Žudančios oro pagalvės

 (8)
Niekaip nesibaigia skandalas dėl „Takata“ įmonės gamintų brokuotų saugos oro pagalvių. Kaip rašo „Reuters“, „Honda“ koncernas patvirtino jau penkto žmogaus žūtį, kuris mirė dėl staiga iššovusios oro pagalvės.
Žudančios oro pagalvės
© Gamintojo nuotr.

Tai atsitiko Malaizijoje, kai moteris, vairuodama prieš 11 metų gamintą „Honda Jazz“ žuvo nuo netikėtai be priežasties sprogusios saugos oro pagalvės. Ją mirtinai sužeidė oro pagalvės įtaiso skeveldros. Iki šiol buvo žinoma apie keturių vairuotojų, dėl šios priežasties žuvusių vairuojant „Honda“ automobilius Amerikoje.

„Honda“ iš karto paskelbė, kad papildomai nemokamai remontuos beveik 200 000 „Jazz“ ir „Civic“ automobilių Japonijos, Kinijos ir Europos rinkose. Kaip paaiškėjo, nekokybiškos saugos oro pagalvės buvo gaminamos „Takata“ gamykloje Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Vos paaiškėjus apie netinkamas saugos oro pagalves, Amerikos rinkoje buvo paskelbta beveik penkių milijonų įvairių markių automobilių atšaukimo kampanija – tą padarė „Honda“, „Nissan“, „Toyota“, „Mazda“, BMW ir „General Motors“ koncernas. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad nekokybiškos saugos oro pagalvės sprogsta tada, kai smarkiai padidėja oro drėgmė. Sprogimo metu į automobilio saloną pasipila metalinės detalės, kurios ir tampa mirčių priežastimi. Pranešime teigiama, kad dėl šių pagalvių jau buvo atšaukta daugiau kaip 13 milijonų automobilių visame pasaulyje.

„Takata“ saugos oro pagalvės, kaip ir kitų gamintojų, veikia kaip katapultavimo mechanizmai lėktuvuose, mat pagalvės turi iššauti per kelias milisekundes. Visa tai vyksta dėl specialių chemikalų, sumontuotų į specialius metalinius kronšteinus ir atrodančių kaip tabletės, kurios prireikus per kelias milisekundes virsta dujomis.

Teisingai vykstant procesui, saugos oro pagalvė tokių dujų pripildoma per specialias angas metaliniame kronšteine, kuriame saugomos sprogiosios tabletės. Tokių dujų pripildyta pagalvė apsaugo vairuotojo galvą nuo sužeidimų smūgio metu – vairuotojas trenkiasi ne į vairą ar prietaisų skydą, o į pagalvę.

Tačiau kaip paaiškėjo, „Takata“ saugos oro pagalvėse esantis cheminis elementas buvo pagamintas pažeidžiant technologiją ir po kurio laiko kietos tabletės suskyla į miltelius. Kai kuriais atvejais smarkiai padidėjus oro drėgnumui ir jiems įkaitus prasideda virsmo į dujas procesas ir metalinis kronšteinas, laikantis šią medžiagą, tiesiog sprogsta. Sprogimo metu į automobilio saloną pasipila metaliniai kronšteino gabalai, kurie ir sužeidžia viduje esančius žmones.

Anot „Honda“ atstovo spaudai Teruhio Tatebe, saugos oro pagalvėse naudojamas paprastas amonio nitratas – tai įprasti sprogmenys, tačiau nei vienas kitas saugos oro pagalvių gamintojas jų nenaudoja, jie naudoja kitokias medžiagas.

„Bloomberg“ rašo, kad naudojant amonio nitratą galima pagaminti mažesnio dydžio ir lengvesnes saugos oro pagalves. Būtent dėl to ir buvo pradėtas naudoti amonio nitratas.

„Reuters“ rašo, kad apie šią problemą „Takata“ kompanijoje buvo žinoma iš anksto, mat prieš kurį laiką atliekant bandymus buvo pastebėti įtrūkimai amonio nitrato tabletes saugančiuose metaliniuose blokuose. Greičiausiai būtent per juos ir patenka drėgmė bei medžiaga tampa nestabili. Visa tai buvo žinoma dar prieš dešimt metų, tačiau kompanijos vadovybė nutarė tai nuslėpti.

Dabar, kai įsiplieskė pagalvių skandalas, „Takata“ pakeitė naudojamo sprogmens sudėtį ir jos tapo saugios, tačiau panašu, kad kompanijai tai kainuos labai brangiai.

Parengė Ramūnas Fetingis

Žinių radijas
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

Atskleidė globalų „Tesla“ planą: bus staigmenų (52)

Praėjus dešimčiai metų nuo tada, kai Elonas Muskas pirmą kartą prabilo apie savo ambicingus planus ir šviesią „Tesla“ ateitį, naktį į ketvirtadienį mūsų šalies laiku jis oficialiai pristatė antrąjį etapą, skelbia „Autocar“.

„Daimler“ pelno augimą slopino baudos ir atšaukimai

Ketvirtadienį Vokietijos koncernas „Daimler AG“ nurodė, kad jo grynasis pelnas per tris mėnesius iki birželio pabaigos kiek pakilo, tačiau augimą slopino vienkartinės išlaidos ir mažesnės „Mercedes-Benz“ automobilių gamybos padalinio pajamos.

Trečdalis „Audi“ investicijų keliaus viena kryptimi (3)

Kompanija „Audi“ ruošiasi skirti trečdalį tyrimų ir vystymo biudžeto elektromobiliams, skaitmeninėms paslaugoms bei autonomiško automobilių valdymo sistemoms. Remdamasi šaltiniais įmonės viduje apie tai skelbia naujienų agentūra „Reuters“.

„Volkswagen Group“ ataskaita atskleidžia, kaip sekasi dorotis su krize

Kaip skelbia „Volkswagen Group“ atstovai, koncerno uždarbis per pirmąjį pusmetį pakilo 7 proc., t. y. iki 7,5 mlrd. eurų. To pasiekta sumažinus „Volkswagen“ markės sąnaudas ir padidinus pardavimus Europoje. Taip pat paskelbta apie atidedamus 2,2 mlrd. eurų, kuriuos įmonė numato skirti emisijų skandalo padariniams padengti, rašoma „Automotive News“ svetainėje.

„Volkswagen“ susitarimas su valdžia papiktino ekologus (4)

Pasirodo, net patobulinus dėl automobilių išmetamųjų dujų parodymų klastojimo atšauktus automobilius, jie neatitiks anksčiau keltų reikalavimų. „Volkswagen“ 2 litrų darbinio tūrio variklio 2009 m. modeliai – „Jetta“, „Golf“ ir „Beetle“ – išskirs daugiau teršalų nei emisijos standartai, kurių vengdama kompanija anksčiau sukčiavo, leido tuo laikotarpiu, informuoja „Bloomberg“.
Facebook draugai