Susisiekimo ministerija primena: laikas keisti padangas

 (25)
Susisiekimo ministerija primena šalies vairuotojams, kad nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 d. draudžiama su vasarinėmis padangomis eksploatuoti tas transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 tonos. Dygliuotas padangas leidžiama eksploatuoti nuo lapkričio 1 d., rašoma pranešime spaudai.
© Corbis

Susisiekimo ministerija taip pat primena, kad lengviesiems automobiliams automagistralėse nuo lapkričio 1 iki balandžio 1 d. leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu. Pakeisti vasarines padangas šaltuoju metų periodu ir mažinti greitį magistralėse reikalauja Kelių eismo taisyklės (KET).

Pasak saugaus eismo specialistų, net ir nedidelė avarija paprastai pridaro daugiau nuostolių, nei kainuoja komplektas žieminių padangų.

„Vairuotojai turėtų pasirūpinti savo ir savo artimųjų saugumu, nes eismo sąlygos šiuo metų laiku yra kelis kartus sudėtingesnės nei vasarą”, – teigia Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Pažymėtina, kad lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm.

Specialistai pataria vengti įsigyti naudotas padangas, nors kartais jos būna gerokai pigesnės. Šiuo metu šalyje galima įsigyti net kelių dešimčių skirtingų gamintojų padangų. Specialistai pataria rinktis jas pagal finansines galimybes, bet naujas.

„Tačiau brangesnių padangų modernesnė technologija, jų protektoriaus guma minkštesnė, geresnis sukibimas su kelio paviršiumi. Taigi jos yra saugesnės”, – tvirtina V. Pumputis.

Restauruotos padangos taip pat ne tokios efektyvios kaip naujos. Jų guma kietesnė ir nepasižymi reikiamomis savybėmis lyginant su naujomis, ypač esant šaltam orui.

Dygliuotos padangos važinėjant mieste nėra būtinos. Naudojant tokias padangas ant automobilio būtina prisiklijuoti skiriamąjį ženklą, informuojantį apie tai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves (1)

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.

Nufilmuota: tokio kelių erelio elgesio vairuotojai netoleruoja (22)

Atšilus orams į kelius dažnai plūsteli nemaži automobilių srautai – iš didmiesčių gyventojai traukia prie jūros arba vandens tvenkinių norėdami atsigaivinti ir pasimėgauti saule. Tačiau padidėjęs automobilių srautas reiškia ir didesnę tikimybę avarinių situacijų susidarymui.

Kauno gatvėse – netikėta naujovė (90)

Įsibėgėjanti iniciatyva „Kaunas tvarkosi“ miesto gyventojus ir svečius tikrai džiugina – daug gatvių jau sutvarkyta, dar didelė dalis vis dar tvarkoma arba bus remontuojamos ateityje. Tačiau su kiekvienu pokyčiu ateina ir naujovės, kurios kartais stebina.

Seimas pritarė pataisoms uždrausti pėstiesiems naudotis mobiliaisiais telefonais perėjose (194)

Siūloma uždrausti pėstiesiems pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Ketvirtadienį Seimas po pateikimo pritarė tokioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms.

KET pažeidėją galima atpažinti dar iki egzamino „Regitroje“ (6)

Naudodamiesi empiriniais „Regitros“ ir Kelių policijos tarnybos duomenimis, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkai pirmą kartą nagrinėjo pradedančiųjų vairuotojų padarytų Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų ir jų sukeltų eismo įvykių ryšį su asmenybės bruožais ir turima saugaus vairavimo samprata. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tyrimas nustatė, kad įmanoma atpažinti būsimus kelių eismo taisyklių pažeidėjus dar jiems nepradėjus vairuoti – tą atskleidžia vien būsimų vairuotojų asmenybės bruožai bei jų nuostatos dėl eismo saugumo.
Facebook draugai