Sugalvojo, kaip spręsti eismo problemas gausiai sningant

 (28)
Per didžiuosius šalčius į darbą automobiliu važiuoti verta tuomet, jei ketinate nuriedėti bent 15 km, pataria žurnalistas Valdas Vilūnas. Tuo metu SĮ „Susisiekimo paslaugos“ skaičiuoja išaugusį keliautojų viešuoju transportu skaičių ir sumažėjusį mokamų stovėjimo vietų užimtumą Vilniaus mieste.
Žiema gatvėse
Žiema gatvėse
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Spaudžiant šalčiams neretas vairuotojas ryte kankinasi, bandydamas užvesti automobilį. Kas naudingiau – į darbą važiuoti automobiliu ar kelionei rinktis viešąjį transportą?

Pastebima, kad gerokai atšalus orams prie darboviečių esančios automobilių stovėjimo aikštelės bei mokamos stovėjimo aikštelės mieste tampa laisvesnės ir vis daugiau žmonių renkasi viešąjį transportą.

Kaip portalui LRT.lt teigia Daiva Bucevičienė, Vilniaus SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Automobilių stovėjimo priežiūros departamento vadovė, sausio mėnesį tęsiasi moksleivių atostogos, studentams prasideda egzaminų sesija, todėl paprastai smarkiai sumažėja keleivių skaičius viešajame transporte.

Vis dėlto šįkart situacija kitokia – esą galima įtarti, kad dėl per šalčius neužsivedusių automobilių dalis vilniečių galėjo laikinai persėsti į autobusus ir troleibusus.

„Remiantis vienkartinių bilietų pardavimo duomenimis, vien per gruodį vienkartinių bilietų buvo parduota 4,5 proc., arba beveik 25 tūkst. vnt., daugiau nei lapkritį. Kol kas neturime sausio mėnesio duomenų, tačiau tikėtina, kad pirmosiomis šių metų dienomis iš viešojo transporto vairuotojų įsigyjamų bilietų skaičius galėjo augti dar labiau“, – mano D. Bucevičienė.

Viešojo transporto keleivių skaičiaus dinamikai, pasak D. Bucevičienės, paprastai didesnės įtakos turi ne šalčiai, o įvairios atostogos ar egzaminų sesijos, nes labai didelę dalį viešuoju transportu besinaudojančių keleivių sudaro studentai ir moksleiviai.

„Keleivių tipo pokyčiai pastebimi būtent per tam tikrų bilietų rūšių pardavimo pokyčius – greičiausiai tik labai retas vairuotojas savo piniginėje turi „Vilniečio kortelę“. Todėl, tikėtina, kad negalėdami užvesti savo automobilių vieni vairuotojai savo kelionėms rinkosi taksi, o kiti – viešąjį transportą, kuriuo keliavo įsigiję vienkartinius bilietus iš vairuotojo arba pasirinkę e. bilietus per mobiliąją programėlę „m.Ticket“, – LRT.lt komentuoja SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Automobilių stovėjimo priežiūros departamento vadovė.

D. Bucevičienė sako, jog tam tikrų pokyčių pastebima ir vertinant mokamų stovėjimo aikštelių užimtumą Vilniaus mieste.

„Sausio 4–8 dienomis buvo maždaug penktadaliu mažiau parkavimo užsakymų (per mobiliąją programėlę „m.Parking“ ir parkomatus), palyginti su rudens laikotarpiu, kai nebuvo šaltų dienų (lapkričio 23–27 dienomis)“, – teigia LRT.lt pašnekovė.

Parkavimo užsakymų skaičiui įtakos turi tam tikras sezoniškumas – pavyzdžiui, gruodį visada pastebimas išaugęs parkavimo vietų užimtumas. Tačiau, pasak D. Bucevičienės, jis susijęs su priešventiniu laikotarpiu, kai gyventojai perka kalėdines dovanas ar lankosi pas draugus, artimuosius, įsikūrusius arčiau miesto centro.

Rygos vairuotojams pasiūlyta nemokamai važiuoti viešuoju transportu

Panašios bėdos dėl neužsivedančių automobilių kamuoja ir latvius, tačiau rygiečiai rado puikų būdą, kaip, gausiai sningant, paskatinti vairuotojus savo automobilius palikti namie.

Antrus metus iš eilės vykstančia akcija siekiama mažinti transporto priemonių skaičių Rygos gatvėse esant prastam orui ir sudaryti palankesnes sąlygas komunalininkams valyti gatves. Rygos gyventojai gali palikti automobilius namie ir nemokamai naudotis viešuoju transportu.

Kaip teigia LRT Radijo korespondentas Rygoje Arūnas Vaikutis, įlipus kontrolieriams užtenka parodyti vairuotojo pažymėjimą ir pasakyti, kad automobilis paliktas prie namų.

