Diena, kai vyrų ir moterų vairavimas pasikeičia

 (1)
Vairuojančios moterys per Tarptautinę moters dieną gali tikėtis ne tik sulaukti gėlių, bet ir rečiau patekti į nemalonias situacijas kelyje. Kaip rodo didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys, kovo 8-tąją moterys važiuoja saugiau ir eismo įvykius sukelia 5-15 proc. rečiau nei kitomis dienomis.
© Shutterstock nuotr.

Tuo metu vyrų padaromų avarijų dažnis, priešingai, šią dieną išauga, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Dėmesį į šį faktą pirmiausia turėtų atkreipti vyrai, kurie kovo 8 d. skuba pirkti gėlių. Nors tai neabejotinai gražus gestas, tačiau reikia nepamiršti vairuoti apdairiai ir saugiai, nes statistika rodo padidintą avarijos riziką. Jei tokią dieną kliudysite moters vairuojamą automobilį, gėlių puokštės savo kaltei išpirkti nepakaks“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Pasak jo, pastarųjų kelerių metų duomenys rodo, kad kovo 8-ąją galima laikyti tam tikra išimtimi, palankia vairuojančioms moterims. 2015 metų kovo 8-ąją, sekmadienį, moterys į avarijas pakliuvo 14 proc. rečiau negu įprastai. Tuo metu vyrai, priešingai, šią dieną į avarijas pateko 15 proc. dažniau negu vidutiniškai per praėjusius metus.

2014 m. stebėta ta pati tendencija – moterų avarijų dažnis kovo 8-ąją buvo sumažėjęs 4 proc. (palyginus su kitais šeštadieniais), tuo metu vyrų – išaugęs 5 procentais.

„Lietuvos draudimo“ atstovas pastebi, kad nors kovo 8-ąją moterys avarijas patiria rečiau nei vyrai, vis dėlto vertinant visus metus moterys avarijas sukelia dažniau. Pavyzdžiui, per 2015 m. iš 100 apsidraudusių moterų avarinius incidentus sukėlė 11, tuo tarpu iš 100 vyrų – tik septyni.

Kita vertus, moterų incidentų vidutinė žala per praėjusius metus buvo mažesnė už vyrų ir vidutiniškai sudarė apie 615 eurų, tuo metu vyrų sukeltose avarijose patirta žala vidutiniškai sudarė apie 660 eurų (7 proc. didesnė).

„Mūsų vertinimu, didesnis moterų sukeltų incidentų dažnis parodo, kad jos labiau linkusios pranešti apie smulkias avarijas, į kurias vyriškos lyties atstovai kartais numoja ranka. Apie tai leidžia spręsti ir mažesnė vidutinė moterų padaromų avarijų žala – užregistruojama daugiau smulkesnių įvykių, automobilio apibraižymų ir panašiai“, – teigia „Lietuvos draudimo“ atstovas.

A. Juodeikis taip pat atkreipia dėmesį, kad skiriasi lyčių avaringumas skirtinguose šalies didmiesčiuose. Dažniausiai į avarijas patenka Kauno ir Klaipėdos vairuotojos – atitinkamai 18 iš 100 apsidraudusiųjų Kaune ir 16 iš 100 – Klaipėdoje. Tuo metu vyrams prasčiau sekasi Vilniuje ir Klaipėdoje, šiuose miestuose avarines situacijas sukelia 13 iš 100 apsidraudusiųjų vairuotojų vyrų.

„Lietuvos draudimo“ vyrų ir moterų padarytų avarijų analizė buvo atlikta pagal privačių klientų KASKO ir vairuotojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo duomenis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Draudikai fiksuoja fiktyvių eismo įvykių bumą (7)

Sukiužusius ir beverčius ar atvirkščiai, brangius, tačiau sugedusius ar išsimokėtinai pirktus automobilius surežisuotuose eismo spektakliuose „įdarbinantys“ ir taip draudikams „parduoti“ mėginantys apgavikai drąsiai galėtų pretenduoti į Auksinės avietės apdovanojimus. Draudimo bendrovė BTA pranešime spaudai teigia šių metų pradžioje užfiksavusi netikėtą fiktyvių eismo įvykių piką ir perspėja, jog toks kelių eismo spektaklio režisavimas gali užtraukti ir baudžiamąją atsakomybę.

Lietuvoje viešintis pasaulinio garso lenktynininkas atvirai pasakė, kokių vairuotojų reikia pasisaugoti (24)

„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.

Didžiausi mitai apie automobilio alyvą: ką reikia žinoti? (25)

Kodėl mokslininkai negali išrasti amžinojo variklio? Atsakymas paprastas: beveik 30 – 50 proc. energijos suvartojama dėl detalių trinties. Pastarajam fizikos dėsniui sumažinti mokslininkai daugiau nei šimtmetį kuria ir tobulina variklio alyvą. Lietuvoje prekiaujamos alyvos „Kuttenkeuler“ atstovas ir autoserviso vadovas Edmundas Šimoniūtis pranešime spaudai teigia, kad šiandien technologijos stipriai žengia į priekį, o pasenusios žinios virsta mitais, kurie sklando ne tik tarp vairuotojų, bet ir automobilių meistrų.

Nesumokėję baudų rizikuoja likti bei vairuotojo pažymėjimo (44)

Seimas linkęs įteisinti, kad asmenims, nesumokėjusiems visų jiems paskirtų baudų už padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, nebūtų išduodamas ir keičiamas vairuotojo pažymėjimas.

Ko svarbu nepamiršti perkant ir naudojant padangas? (14)

Balandžiui einant į pabaigą didžioji dalis mūsų šalies vairuotojų jau yra pasikeitę padangas, tačiau kadangi dalis to padaryti dar nespėjo, o ir apie naujų padangų pirkimą reiktų pagalvoti kas tris ar keturis metus, siūloma išklausyti kelis paprastus patarimus, kuriuos pranešime spaudai pateikia Loreta Pupiuvienė, „BOSCH“ automobilių serviso Vilniuje direktorė. Ji patarė, kokių klaidų vengti keičiant padangas ar įsigyjant naują padangų komplektą.
Facebook draugai