Žudančios oro pagalvės

 (8)
Niekaip nesibaigia skandalas dėl „Takata“ įmonės gamintų brokuotų saugos oro pagalvių. Kaip rašo „Reuters“, „Honda“ koncernas patvirtino jau penkto žmogaus žūtį, kuris mirė dėl staiga iššovusios oro pagalvės.
© Gamintojo nuotr.

Tai atsitiko Malaizijoje, kai moteris, vairuodama prieš 11 metų gamintą „Honda Jazz“ žuvo nuo netikėtai be priežasties sprogusios saugos oro pagalvės. Ją mirtinai sužeidė oro pagalvės įtaiso skeveldros. Iki šiol buvo žinoma apie keturių vairuotojų, dėl šios priežasties žuvusių vairuojant „Honda“ automobilius Amerikoje.

„Honda“ iš karto paskelbė, kad papildomai nemokamai remontuos beveik 200 000 „Jazz“ ir „Civic“ automobilių Japonijos, Kinijos ir Europos rinkose. Kaip paaiškėjo, nekokybiškos saugos oro pagalvės buvo gaminamos „Takata“ gamykloje Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Vos paaiškėjus apie netinkamas saugos oro pagalves, Amerikos rinkoje buvo paskelbta beveik penkių milijonų įvairių markių automobilių atšaukimo kampanija – tą padarė „Honda“, „Nissan“, „Toyota“, „Mazda“, BMW ir „General Motors“ koncernas. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad nekokybiškos saugos oro pagalvės sprogsta tada, kai smarkiai padidėja oro drėgmė. Sprogimo metu į automobilio saloną pasipila metalinės detalės, kurios ir tampa mirčių priežastimi. Pranešime teigiama, kad dėl šių pagalvių jau buvo atšaukta daugiau kaip 13 milijonų automobilių visame pasaulyje.

„Takata“ saugos oro pagalvės, kaip ir kitų gamintojų, veikia kaip katapultavimo mechanizmai lėktuvuose, mat pagalvės turi iššauti per kelias milisekundes. Visa tai vyksta dėl specialių chemikalų, sumontuotų į specialius metalinius kronšteinus ir atrodančių kaip tabletės, kurios prireikus per kelias milisekundes virsta dujomis.

Teisingai vykstant procesui, saugos oro pagalvė tokių dujų pripildoma per specialias angas metaliniame kronšteine, kuriame saugomos sprogiosios tabletės. Tokių dujų pripildyta pagalvė apsaugo vairuotojo galvą nuo sužeidimų smūgio metu – vairuotojas trenkiasi ne į vairą ar prietaisų skydą, o į pagalvę.

Tačiau kaip paaiškėjo, „Takata“ saugos oro pagalvėse esantis cheminis elementas buvo pagamintas pažeidžiant technologiją ir po kurio laiko kietos tabletės suskyla į miltelius. Kai kuriais atvejais smarkiai padidėjus oro drėgnumui ir jiems įkaitus prasideda virsmo į dujas procesas ir metalinis kronšteinas, laikantis šią medžiagą, tiesiog sprogsta. Sprogimo metu į automobilio saloną pasipila metaliniai kronšteino gabalai, kurie ir sužeidžia viduje esančius žmones.

Anot „Honda“ atstovo spaudai Teruhio Tatebe, saugos oro pagalvėse naudojamas paprastas amonio nitratas – tai įprasti sprogmenys, tačiau nei vienas kitas saugos oro pagalvių gamintojas jų nenaudoja, jie naudoja kitokias medžiagas.

„Bloomberg“ rašo, kad naudojant amonio nitratą galima pagaminti mažesnio dydžio ir lengvesnes saugos oro pagalves. Būtent dėl to ir buvo pradėtas naudoti amonio nitratas.

„Reuters“ rašo, kad apie šią problemą „Takata“ kompanijoje buvo žinoma iš anksto, mat prieš kurį laiką atliekant bandymus buvo pastebėti įtrūkimai amonio nitrato tabletes saugančiuose metaliniuose blokuose. Greičiausiai būtent per juos ir patenka drėgmė bei medžiaga tampa nestabili. Visa tai buvo žinoma dar prieš dešimt metų, tačiau kompanijos vadovybė nutarė tai nuslėpti.

Dabar, kai įsiplieskė pagalvių skandalas, „Takata“ pakeitė naudojamo sprogmens sudėtį ir jos tapo saugios, tačiau panašu, kad kompanijai tai kainuos labai brangiai.

Parengė Ramūnas Fetingis

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Pristatys 20 naujų policijos automobilių (19)

Policijos departamente pristatoma 20 naujų policijos automobilių. Pareigūnai pabrėžia, jog tai yra pirmieji automobiliai, aprūpinti įranga, atitinkančia naujausius reikalavimus.

„Mercedes-AMG“ Ženevoje pristatys ypatingai progai skirtą modelį (3)

Kompanijos „Mercedes-Benz“ antrinė įmonė AMG kovo 9-19 dienomis Ženevoje vyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje pristatys ypatingai progai skirtą modelį. Kaip skelbia „Autocar“, prototipas „Mercedes-AMG GT4“ sukurtas pažymėti padalinio 50-metį ir atskleis būsimo serijinio automobilio viziją.

Naujos kartos „Ford Fiesta ST“ leis rinktis važiavimo stilių (3)

„Ford Performance“ penktadienį pristatė naujos kartos „Ford Fiesta ST“, kurio širdimi tapo visiškai naujas trijų cilindrų, 1,5 litrų darbinio tūrio turbininis „EcoBoost“ variklis. Kompaktiškas ir lengvas variklis generuoja 200 AG bei 290 Nm sukimo momentą ir leidžia „fiestai“ iki 100 km/val. greičio įsibėgėti per 6,7 sekundės.

Paskelbti patikimiausi automobiliai (121)

Rinkos tyrimo agentūra „J.D. Power“ pristatė visame pasaulyje žinomą kasmetinį JAV automobilių patikimumo tyrimą, kuriame vėl dominuoja naudoti „Lexus“ ir „Porsche“ modeliai, informuoja autoevolution.com.

Šoktelėjęs prancūzų kompanijos pelnas palengvins „Opel“ įsigijimą (2)

Pernai net 18 proc. šoktelėjęs „Peugeot“, „Citroen“ ir DS modelius gaminančio koncerno „PSA Group“ pelnas įrodo, kad Prancūzijos automobilių gamintojas išgyvena tikrą pakilimą, be to, gali pagrįstai siekti įsigyti „General Motors“ priklausančias sunkioje padėtyje atsidūrusias Europos bendroves.
Facebook draugai