Šį savaitgalį Lietuvoje sinoptikai prognozuoja svilinančius karščius, todėl draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ pykčio keliuose valdymo konsultantė Eglė Masalskienė pataria vairuotojams iš anksto nusiteikti intensyvesniam eismui automagistralėse.
© Shutterstock nuotr.

Vykstantys automobiliu prie jūros, ežero ar į sodybą turėtų pasiruošti ilgesnėms kelionėms bei atkreipti dėmesį į karštį, kuris išblaško vairuotojų dėmesį, sukelia fiziologinių nepatogumų, todėl transporto priemonės vairuotojai greičiau praranda savitvardą.

„Karštomis vasaros dienomis vairuotojai dažnai greičiau susinervina ir tampa pažeidžiamesni aplinkos dirgikliams, sumažėja jų dėmesingumas: sėdę prie vairo sunkiau susikaupia, dažniau pažeidžia eismo taisykles, juos labiau piktina kiti eismo dalyviai – visa tai kelia neigiamas emocijas keliuose. Vasaros metu, ypač kai termometro rodyklė artėja prie 30 laipsnių karščio, vairuotojus dar labiau pykdo stovėjimas spūstyse, kadangi norintiems savaitgaliui ištrūkti į pajūrį ar kitas poilsio vietas, dažnai tenka „atstovėti“ spūstyse, girdėti kitų vairuotojų ar keleivių replikas ir nepasitenkinimo žodžius, kurie sukelia susierzinimą ar net pyktį“, – sakė psichologė, „Lietuvos draudimo“ socialinio projekto „Nulis pykčio“ konsultantė E. Masalskienė.

Vasarą pyktis keliuose persikelia į automagistrales

„Karštą dieną agresyvaus vairavimo sąlygos automagistralėse iš tiesų puikios. Automagistralėse labai daug vietos „išsilėkti“ – jei žmogus jaučia neigiamas emocijas dėl karščio ar yra sukaupęs daug pykčio dėl asmeninių priežasčių, jam lengviau spausti akseleratoriaus nei stabdžio pedalą“, – tvirtino E. Masalskienė. Ji pridūrė, kad supykusio vairuotojo organizme kaupiasi adrenalinas, kurį reikia išnaudoti, o stengiantis tą atlikti galima sukelti pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenys rodo, jog vasarą Lietuvos keliuose eismo įvykių skaičius, lyginant su pavasario mėnesiais, išauga daugiau nei 30 procentų. Lietuvoje kol kas nėra atlikti tyrimai, kiek pyktis prisideda prie šios statistikos augimo, tačiau yra žinoma, kad vasarą vairuotojai dažniau viršija saugų greitį.

„Lietuvos draudimo“ žalų statistika taip pat atskleidžia, jog automobilių avarijos vasaros sezono metu iš miesto gatvių persikelia į pajūrį, kurortinius miestus bei didmiesčių rajonus: šalia ežerų, upių, poilsiaviečių ir kitų pramogų vietų. Pavyzdžiui, vasarą automobilių avarijų skaičius sostinės gatvėse, palyginti su pavasariu, sumažėja 14 proc., tuo tarpu Vilniaus rajone išauga daugiau nei ketvirtadaliu. Vasarą avarijų, palyginus su pavasariu, taip pat padaugėja Molėtų (30 proc.), Zarasų (22 proc.), Trakų (10 proc.) rajonuose, taip pat Druskininkų mieste (7 proc.). Visgi didžiausias avarijų skaičiaus augimas fiksuojamas Palangoje ir Pagėgiuose – daugiau nei 2 kartus bei Neringoje – beveik 4 kartus daugiau nei pavasarį.

Geriausias būdas apsisaugoti nuo pykčio – kondicionierius ir vanduo

Psichologė pastebi, kad pykčio protrūkiai vasarą dažniausiai kyla dėl perkaitimo, didesnės oro temperatūros, kuri didina nuovargį, nepatogumo jausmą ir irzlumą aplinkai. Todėl vairuotojams rekomenduojama atsivėsinti automobilio saloną iki jiems tinkamos temperatūros. Tai natūraliai sumažina ir galintį kilti agresyvų elgesį prie vairo, nes žmogus tiesiog geriau jaučiasi.

Vairuotojams vasarą taip pat pravartu su savimi visada turėti vandens, kuris numalšintų troškulį, ypač žinant, kad yra tikimybė patekti į automobilių spūstis. „Alkoholinių gėrimų reikėtų vengti net ir automobilyje sėdintiems keleiviams, kadangi alkoholis sustiprina emocijas, tad jei esate susierzinę, alkoholis sukels dar didesnių nepatogumų“, – pataria psichologė. Ji rekomenduoja, jei yra galimybė, karštuoju dienos metu nevažiuoti automobiliu, o jei tai neįmanoma, rinktis ankstyvąsias keliones, kai saulė dar nebūna aukštai pakilusi, tuomet karštis nebus toks nepakeliamas ir eismas nebus toks intensyvus.

Pasak psichologės, šiais laikais pykčio protrūkių tarp žmonių pasitaiko vis dažniau, kadangi spartėja gyvenimo tempas, žmonės jaučia didesnę įtampą, stresą, o pridėjus šalutinius aplinkos poveikius: nuotaiką, eismo spūstis, šaltį, karštį, neigiami pojūčiai dar labiau paaštrėja. Beje, daugelis žmonių mano, kad pykčio nesugeba suvaldyti tik neišsimokslinę ar nekultūringi prasčiokai, tačiau tos pačios problemos ištinka ir išsilavinusius, svarbius postus užimančius vadovus.

Siekdama mažinti pykčio lygį šalies keliuose, didinti saugumą, komfortą ir malonumą vairuoti, „Lietuvos draudimas“ įgyvendina projektą „Nulis pykčio“. Bendrovės atliktas vairuotojų tyrimas parodė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent kartais patiria neigiamų emocijų, o 61 proc. vairuotojų vienaip ar kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį. „Nulis pykčio“ projektą palaiko Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija bei Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių (2)

Neatsakingi gyventojai netinkamą naudojimui seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar...

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (7)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (6)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (34)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje (4)

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (566)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (14)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas „Būstas“ (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (16)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (111)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (39)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (11)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...

Iškilo grėsmė Kuršių marioms: būklė blogėja kasdien (32)

Kuršių marios yra unikalus Lietuvos vandens telkinys, įsiterpęs tarp žemyninės šalies dalies ir...