Diena, kai vyrų ir moterų vairavimas pasikeičia

 (1)
Vairuojančios moterys per Tarptautinę moters dieną gali tikėtis ne tik sulaukti gėlių, bet ir rečiau patekti į nemalonias situacijas kelyje. Kaip rodo didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys, kovo 8-tąją moterys važiuoja saugiau ir eismo įvykius sukelia 5-15 proc. rečiau nei kitomis dienomis.
© Shutterstock nuotr.

Tuo metu vyrų padaromų avarijų dažnis, priešingai, šią dieną išauga, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Dėmesį į šį faktą pirmiausia turėtų atkreipti vyrai, kurie kovo 8 d. skuba pirkti gėlių. Nors tai neabejotinai gražus gestas, tačiau reikia nepamiršti vairuoti apdairiai ir saugiai, nes statistika rodo padidintą avarijos riziką. Jei tokią dieną kliudysite moters vairuojamą automobilį, gėlių puokštės savo kaltei išpirkti nepakaks“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Pasak jo, pastarųjų kelerių metų duomenys rodo, kad kovo 8-ąją galima laikyti tam tikra išimtimi, palankia vairuojančioms moterims. 2015 metų kovo 8-ąją, sekmadienį, moterys į avarijas pakliuvo 14 proc. rečiau negu įprastai. Tuo metu vyrai, priešingai, šią dieną į avarijas pateko 15 proc. dažniau negu vidutiniškai per praėjusius metus.

2014 m. stebėta ta pati tendencija – moterų avarijų dažnis kovo 8-ąją buvo sumažėjęs 4 proc. (palyginus su kitais šeštadieniais), tuo metu vyrų – išaugęs 5 procentais.

„Lietuvos draudimo“ atstovas pastebi, kad nors kovo 8-ąją moterys avarijas patiria rečiau nei vyrai, vis dėlto vertinant visus metus moterys avarijas sukelia dažniau. Pavyzdžiui, per 2015 m. iš 100 apsidraudusių moterų avarinius incidentus sukėlė 11, tuo tarpu iš 100 vyrų – tik septyni.

Kita vertus, moterų incidentų vidutinė žala per praėjusius metus buvo mažesnė už vyrų ir vidutiniškai sudarė apie 615 eurų, tuo metu vyrų sukeltose avarijose patirta žala vidutiniškai sudarė apie 660 eurų (7 proc. didesnė).

„Mūsų vertinimu, didesnis moterų sukeltų incidentų dažnis parodo, kad jos labiau linkusios pranešti apie smulkias avarijas, į kurias vyriškos lyties atstovai kartais numoja ranka. Apie tai leidžia spręsti ir mažesnė vidutinė moterų padaromų avarijų žala – užregistruojama daugiau smulkesnių įvykių, automobilio apibraižymų ir panašiai“, – teigia „Lietuvos draudimo“ atstovas.

A. Juodeikis taip pat atkreipia dėmesį, kad skiriasi lyčių avaringumas skirtinguose šalies didmiesčiuose. Dažniausiai į avarijas patenka Kauno ir Klaipėdos vairuotojos – atitinkamai 18 iš 100 apsidraudusiųjų Kaune ir 16 iš 100 – Klaipėdoje. Tuo metu vyrams prasčiau sekasi Vilniuje ir Klaipėdoje, šiuose miestuose avarines situacijas sukelia 13 iš 100 apsidraudusiųjų vairuotojų vyrų.

„Lietuvos draudimo“ vyrų ir moterų padarytų avarijų analizė buvo atlikta pagal privačių klientų KASKO ir vairuotojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo duomenis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Savaiminio variklio „užsigazavimo“ priežastys, pasekmės ir atsakomybės dalybos (6)

Variklio bei pavarų dėžės skysčių nuotėkis – trečias dažniausiai fiksuojamas į Lietuvos techninės apžiūros centrus atvykstančių mašinų „didelis trūkumas“. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, pastaraisiais metais tokia diagnozė skelbiama beveik 8 proc. visų M1 klasės automobilių.

Specialistas užstojo dyzelinius automobilius: pirkėjai pasimetę ir suklaidinti taršumą palygino su karve (71)

Modernūs dyzeliniai automobiliai – dalis kovos su oro tarša, tvirtina didžiausio Didžiosios Britanijos automobilių gamintojo vadovas, skelbia autocar.co.uk. Automobilių pirkėjai pasimetę ir suklaidinti viešų diskusijų, esą visi dyzeliniai automobiliai siaubingai teršia aplinką, sako „Jaguar Land Rover“ vykdomasis vadovas Jeremy Hicksas.

Dviratininkų traumos: kokios pasitaiko dažniausiai?

Lietuviams dviratis tampa vis artimesne ne tik laisvalaikio leidimo, bet ir keliavimo priemone. Miestuose vasarą galima išvysti tiek savo malonumui važinėjančius, tiek ir į darbą, iš jo ar kitais reikalais ant dviračių skubančius gyventojus, o savaitgaliais sutikti ne vieną drauge pedalus minti išsiruošusią šeimą.

Kelių chuliganams Seimas tiesia raudoną kilimą į tragedijas (301)

Panašu, policija lieka viena kovos lauke su kelių chuliganais – Seimas užsimojo švelninti sankcijas vairuotojams, kurie kerta ištisinę liniją ir išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Policija baksnoja į juodąją statistiką – būtent tokie nesaugūs lenkimai baigiasi skaudžiausiomis avarijomis, tačiau, atrodo, kad Seimas nelinkęs klausytis.

Seimo nariai sukėlė diskusiją: ar drausti pėstiesiems naudotis telefonais perėjose (174)

Penki parlamentarai siūlo uždrausti mobiliaisiais šnekantiems ar net juos iš kišenės išsiėmusiems žmonėms žengti į pėsčiųjų perėją, jei telefonas neprijungtas prie laisvų rankų įrangos. Tačiau specialistai tokią iniciatyvą vertina gana skirtingai – policija sveikina, nes pradėta kalbėti apie problemą, tačiau yra teigiančių, kad su eiliniais draudimais problemos neišspręsi.
Facebook draugai