Bus nustatyti minimalūs periodinių transporto priemonių techninių apžiūrų, įrangos, kuria tikrinami automobiliai, ir inspektorių apmokymų standartai.

Siekiant kovoti su ridos rodmenų klastojimu, techninių patikrų metu bus tikrinami šių skaitiklių rodmenys, o už klastojimą turės būti baudžiama veiksmingomis sankcijomis. ES valstybėms paliekama teisė taikyti dar griežtesnius reikalavimus.

Taisyklės supaprastins automobilių perregistravimą kitoje ES šalyje, nes valstybė turės pripažinti kitoje ES šalyje išduotą techninės apžiūros pažymą.

Nepritarta Europos Komisijos siūlymui technines apžiūras periodiškai taikyti visiems motociklams ir mopedams. Nuo 2022 m. apžiūros bus privalomos tik tiems motociklams, kurių variklio darbinis tūris viršija 125 cm3, tačiau ES valstybės galės šią prievolę pakeisti kitokiomis eismo saugos priemonėmis.

Kasmet ES keliuose bus siekiama patikrinti bent 5 proc. komercinių transporto priemonių. Tikrinant jas turės būti naudojama rizikos vertinimo sistema. Ji leis atidžiau ir dažniau tikrinti tas įmones, kurių automobiliuose dažniau nustatomi trūkumai.

Periodinių transporto priemonių patikrų direktyvai pritarė 557 EP nariai, 81 nepritarė, o 43 susilaikė. Komercinių transporto priemonių patikros taisyklėms pritarė 646 EP nariai, 25 nepritarė, o 14 susilaikė. Dėl jų jau pasiektas neformalus susitarimas su ES Taryba, todėl neliko kliūčių joms įsigalioti. ES valstybės turės per 3 metus perkelti jas į savo teisę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (124)