„Phoenix“ 2000 m. už 10 svarų sterlingų (39 Lt) iš BMW grupės įsigijo sunkumų kamuojamas MG ir „Rover“ markes bei gamyklas, tačiau jų atgaivinti nepavyko ir 2005 m. „MG Rover“ dėl nemokumo turėjo skelbti bankrotą.

Britanijos ekonomikos ministras Peteris Mandelsonas teigė, jog, remiantis neseniai atliktu „MG Rover“ bankroto tyrimu, bus siekiama „Phoenix“ vadovus pripažinti netinkamais vadovauti jokiai kitai bendrovei. Ši sankcija būtų taikoma vadinamajam „Phoenix“ ketvertui: Peteriui Beale’ui, Johnui Edwardsui, Nickui Stephensonui ir Johnui Towersui.

Savo ruožtu šie vyrai teigia esą raganų medžioklės aukos. Anot jų, „MG Rover“ bankroto tyrimo ataskaitoje neanalizuojamas šalies premjero Gordono Browno, kuris tuomet buvo finansų ministras, vaidmuo vyriausybei atsisakant suteikti gamintojui trumpalaikę 100 mln. svarų sterlingų (389 mln. Lt) paskolą.

Dviejų vyriausybės paskirtų inspektorių parašytoje ataskaitoje teigiama, kad „Phoenix“ ketveriukei bei „MG Rover“ vadovui Kevinui Howe’ui atlyginimų ir įvairių priedų forma buvo išmokėta apie 42 mln. svarų sterlingų (163 mln. Lt).

Ataskaitos išvadose pastebima, kad per penkerius metus „Phoenix“ vadovams ir K.Howe’ui išmokėta nepagrįstai didelė suma. Vis dėlto rugpjūčio mėnesį Britanijos sukčiavimo stambiu mastu tyrimų tarnyba (SFO) atsisakė pradėti „MG Rover“ bankroto kriminalinį tyrimą.

Be gausybės priekaištų „Phoenix“ vadovams ataskaitoje kritikuojami ir vyriausybės atstovai, žiniasklaidai pranešę apie žlugusias „MG Rover“ ir Kinijos automobilių gamintojo SAIC derybas dėl bendros įmonės sukūrimo. Būtent po šių derybų žlugimo Britanijos gamintojas turėjo skelbti bankrotą, dėl kurio darbo neteko per 6 tūkst. žmonių.

„Phoenix“ vadovai jiems mestus kaltinimus atmeta teigdami, kad gamintojas bankrutavo ne dėl jų atlyginimų, o dėl negautos vyriausybės paramos. Pasak jų, ši ataskaita tėra raganų medžioklė ir vyriausybės reabilitavimas.

„Phoenix“ vadovai pastebi, kad minima ataskaita mokesčių mokėtojams atsiėjo 18 mln. svarų sterlingų (70 mln. Lt), o tai yra gerokai daugiau, nei „MG Rover“ kada nors yra gavęs iš vyriausybės.

P.Mandelsonas atkerta, kad žlugus deryboms vyriausybė neturėjo pagrindo remti „MG Rover“, o paprasčiausias lėšų pervedimas būtų prieštaravęs ES teisės normoms.