Diena, kai vyrų ir moterų vairavimas pasikeičia

 (1)
Vairuojančios moterys per Tarptautinę moters dieną gali tikėtis ne tik sulaukti gėlių, bet ir rečiau patekti į nemalonias situacijas kelyje. Kaip rodo didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys, kovo 8-tąją moterys važiuoja saugiau ir eismo įvykius sukelia 5-15 proc. rečiau nei kitomis dienomis.
© Shutterstock nuotr.

Tuo metu vyrų padaromų avarijų dažnis, priešingai, šią dieną išauga, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Dėmesį į šį faktą pirmiausia turėtų atkreipti vyrai, kurie kovo 8 d. skuba pirkti gėlių. Nors tai neabejotinai gražus gestas, tačiau reikia nepamiršti vairuoti apdairiai ir saugiai, nes statistika rodo padidintą avarijos riziką. Jei tokią dieną kliudysite moters vairuojamą automobilį, gėlių puokštės savo kaltei išpirkti nepakaks“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Pasak jo, pastarųjų kelerių metų duomenys rodo, kad kovo 8-ąją galima laikyti tam tikra išimtimi, palankia vairuojančioms moterims. 2015 metų kovo 8-ąją, sekmadienį, moterys į avarijas pakliuvo 14 proc. rečiau negu įprastai. Tuo metu vyrai, priešingai, šią dieną į avarijas pateko 15 proc. dažniau negu vidutiniškai per praėjusius metus.

2014 m. stebėta ta pati tendencija – moterų avarijų dažnis kovo 8-ąją buvo sumažėjęs 4 proc. (palyginus su kitais šeštadieniais), tuo metu vyrų – išaugęs 5 procentais.

„Lietuvos draudimo“ atstovas pastebi, kad nors kovo 8-ąją moterys avarijas patiria rečiau nei vyrai, vis dėlto vertinant visus metus moterys avarijas sukelia dažniau. Pavyzdžiui, per 2015 m. iš 100 apsidraudusių moterų avarinius incidentus sukėlė 11, tuo tarpu iš 100 vyrų – tik septyni.

Kita vertus, moterų incidentų vidutinė žala per praėjusius metus buvo mažesnė už vyrų ir vidutiniškai sudarė apie 615 eurų, tuo metu vyrų sukeltose avarijose patirta žala vidutiniškai sudarė apie 660 eurų (7 proc. didesnė).

„Mūsų vertinimu, didesnis moterų sukeltų incidentų dažnis parodo, kad jos labiau linkusios pranešti apie smulkias avarijas, į kurias vyriškos lyties atstovai kartais numoja ranka. Apie tai leidžia spręsti ir mažesnė vidutinė moterų padaromų avarijų žala – užregistruojama daugiau smulkesnių įvykių, automobilio apibraižymų ir panašiai“, – teigia „Lietuvos draudimo“ atstovas.

A. Juodeikis taip pat atkreipia dėmesį, kad skiriasi lyčių avaringumas skirtinguose šalies didmiesčiuose. Dažniausiai į avarijas patenka Kauno ir Klaipėdos vairuotojos – atitinkamai 18 iš 100 apsidraudusiųjų Kaune ir 16 iš 100 – Klaipėdoje. Tuo metu vyrams prasčiau sekasi Vilniuje ir Klaipėdoje, šiuose miestuose avarines situacijas sukelia 13 iš 100 apsidraudusiųjų vairuotojų vyrų.

„Lietuvos draudimo“ vyrų ir moterų padarytų avarijų analizė buvo atlikta pagal privačių klientų KASKO ir vairuotojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo duomenis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Vaistai nuo automobilių vagių: geriausios sistemos turi kertinį trijų raidžių derinį (55)

Dar ne taip senai, automobilio raktas buvo tiesiog... raktas. Jis buvo skirtas atrakinti durų spynelėms ir užvesti automobilį. Šiais laikais automobilio raktas – kone rimčiausia gamyklinė apsauga. Tačiau net ir to kartais nepakanka. Lietuviai pamažu grįžta pas apsaugos sistemų montuotojus. O šie turi ką pasiūlyti. Iš esmės visos rimtesnės apsaugos sistemos turi vieną kertinį trijų raidžių derinį. Taip, tai yra GPS arba globalus vietos nustatymas.

Girtų vairuotojų baimė blėsta (80)

Nuo metų pradžios vairuotojus lydėję gąsdinimai, kad alkoholis jiems gali kainuoti teistumą ar net laisvės atėmimą, realybėje pasirodė ne tokie baisūs. Teismo slenkstį mina tik retas prie vairo neblaivus sėdęs kelių erelis.

Svarstoma leisti elektromobilius statyti nemokamai (18)

Vilniaus taryba trečiadienį ėmėsi iš naujo peržiūrėti elektromobilio metinio stovėjimo rinkliavą. Naujausias siūlymas – elektromobilius su specialiais EV raidėmis pažymėtais valstybiniais numeriais leisti statyti mieste nemokamai: taip sumažėtų leidimų išdavimo ir administravimo našta ir būtų skatinama elektromobilių plėtra mieste, rašoma savivaldybės pranešime.

Siūloma daugiau patogumų nėščiosioms vairuotojoms (24)

Siūloma leisti statyti automobilį neįgaliųjų ženklu pažymėtose vietose nėščioms moterims, asmenims, vieniems auginantiems vaikus iki 3 metų, taip pat dėl laikinos fizinės traumos laikinai nedarbingiems asmenims.

Viešojo transporto stotelėse – kova be taisyklių (9)

Tarp viešojo transporto ir lengvųjų automobilių vairuotojų stotelėse nuolat vyksta kova be taisyklių. Kokios dažniausios šių konfliktų priežastys ir kaip jas pašalinti?
Facebook draugai