelis arba jo galva aukštesnė už kėdutės nugarėlę.

Amžius ir svoris

Vienas iš pagrindinių kriterijų, pagal kurį reikėtų rinktis automobilinę kėdutę, kaip minėta, yra vaiko amžius ir svoris. Pagal tai automobilinės kėdutės skirstomos į grupes.

Naujagimiams naudojama grupės 0 ir 0+ grupės kėdutės-nešynės.

Nulinės grupės automobilinė kėdutė naudojama vaikams nuo gimimo iki 10 kg (arba maždaug iki 9 mėnesių) ir yra dedama išilgai ant galinės automobilio sėdynės.

0 + grupės automobilinė kėdutė-nešynė naudojama vaikams nuo gimimo iki 13 kg (arba maždaug 15 mėnesių) ir montuojama automobilyje tik prieš važiavimo kryptį. Jei tos grupės automobilinę kėdutę montuosite ant automobilio priekinės sėdynės, visada privalote išjungti oro pagalvę.

Automobilinių kėdučių I grupė skirta vaikams, sveriantiems nuo 9 iki 18 kg, taigi jau galintiems sėdėti savarankiškai. I grupės kėdutėje vaikas tvirtinamas penkių taškų saugos diržais arba specialiu saugos staliuku. Pačios I grupės kėdutės tvirtinamos automobilio diržais arba naudojant standžią ISOFIX fiksavimo sistemą. ISOFIX standaus fiksavimo sistema yra skirta vaikams, sveriantiems ne daugiau kaip 18 kg, todėl ši sistema yra naudojama tik 0 = ir I grupėse. Kai tik jūsų vaiko galva bus virš kėdutės krašto arba vaiko svoris viršys 18 kg, būtinai turite nedelsdami pakeisti į kitos svorio grupės automobilinę kėdutę.

II ir III automobilinių saugos kėdučių grupės skirtos vežioti nuo 15 iki 36 kg sveriančius vaikus. Vokietijos automobilininkų klubas ADAC numato naudoti šios grupės kėdutes, jei vaikas sveria mažiau nei 36 kg, o ūgis yra mažesnis nei 150 cm.

II ir III grupės automobilio kėdutėje vaikas tvirtinamas automobilio saugos diržais kartu su pačia kėdute. Šios grupės kėdutės gali būti naudojamos esant vaiko ūgiui nuo 95 cm ir daugiau.

Rinkoje paplitusios III grupės kėdutės be nugarėlės, vadinamosios paaukštintos sėdynės. Šios kėdutės skirtos vyresniems vaikams nuo 22 kg arba maždaug nuo 7–8 metų. Tačiau jos visiškai neapsaugo nuo šoninio smūgio.

Dažnai gamintojai vieno modelio kėdutes pritaiko keletui svorio grupių. Dažniausiai pasitaikantys variantai – tai sujungtos 0+ – I ir I–II–III grupės, arba kėdutės vaikams, sveriantiems nuo 9 iki 36 kg.

Privalomi bandymai

Saugumo lygis yra pagrindinė kėdutės charakteristika. Visos automobilinės kėdutės turi pereiti privalomus Europos ECE 44-04 bandymus. Tai būtina sąlyga, kad kėdutė patektų į laisvą prekybą. Ant kiekvienos automobilio kėdutės turi būti oranžinės spalvos žyma, kurioje nurodytas modelio pavadinimas, gamintojas ir unikalus numeris, pagal kurį šis modelis sėkmingai perėjo ECE 44-04 bandymus. ECE 44-04 bandymai užtikrina reikalingą minimalų automobilių kėdučių saugos lygį, tačiau negarantuoja pakankamo lygio.

Nustatyti automobilio kėdutės faktinį apsaugos lygį galima tik nepriklausomais avarijų bandymais. Populiariausius, reguliarius ir įtakingiausius nepriklausomus testus vykdo Vokietijos vairuotojų sąjunga ADAC.

Atliekant šiuos bandymus kėdutės testuojamos pagal šiuos pagrindinius kriterijus: priekinio, šoninio smūgio, fiksavimo paprastumo ir patikimumo, patogumo, aptarnavimo paprastumo, pavojingų medžiagų buvimo ir taip toliau.

Pabaigoje nustatomas bendras rezultatas (vertinimas), kuo mažesnis balas, tuo geriau. Vokietijoje, skirtingai negu Lietuvoje, naudojama atvirkštinė vertinimų sistema. ADAC ekspertai primygtinai rekomenduoja tik tas kėdutes, kurios buvo įvertintos bent patenkinamai.

Tinkamai pritvirtinti

Kėdutę pritvirtinti automobilyje dažnai yra kur kas sudėtingiau, nei atrodo. Amerikoje atliktų tyrimų rezultatai, kuriuos skelbia JAV Nacionalinė saugaus eismo administracija, atskleidė, kad pagrindinės klaidos – vaiko kėdutė tvirtinama naudojant netinkamas angas, nenaudojamas sutvirtinimo spaustukas, vaikas neprisegamas ir kėdutė per laisvai pritvirtinama.

Verta žinoti, kad tinkamai pritvirtinta kėdutė nejudės daugiau nei 2,5 cm į priekį ar bet kurią pusę. Jei vaikiška kėdutė juda per daug, važiuoti negalima. Perskaitykite instrukciją ir tvirtinkite iš naujo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Specialistai stebėjo greitkelį ties Kaunu: apstulbino vairuotojų įžūlumas (167)

Pastaruoju metu greitkelyje A1 ties Kaunu buvo vykdyti didelio masto tyrimai. Buvo ne tik...

„Regitra“ neturi duomenų, kad egzaminų pertvarka didintų skubančiųjų skaičių

Rugsėjį įsigalios nauja vairuotojų egzaminavimo tvarka, tačiau „Regitros“ atstovai kol kas...

„Regitra“ primena: nuo rugsėjo 1 d. keičiasi vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas (1)

Nuo rugsėjo 1 d. įsigalios pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo...

Kaip suvaldyti akvaplanuojantį automobilį (6)

Naujos padangos gali išstumti iki 30 l vandens vos per vieną sekundę, kai važiuojama 80 km/val....

Kaip elgtis patyrus eismo įvykį su neapdrausta transporto priemone (1)

Per pastaruosius penkerius metus neapdraustomis transporto priemonėmis vidutiniškai sukeliama iki...

Top naujienos

Plikai nusikirpusi K. Dūdaitė: aš noriu tokių pačių užduočių kaip vaikinai (312)

„Gyvename neramiais lakais. Manau, kad kariuomenei reikia žmonių, kurie turėtų smegenų ir noro...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (81)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (79)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (7)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (199)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...

V. Baumilos koncerte Vilniuje - romantikos pliūpsniai ir nuo dainų įkaitusi atmosfera (3)

Vėsų trečiadienio vakarą Vilniuje atlikėjas Vaidas Baumila pradėjo savo koncertinį turą...

Tikroji elegancija: grožio konkurse pristatytas įspūdingas koncepcinis „Mercedes-Maybach“ (14)

Į šia savaitę Kalifornijos valstijoje vykusį dailiausių transporto priemonių konkursą „...

Šį bruožą turintys žmonės labiau linkę į neištikimybę (15)

Visi, kurie būna neištikimi savo antrajai pusei, turi vieną bendrą bruožą. Tokią išvada...

Baltijos kelio metinių proga į Vilnių dviračiais atmynė svečiai iš Švedijos

Dešimt tarptautinės telekomunikacijų bendrovės vadovų trečiadienį baigia tris dienas trukusį...