Kontrolierės išvadoje teigiama, kad vadovėlio tekstas aiškiai formuoja neigiamas nuostatas apie moters socialinį vaidmenį, parodant moterį žymiai menkesnę, mažiau svarbią ar reikšmingą visuomenėje nei vyras.

Tuo tarpu vyrui, galinčiam padidinti moters vertę, suteikiamas nepagrįstai svarbaus, reikšmingo asmens statusas. Todėl darytina išvada, kad moteris menkinančių tekstų naudojimas mokymo vadovėliuose gali suformuoti paauglių sąmonėje žeminančias moterį nuostatas.

„Efektyvų skaičių įsiminimo būdą“ pagal Bronislavą Nušičių skyriuje apie skaitvardžius panaudojo viena iš vadovėlio autorių Elena Palubinskienė.

„Nulis, vaikai, nieko nereiškia, tačiau jei prieš jį parašytume vienetą, bus dešimt, jei dvejetą, bus dvidešimt. Tai paaiškinti nėra lengva... Štai, pavyzdžiui, mano žmona. Kol ji nebuvo ištekėjusi už manęs, buvo niekas, nulis. O kai ištekėjo, tapo ponia, mokytojo žmona... Nuo to laiko visas miesto moteris mes pradėjome laikyti nuliais, o bet kuris skaičius dešimt mums atrodė vyras ir žmona“, - cituojama leidyklos „Šviesa“ vadovėlyje.

Septintoms klasėms skirtą knygą Švietimo ir mokslo ministerija mokykloms rekomendavo 2005 metų kovą, pabrėždama, kad visi leidinio tiražai - be pakeitimų ir galioja.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba gavo kelis skundus dėl septintos klasės lietuvių kalbos vadovėlyje aprašyto „Efektyvaus skaičių įsiminimo būdo“, kuris pareiškėjų nuomone žemina moteris, formuoja nepagarbą moteriai ir supratimą apie jos niekinį vaidmenį šeimoje, visuomenėje.

„Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas grožinės literatūros turinio vertinimui netaikomas. Tačiau vadovėlyje cituojamas grožinės literatūros tekstas, kaip mokymo metodas ar būdas, jau yra vertintinas atitikimo lyčių lygybės principams aspektu“, - teigiama tarnybos pranešime spaudai.

Pažymėtina, kad Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas įpareigoja švietimo ir mokslo įstaigas pagal kompetenciją užtikrinti, kad mokymo programose ir vadovėliuose nebūtų moterų ir vyrų diskriminavimo propagavimo.

Švietimo ir mokslo ministro 2005 metų sausio 4 dieną patvirtintame Mokyklų aprūpinimo bendrojo lavinimo vadovėliais ir mokymo priemonėmis tvarkos apraše nurodoma, kad rengiant bei vertinant vadovėlius turi būti atsižvelgiama į lygių galimybių principą, t.y. vadovėlyje siekiama nešališkumo asmens lyties, amžiaus, specialiųjų poreikių (negalios), socialinės padėties, rasės ar etninės priklausomybės, religijos ar įsitikinimų atžvilgiu.

Kontrolierės išvadoje teigiama, kad vadovėlio tekstas aiškiai formuoja neigiamas nuostatas apie moters socialinį vaidmenį, parodant moterį žymiai menkesnę, mažiau svarbią ar reikšmingą visuomenėje nei vyras. Tuo tarpu vyrui, galinčiam padidinti moters vertę, suteikiamas nepagrįstai svarbaus, reikšmingo asmens statusas. Todėl darytina išvada, kad moteris menkinančių tekstų naudojimas mokymo vadovėliuose gali suformuoti paauglių sąmonėje žeminančias moterį nuostatas.

2006 metais Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nagrinėjo 135 galimus diskriminacijos atvejus: gyventojai pateikė 130 skundų bei buvo atlikti 5 tyrimai savo iniciatyva.