Prieš šventes vairuotojai sužinojo, kad 2015-aisiais automobilių techninė apžiūra turėtų brangti nuo 42 iki 50 Lt. Pasak susisiekimo ministerijos atstovų, kainų augimas nesusijęs su euro įvedimu. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovų teigimu, didinti įkainius reikia dėl kelių priežasčių.

Visų pirma, esą gerokai išaugo žmogiškųjų resursų sąnaudos. Įgyvendinus naujus reikalavimus, techninės apžiūros procedūros trukmė vidutiniškai pailgėjo daugiau nei 30 proc., todėl papildomai teko parengti ir įdarbinti daugiau techninės apžiūros kontrolierių. Nuo praėjusių metų pradžios darbui techninės apžiūros įmonėse papildomai parengti 43 kontrolieriai. 2015 m. sausio mėn. bus rengiama nauja techninės apžiūros kontrolierių grupė, tad 2014 – 2015 m. prie TA patikros linijų stoja daugiau kaip 70 papildomai apmokytų ir įdarbintų kontrolierių. „Transekstos“ teigimu, šis darbuotojų skaičiaus padidinimas kasmet TA įmonėms kainuos papildomai iki 4 mln. Lt.

Antra, įgyvendinant vis griežtėjančius Europos Sąjugos (ES) direktyvų reikalavimus transporto priemonių privalomosios TA atlikimui ir sudėtingėjant pačioms transporto priemonėms, TA įmonėms tenka vis daugiau investuoti į specialią įrangą, tokią kaip greitaeigiai ašių keltuvai, specialūs sukamieji stovai, OBD skeneriai, krovininių transporto priemonių apkrovos imitavimo įrenginiai ir kt.

Šiuo metu, vertinant eismo saugumo požiūriu svarbių sistemų ir mazgų techninę būklę, reikalaujama taikyti papildomas tikrinimo priemones, pavyzdžiui: vairo mechanizmo apžiūra turi būti atliekama tiek susukant vairuojamuosius ratus iki kraštinių padėčių į kairę ir į dešinę, kai ratai yra pakelti nuo žemės arba pastatyti ant specialių sukamųjų stovų, tiek sukant vairaratį, kai ratai yra įprastinėje padėtyje – pilnai apkrauti stovi ant tvirto pagrindo. Ratų guoliai, padangos ir patys ratai turi būti apžiūrimi sukant pakeltą ratą ir (ar) ratui riedant , priekabų automatinis stabdžių suveikimas turi būti tikrinamas atjungiant valdymo slėgį ir pan.

Atsižvelgiant į dabartinį transporto priemonių technologijų lygį ir atskirų sistemų įtaką saugiam eismui, į tikrinamų pozicijų sąrašą įtraukta išsamesnė elektroninių sistemų patikra, nustatant prievolę techninės apžiūros metu patikrinti ne tik transporto priemonėje įrengtų vidinės diagnostikos sistemos indikatorių siunčiamus signalus, bet ir fiziškai patikrinti atskirus konkrečios sistemos komponentus, tokius kaip ratų sukimosi greičio jutikliai, elektros laidai, kitos sudedamosios dalys.

Kainos didinamos ne laiku

DELFI primena, kad Susisiekimo ministerijai patvirtinus, kad nuo kitų metų brangsta automobilių techninė apžiūra, saugaus eismo ekspertas, buvęs Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas „Žinių radijui“ sakė, kad susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius arba buvo priverstas pasirašyti tokį įsakymą, arba yra nekompetentingas.

„Kaip galima žmonėms nepaaiškinus priimti tokius sprendimus? (...) Ministras arba buvo priverstas – tada jis yra neveiksnus, jeigu jį privertė tokį dalyką daryti – jeigu jis pasirašė nežiūrėdamas, tai kokia jo kompetencija?“, – laidoje „Dienos klausimas“ sakė V. Sadauskas.

„Klausimas, kam tai reikėjo daryti taip slaptai, kur buvo galima susipažinti su tuo teisės aktu? (...) Paklauskit, kokia įtaka (ministrui – red.) buvo monopolinininkų privatininkų? (...) Pasižiūrėkite, kas yra Vilniaus techninių apžiūrų „Tuvlitos“ vadovas, kas yra akcininkai, su kuo susiję. Paprasti žmonės tai mato, bet to niekaip negali pamatyti nei Specialiųjų tyrimų tarnyba, nei atsakingos už demonopolizaciją institucijos“, – kalbėjo V. Sadauskas.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas pripažino, jog kainos padidintos ne laiku.

„Iš tiesų nelaiku, tos kainos turėjo būti padidintos žymiai anksčiau, nes tai yra įgyvendinimas 2010 metų Europos Komisijos reikalavimų, kurie iššaukia padidintas investicijas į sanaudas. Tai dabar iš tiesų psichologiškai labai nejaukiai žmonės jaučiasi, nes euro įvedimas tarsi suponuoja, kad štai tai yra euro įvedimo kaštai. Nieko panašaus, tačiau pripažįstu, jog nelaiku. Tą reikėjo padaryti metų vidury, pagaliau anksčiau arba, kad ir truputį vėliau“, – „Žinių radijui“ sakė J.Sabatauskas.

Apie techninių apžiūrų stotis Lietuvoje

Valstybės deleguotą transporto priemonių privalomosios TA funkciją šalyje atlieka Susisiekimo ministerijos skelbtą konkursą laimėjusios 10 privačių įmonių. Jų įsteigtos 68 TA stotys išdėstytos taip, kad atstumas iki artimiausios stoties transporto priemonės valdytojui neviršytų daugiau kaip 30 km. Susisiekimo ministerija nustato ir maksimalias techninės apžiūros kainas.

Įgyvendindamos techninės apžiūros atlikimą, TA įmonės neturi teisės verstis transporto priemonių remontu ar teikti su juo susijusias paslaugas, t.y. jos privalo išgyventi tik iš mokesčio, gaunamo už transporto priemonių tikrinimą.

Šalyje TA stotys dirba ir tokiose vietose, į kurias per dieną atvykstančios transporto priemonės skaičiuojamos vienetais. Nepaisant tokių stočių nuostolingumo, jos išlaikomos didžiuosiuose miestuose veikiančių TA stočių lėšomis.

„Transekstos“ teigimu, susisiekimo ministerijos nustatyta TA kaina lengviesiems automobiliams Lietuvoje ir toliau išlieka mažiausia Europoje. Latvijoje techninė apžiūra lengvajam automobiliui kainuoja 80 Lt, Estijoje – 110 Lt, Lenkijoje – 83 Lt, Vokietijoje – 211 Lt.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (353)