Neseniai klubą „Alternatyvus transportas“ įkūrę Karolis Beniulis ir Justinas Staškūnas suvienijo bendraminčius, svajojančius savomis rankomis sukonstruoti automobilį („kit-car“) ir sukurti elektromobilį. Studentai nusprendė sujungti šias dvi idėjas į vieną ir pagaminti elektra varomo automobilio prototipą. Iki šiol nieko panašaus technikos universiteto studentai nebuvo pasiryžę įgyvendinti, todėl jaunieji elektromobilių entuziastai daug laiko praleido vaikščiodami nuo vienų durų prie kitų, kol gavo reikiamas patalpas, išklausė saugumo reikalavimų kursus, jiems taip pat buvo paskirtas už saugumą laboratorijoje atsakingas žmogus.

VGTU studentų kuriamo elektromobilio „donoru“ tapo „Ford Sierra“, kurį šiam projektui atidavė du klubo „Alternatyvus transportas“ nariai, kurie taip pat parūpino ir elektromobiliui būtinas dalis: pagrindinę pavarą, pusašius, stabdžius, valdymo mechanizmą ir t.t. Dar vienas studentas buvo pasiryžęs sukurti ir valdymo bloką, tačiau pusės metų stažuotė į Vokietiją sujaukė planus.

Norėdami pristatyti savo idėją ir papasakoti apie darbų pradžią, į VGTU laboratoriją studentai pasikvietė vilnietį Mindaugą Milašauską, kuris neseniai įregistravo pirmąjį Lietuvoje perdarytą elektromobilį 3E, sukurtą pagal vidaus degimo varikliu varomą „Honda HR-V“.

Traukos stendu buvo įvertintos elektromobilio 3E techninės charakteristikos. Taip studentai nusprendė visuomenei įrodyti, kad elektromobilis nėra tik žaisliukas, o reali ir itin ekonomiška bei patikima transporto priemonė. Renginyje taip pat dalyvavo ir Šarūno Pavilionio kūrinys „Lotus 7“ su vidaus degimo varikliu. Klubo „Alternatyvus transportas“ nariai tikisi, kad taip pat atrodys ir jų kuriamas elektromobilis.

„Lotus 7“ prototipą pasirinkome dėl laiko išbandytos (jis gaminamas nuo 1957 m. iki dabar), lengvos ir patikimos konstrukcijos, taip pat dėl žemo svorio centro ir tolygaus jo pasiskirstymo. Didelę įtaką prototipo parinkimo klausimu turėjo ir finansinės galimybės. Pavyzdžiui, rėmo savikaina yra apie 100 Lt, neskaičiuojant sunaudotų diskelių metalui pjaustyti ir vielos virinimui, taip pat nemažą dalį elementų panaudosime iš „Ford Sierros“, – DELFI sakė klubo „Alternatyvus transportas“ prezidentas K.Beniulis.

Reikia bent 16 tūkst. Lt

Iki šiol universitete nematytą projektą trokštantiems įgyvendinti studentams entuziazmo netrūksta, tačiau elektromobilio kūrimo ateitis didžiąja dalimi priklauso nuo finansų. Klubo „Alternatyvus transportas“ narių skaičiavimais, sukurti elektra varomo automobilio prototipą reikia bent 16 tūkst. Lt. VGTU valdyba „palaimino“ šį projektą ir pažadėjo skirti reikiamą sumą pinigų.

„Užsiminėme, kad su naujais ratlankiais, padangomis ir žibintais mūsų kūrinys atrodytu patraukliau. Nepaisant to, kad taip projekto išlaidos išaugtų, VGTU vadovybė į tai sureagavo labai teigiamai. Kartu buvo svarstyta ir numatytų naudoti rūgštinių akumuliatorių keitimas į LiFePO4, kurie būtų lengvesni ir ženkliai pagerintų automobilio charakteristikas, bet tuo pačiu išaugintų projekto kainą dar keletu tūkstančių. Ir dar nėra iki galo išspręstas klausimas dėl ličio baterijų“, – pasakojo K.Beniulis.

Studentai bandė ir savarankiškai ieškoti projekto rėmėjų, tačiau jų pastangos atsimušė į abejingumo sieną. „Parama nebūtinai turi būti piniginė. Pavyzdžiui 1,5 m. kv. aliuminio skardos lakštas mums irgi būtų didelė paspirtis. Taip pat visada naudinga pabendrauti su žmonėmis, kurie serga ta pačia liga kaip ir mes patys“, – kalbėjo klubo „Alternatyvus transportas“ prezidentas, užsiminęs, kad iš universiteto tikisi skatinamosios stipendijos, kuri bent iš dalies padengtų klubo veiklos organizacines išlaidas.

Elektra varomą automobilį kuriantys studentai jau susitarė dėl bendradarbiavimo su 3E elektromobilio savininku M. Milašausku, kuris sutiko pasidalinti savo sukauptomis žiniomis su studentais ir kartu tobulinti jo paties sukurtą sistemą pasinaudojant modernia VGTU laboratorija.

Universitete – ne tik teorinės žinios

Kurdami elektromobilio prototipą studentai jau baigė gaminti rėmo konstrukciją, šiuo metu vyksta paruošiamieji darbai pakabos elementams. Jaunieji kūrėjai stengsis, kad elektromobilis svertų ne daugiau nei 500 kg.

„Baterijas pirksime iš palankiausią kainą pasiūlysiančio tiekėjo, variklį gausime iš „Kostov Motors“ kompanijos, kuri mums pritaikė nuolaidą, nes jų produktas bus naudojamas akademiniams tikslams ir jis geriausiai atitinka kuriamo elektromobilio techninius reikalavimus. Valdymo bloką kursime padedami M.Milašausko, remiantis jo sukurtu valdymo bloko prototipu. Elektromobilio variklio sukimo momentas turėtų būti apie 250 Nm, o galia siekti apie 80 kW. Vis dėlto kartais teoriniai skaičiavimai skiriasi nuo praktinių duomenų, tačiau tikimės, kad elektromobilio charakteristikos skirsis į gerąją pusę“, – sakė klubo „Alternatyvus transportas“ prezidentas K.Beniulis

Studentai sako, kad VGTU universiteto noras remti ir skatinti šį projektą yra įrodymas, kad universitete suteiktos visos sąlygos įgyti ne tik teorines žinias. „Dabar gavom ne žalią šviesą, bet visą žaliąjį koridorių iki projekto įgyvendinimo. Jei nestrigs reikalai su finansavimu, kitą pavasarį „Transbaltikos“ parodoje bus vienu elektromobiliu daugiau“, – žadėjo K.Beniulis.

„Alternatyvus transportas“ klubo įkūrėjai K. Beniulis ir J. Staškūnas drąsiai kviečia prisijungti visus bendraminčius, o ypač – paskutiniųjų kursų techninių specialybių studentus, kuriems bus suteikta visokeriopa pagalba ruošiant nestandartinius baigiamuosius darbus elektromobilių tema.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)