Dalyvauja jau antrą kartą
„Prieš penkerius metus į savo komandą priėmėme pirmąjį programos „Sparnai“ dalyvį – Tadą, kuris po stažuotės pas mus pasiliko ir iki šiol sėkmingai dirba eksporto srityje. Tad remdamiesi tiek savo, tiek ir kitų verslų gerąja praktika, nusprendėme sudalyvauti darkart – mano akimis, tai yra fantastinis projektas, kadangi studentai gali išreikšti susidomėjimą įmone, o ji – rinktis iš pačių gabiausių ir darbščiausių, universiteto rekomenduotų studentų. Dalyvaudami antrą kartą susipažinome su Adomu – labai motyvuotu ir darbščiu jaunuoliu, kuris po stažuotės išreiškė norą ir toliau tęsti pradėtus darbus bei papildė mūsų komandą. Tikiu, kad vieną dieną jis išaugs į puikų eksporto rinkų vadovą“, – dalijasi „Birštono mineraliniai vandenys“ eksporto direktorius Nerijus Žliobas.
Šiuo metu įmonė savo produkciją – natūralų mineralinį vandenį eksportuoja į 15 rinkų, tarp kurių – Latvija, Estija, Lenkija, Ukraina, Jungtinė Karalystė, Danija, Norvegija Prancūzija, Jungtinės Amerikos Valstijos. Neseniai šį sąrašą papildė dar viena nauja šalis – Japonija.
„Prieš keletą mėnesių turėjome vieną sudėtingiausių auditų per visą savo gyvavimo laikotarpį – mūsų gamykloje lankėsi vieno didžiausių Japonijos tinklo ,,Aeon“, visame pasaulyje turinčio 20 tūkst. parduotuvių, atstovai. Sėkmingai jį praėjome ir kaip tik praėjusią savaitę pradėjome gamybą labai rimtam žaidėjui Azijos rinkoje“, – sako specialistas ir teigia, kad viso įmonė eksportuoja apie trečdalį savo produkcijos, tačiau planuojama, kad netolimoje ateityje eksportas sudarys 50 proc. apyvartos.
Taip pat vienas iš įmonės ateities planų – plėsti savo produkciją JAV rinkoje. Vis tik čia tenka susidurti su tam tikrais iššūkiais: ,,Kadangi JAV yra itin daug stiprių vietos gamintojų, mums tenka ieškoti išskirtinių sprendimų, savo produkciją adaptuoti pagal šios šalies tendencijas ir pirkėjų įpročius. Panašiai dirbome ir bandydami įeiti į Japonijos rinką – teko kurti visiškai kitokį mineralinio vandens „Vytautas“, „Birutė“ ir „Akvilė“ konceptą, pagal jų poreikius adaptuoti produkto etiketes. Kitas iššūkis – biudžeto klausimas, nes lyginant su JAV esančiais gamintojais, mes esame labai maži.“
Prie įmonės augimo prisideda ir komandą papildęs „Sparnų“ dalyvis Adomas – jis, anot įmonės eksporto direktoriaus, savarankiškai bendrauja tiek su esamais klientais, tiek prisideda prie plėtros planų vystymo.
Siekia padėti jaunajai kartai įsilieti į darbo rinką
Sudalyvavęs programoje „Sparnai“ savo komandą sėkmingai papildė ir startuolis „FinoMark“ – daugiau nei 5 metus verslo paskolas teikiančioje įmonėje po stažuotės įsidarbino KTU studentė Akvilė.
„Apie ,,Sparnus“ sužinojome vienos iš mūsų grupės įmonių dėka, kuri jau buvo dalyvavusi šioje programoje. Sudalyvauti ir mes nusprendėme turėdami du tikslus: pirma, noras atiduoti duoklę jaunimui, kad šis augtų, išmoktų kažko naujo bei pamatytų, kaip šiandien atrodo fintech organizacijos, o antra – noras iš arčiau susipažinti su naująja karta, kuri netrukus įsilies į darbo rinką, o ateityje ir visai pakeis šiandien dirbančius“, – pasakoja įmonės vadovas Gražvydas Balčas ir dalijasi, kad prie komandos prisijungusi Akvilė šiuo metu užima verslo paskolų vadybininko asistentės poziciją, padeda vertinti įmonių finansavimo galimybes bei pažindinasi su lietuviškais verslais.
Būtent žmogiškųjų resursų trūkumą ir problemą su finansinio raštingumo klausimu šalyje „FinoMark“ vadovas įvardija kaip pagrindinius iššūkius, su kuriais šiandien tenka susidurti įmonei. Tad tokios programos kaip „Sparnai“ – didelė pagalba, siekiant surasti ryžtingą ir motyvuotą komandos narį, kuris vėliau gali sėkmingai įsitraukti į įmonės veiklą ir tapti kvalifikuotu savo srities specialistu.
Šiuo metu sutelktinio finansavimo platformą sukūrusi bendrovė padeda kurtis ir augti Lietuvos verslams, tačiau ateities planuose – ir užsienio rinkos. Vienas pagrindinių „FinoMark“ tikslų – siekis tapti sutelktinių finansavimo platformų lydere Vidurio ir Vakarų Europoje.
Programa įrodo viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės svarbą
Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovės Simonos Buziliauskienės teigimu, ši programa – puikus pavyzdys, įrodantis privataus ir viešojo sektoriaus partnerystės svarbą stiprinant Lietuvos ekonomiką ir konkurencingumą.
„Programa „Sparnai“ – puiki praktinė galimybė talentingiems Lietuvos studentams įgyti žinių ir praktinės patirties tarptautinių eksporto projektų valdymo srityje, o įmonėms – didinti savo tarptautinį konkurencingumą, Lietuvos ekonomikos augimą bei plėsti užsienio partnerių ratą. Programos naudą įrodo ir didelis šalies įmonių susidomėjimas – nuo 2014-ųjų joje sudalyvavo 135 verslai, kurių dauguma savo patirtį vertina teigiamai ir rekomenduoja programą kitoms eksportuojančioms įmonėms“, – dalijasi Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė Simona Buziliauskienė.
Šiuo visoms trims šalims – aukštajai mokyklai, Inovacijų agentūrai ir verslui naudingu bendradarbiavimu džiaugiasi ir Rimgailė Vaitkienė, KTU Verslo ir antreprenerystės bakalauro studijų programos koordinatorė. Anot jos, programoje dalyvaujantys studentai prie įmonių prisijungia jau turėdami žinių ir patirties, kaip vystyti tarptautinę plėtrą ir tarptautinio verslo organizavimą, todėl įmonėms suteikiama dar kokybiškesnė stiprių ir motyvuotų būsimų eksporto srities specialistų pagalba.
„Vystydami Verslo ir antreprenerystės programą, iš vienos pusės vadovaujamės į besimokantįjį orientuotu požiūriu, iš kitos – siekiame eiti ta kryptimi, kuria žengia besikeičiantis verslas. Prie to svariai prisideda mūsų socialiniai partneriai – Inovacijų agentūra ir Lietuvos pardavimų asociacija, taip pat labai svarbus dėstytojų profesionalų ir praktikų komandos vaidmuo, kuriant pasitikėjimu paremtus santykius su studentais, jų gebėjimu motyvuoti jaunąją kartą, skatinti kurti nebijant nesėkmių“, – sako R. Vaitkienė.