„Paprastai kontrolieriai padėkoja, kad vairuotojai stengiasi, jog Rygos gatvės būtų tuštesnės ir komunalininkai galėtų lengviau dirbti“, – pasakoja A. Vaikutis.

Vis dėlto nėra statistikos, kiek Rygos gyventojų palieka automobilius ir į darbą keliauja viešuoju transportu. Pasak A. Vaikučio, rygiečiai, net ir esant prastam orui, nenoriai atsisako automobilių ir verčiau sutinka stovėti kamščiuose.

„Vienas laikraštis atliko vairuotojų apklausą, kuri parodė, kad 40 proc. apklaustųjų net ir prasčiausiu oru duonos važiuoja nusipirkti automobiliu į už 300 metrų esančią parduotuvę“, – teigia LRT Radijo korespondentas Rygoje.

Rygos miesto gyventojai nemokamai naudotis miesto transportu gali kelis kartus per metus – pirmąją šv. Kalėdų dieną, per Naujuosius metus, taip pat per Latvijos nepriklausomybės dieną.

Rekomenduoja nuvažiuoti bent 15 km

LRT Televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas V. Vilūnas teigia, kad per šalčius užvedus automobilį juo reikėtų nuvažiuoti ne mažiau kaip 15 km.

„Todėl vairuotojams reikėtų paskaičiuoti, ar verta važiuoti savo automobiliu, ar rinktis viešąjį transportą arba keliauti su kaimynu, jei šis važiuoja į tą pačią pusę. Ypač į tai turėtų atsižvelgti dyzelinių automobilių savininkai.

Naujesni ir modernesni automobiliai su dyzeliniais varikliais sušyla greičiau, o senesni – kur kas lėčiau. Jei važiuojama benzininiu automobiliu, išmetimo sistemoje gali susikaupti daug kondensato, todėl tik per 15 km automobilis sušyla ir išdžiūsta drėgmė“, – atkreipia dėmesį V. Vilūnas.

Paklaustas, ar nereikėtų baimintis, kad per didžiuosius šalčius vieną dieną nesinaudojus automobiliu jo galima neužvesti ir vėliau, žurnalistas teigia, jog viskas priklauso nuo automobilio būklės.

„Jei automobilis yra techniškai tvarkingas, turėtų užsivesti. Reikėtų netaupyti geriems tepalams ir akumuliatoriui, laiku keisti filtrus. Tuomet automobilis turėtų užsivesti“, – tikina V. Viliūnas.

LRT Televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas taip pat apgailestauja, kad nemažai vairuotojų, pasnigus ar esant prastoms eismo sąlygoms, nesugeba prisitaikyti prie slidesnės kelio dangos, todėl kyla nemažai avarijų, atsiranda spūstys.

www.lrt.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Akibrokštas Palangoje: automobilių savininkai klaidinami (63)

Palangoje vairuotojai šią vasarą turėtų būti dar atidesni, nes kai kuriose gatvėse, kur anksčiau nereikėjo mokėti už automobilio stovėjimą, nuo šiol teks taip padaryti.

Mokykliniuose autobusuose sumontuoti pirmieji blaivumą tikrinantys įrenginiai (4)

Dešimtyje mokyklinių autobusų, kurie birželio 1 dieną bus perduoti Zarasų rajono savivaldybei, sumontuoti pirmieji vairuotojų blaivų tikrinantys įrenginiai (alkoblokai).

Savaitgalį bus tikrinamas vairuotojų blaivumas: dėmesys vėl kryps į besilinksminančiuosius (2)

Gegužės 27-29 dienomis, savaitgalį, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės pareigūnai pasirinktose sostinės vietose ir pasirinktame sostinės apskrities rajone tikrins vairuotojų blaivumą, ar nevairuoja apsvaigę nuo narkotinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų.

Apmokestins sostinės vairuotojų pamėgtas nemokamas automobilių statymo vietas (33)

Vilniaus miesto centre ir Naujamiestyje bus mažiau nemokamo stovėjimo vietų - nuo birželio 1 d. keičiama automobilių statymo tvarka dalyje šių rajonų gatvių. Pokyčiai įgyvendinami tiek sulaukus prašymų iš gyventojų ir įmonių - beveik neįmanoma rasti laisvos stovėjimo vietos, tiek ir atlikus esamų stovėjimo vietų užimtumo stebėjimus.

Perspėja vairuotojus: turėtų būti itin dėmesingi važiuodami per miškingas šalies vietoves (2)

Nuo gegužės mėnesio vairuotojai turėtų būti itin dėmesingi važiuodami per miškingas šalies vietoves ir ten, kur egzistuoja didesnė tikimybė kelyje susidurti su laukiniais žvėrimis ir kitais gyvūnais. Kaip rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys, pavasarį susidūrimų su gyvūnais keliuose skaičius ima didėti ir piką pasiekia gegužės mėnesį, o brangiausiai atsieinančios nelaimės įvyksta birželį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai