Prie Kauno prekybos ir pramogų sostinės „Akropolis“ jau pastatyta viena didžiausių mieste stovėjimo aikštelių. Garažą sudarys trys aukštai virš gatvės, dar viena aikštelė bus šalia jos.

Statinyje baigiama diegti pirmoji šalyje automobilių statymo ir srautų reguliavimo sistema. „Akropolio“ vadovų teigimu, ji turėtų padėti išvengti didelių mašinų spūsčių Karaliaus Mindaugo prospekte ir lengvai rasti laisvų vietų.

Vairuotojams nereikės klaidžioti

Didelio garažo virš Karaliaus Mindaugo prospekto statybos jau baigtos. „Liko tik sutvarkyti aikšteles, baigti montuoti reguliuojančią įrangą“, - sakė „Akropolio“ techninės eksploatacijos vadovas Marius Galdikas.

Vairuotojai, įvažiavę į garažą, švieslentėje matys, kiek yra laisvų vietų kiekvienoje eilėje: prie kiekvienos jų degs lempos - žalia reikš, kad vieta neužimta, o pastačius mašiną iškart virš jos užsidegs raudona. „Vairuotojai iš tolo matys, kur galima pastatyti automobilį, jiems nereikės dairytis į šalis“, - aiškino M.Galdikas. Mėlynos švieselės ženklins vietas neįgaliesiems.

Informaciniai šviečiantys ženklai bus pastatyti eismo juostose ir nuvažiavimo keliuose. Ženklai, rodys, kuria kryptimi važiuoti Senamiesčio arba Geležinkelio stoties link. Taip padės orientuotis vairuotojams, kad šie nesiblaškydami ir negaišdami laiko galėtų lengvai įvažiuoti ir išvažiuoti iš garažo.

Pasak „Akropolio“ valdytojos Renatos Jakubčionienės, intelektualios transporto srautų valdymo ir reguliavimo automatinės sistemos sėkmingai veikia didžiuosiuose Europos miestuose. „Tokios įrangos automobilių stovėjimo aikštelėse dar niekur kitur Lietuvoje nėra“, - teigė ji.

R.Jakubčionienė pasakojo, kad klientai, pamiršę, kur paliko savo automobilius, galės kreiptis į apsaugos darbuotojus. „Jie pagal vaizdo įrašą greitai ras kliento mašiną“, - sakė ji.

Tikisi išvengti didelių spūsčių

R.Jakubčionienės teigimu, garaže veikianti sistema bus kompiuterizuota, duomenys apie situaciją aikštelėse ir gatvėje bus perduodami vaizdo kameromis. „Sistemai užfiksavus spūstį ar avariją užvažiavimo-nuvažiavimo keliuose, transporto srautas automatiškai bus nukreipiamas laisvais keliais“, - kalbėjo valdytoja.

Užvažiavimo-nuvažiavimo keliai bus platūs, kad, sugedus automobiliui, kiti vairuotojai jį galėtų lengvai aplenkti. Pirmajame automobilių stovėjimo aikštelės aukšte bus žiedinis apvažiavimas. Todėl jeigu aikštelės prieigose nusidrieks eilė, vairuotojai galės sukti atgal į Karaliaus Mindaugo prospektą.

„Akropolio“ vadovai negalėjo prognozuoti, ar didelės spūstys kils Karaliaus Mindaugo prospekte, kai pradės veikti prekybos ir pramogų centras.

Kai kurie architektai šioje gatvėje prognozuoja chaosą, o Transporto ir kelių tyrimo instituto atliktoje studijoje skelbiama, kad atidarius „Akropolį“, o vėliau ir sporto rūmus, Karaliaus Mindaugo prospekte transporto eismas per valandą padidės 2467 automobiliais, Kęstučio ir A.Mickevičiaus gatvėmis - 700, Vytauto prospektu – 600.

Pasak R.Jakubčionienės, garažo eismo stebėjimo ir reguliavimo sistema bus sujungta su šviesoforais A.Mickevičiaus ir Kaunakiemio sankryžose.

„Jei Karaliaus Mindaugo prospekte įvyks avarija ar eismą trikdys sugedusi mašina, sistema perduos signalą šviesoforams. Šie sureguliuos automobilių srautus, kad būtų išvengta spūsčių“, - teigė ji.

Savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys mano, kad didelės spūstys susidarys tik pirmosiomis dienomis po centro atidarymo. „Vėliau situacija normalizuosis. Nors srautas gal ir bus intensyvesnis, tačiau chaoso nebus“ - kalbėjo jis.

Turi dengti stiklas

Kol kas „Akropolio“ vadovai neskelbia, ar garažo architektūra atitiks anksčiau pristatytą vizualizacijoje.

Pagal ją garažą turėtų dengti stiklas, tačiau gali būti, kad atidarymo dieną jo išorės vaizdas mažai skirsis nuo matomo dabar.

Iš viso čia tilps 2,7 tūkst. automobilių. Iš jų 1,5 tūkst. turės būti skirta sporto arenos lankytojams. Teigiama, kad žiemą visi dvylika užvažiavimo-nuvažiavimo kelių bus šildomi, todėl jie neapledės. Važiuojamosios dalies plotis siekia 3,5 metro, dar 1,5 metro palikta manevravimui.

Aikštelėje taip pat išvedžioti vamzdžiai, kurie sujungti su požeminiais ugniagesių čiaupais, dar du hidrantai yra netoli automobilių aikštelės. Čia taip pat sumontuota gaisro gesinimo putomis sistema.

Į prekybos ir pramogų centrą investuota 320 mln. litų. Jis bus atidarytas balandžio 10 d.