Jau įpratome dirbti nuotoliu, virtualūs susitikimai tapo natūralia darbo dalimi, dažnai net ir samdos pokalbiai vyksta priešais kompiuterio ekraną, todėl tinkamas savęs pozicionavimas skaitmeninėje erdvėje įgyja dar didesnę reikšmę. Galbūt ir nereikėtų tiesiogiai taikyti posakio, kad „jei tavęs nėra internete, tavęs nėra iš viso“, bet tendencijos rodo, jog vertėtų daugiau dėmesio skirti ir skaitmeninio „aš“ kūrimui.

Lengviau vysto veiklą

Vilma Bružienė, nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikiančios įmonės „Town projects“ įkūrėja ir bendraturtė, pabrėžia, kad turtingas kontaktų tinklas – šiuolaikinio specialisto stiprybė. Ji prisipažįsta, kad kaskart eidama susitikti su nauju žmogumi, visada peržvelgia jo „Linkedin“ profilį, patikrina, ar turi bendrų kontaktų šiame tinkle.

„Taigi jau eidama susitikti su nauju pažįstamu, žinau, kokia veikla jis užsiima, kuo domisi. Kitaip tariant, jau būnu susidariusi pirmąjį įspūdį apie žmogų. Kita vertus, jei asmens nerandu internete, tai irgi siunčia tam tikrą žinią“, – kalba V. Bružienė.

Verslininkė prieš beveik dvejus metus pradėjo nuosavą verslą, ir, pasak jos, išnaudojant savo kontaktų tinklą rinkai buvo daug lengviau pristatyti naują paslaugą bei sudominti potencialius klientus.

„Daugiau nei dešimt metų auginau „Linkedin“ kontaktų tinklą, esu aktyvi šioje virtualioje erdvėje. Dažnai publikuoju savo įžvalgas, dalinuosi renginių, kuriuose dalyvauju, akimirkomis, stebiu ir komentuoju kitų žmonių veiklą ar pastebėjimus. Ilgainiui pavyko suburti platų kontaktų ratą ir dabar, turiu prisipažinti, džiaugiuosi šio darbo rezultatais. Kai paskelbiau, jog pradėjau nuosavą verslą, mano kontaktai socialiniame tinkle susidomėjo naujiena, norėjo sužinoti daugiau“, – kalba V. Bružienė.

Ji priduria, kad socialinis tinklas nėra atsakymas į visus klausimus, tačiau patirtis rodo, kad gausus kontaktų tinklas padeda greičiau užmegzti ryšį su reikiamu žmogumi.

Ir darbdavių akiratyje

Darbuotojų samdos specialistai pabrėžia, kad vertindami kandidatus, didžiausią dėmesį skiria jų socialinio tinklo profiliams. Pro profesionalų akis nepraslysta, kaip kandidatas save pristato, kokias stipriausias savo kompetencijas išskiria, kokias rekomendacijas turi.

„Tai, kaip žmogus pristato save socialiniuose tinkluose, gali rodyti jo gebėjimą prisistatyti, parodo, kiek žmogus yra išsigryninęs savo stipriąsias puses ir kompetencijas. Ar yra aktyvus socialiniuose renginiuose, kokį platų ryšių tinklą turi ir pan. Tam tikroms darbo pozicijoms tai yra gana svarbu. Pvz., jei specialistas dirba personalo paieškos srityje ar pardavimų srityje ir turi labai mažą kontaktų ratą, matyt, jam seksis sunkiau nei asmeniui su plačiu kontaktų ratu. Socialiniuose tinkluose galima matyti ir kokiuose renginiuose dalyvauja ar kokius profilius seka pats žmogus, tai taip pat parodo jo/ jos interesų ratą, mokymosi ir augimo kryptis“, – kokią žinutę siunčia socialiniuose tinkluose pateikiama informacija, detalizuoja Jurgita Lemešiūtė, darbuotojų paieškos ir atrankos bendrovės „People Link“ vadovaujanti partnerė.

Ekspertė skatina nebijoti būti aktyviais socialiniuose tinkluose ir dalintis savo mintimis ir pasiekimais. Nes stiprus asmeninis įvaizdis padeda ne tik lengviau kopti karjeros laiptais, bet ir daugiau uždirbti, daryti stipresnę įtaką ir pan.

„Aišku, svarbu neperlenkti lazdos, nekomunikuoti per daug, kad nesusidarytų įspūdis, jog žmogus nieko daugiau neveikia, tik dalinasi žinutėmis socialiniuose tinkluose. Puiku, kai specialistas yra išsigryninęs savo kompetencijų sritis ir drąsiai dalinasi patarimais, įžvalgomis iš savo profesinės srities, kurios yra naudingos jo sekėjams. Taip pat bendram socialiniam įvaizdžiui gali padėti į profesinį turinį įlieti ir asmeninio pobūdžio turinio, tada žmogus atrodo lengviau suprantamas, kiti su juo geriau save asocijuoja“, – kalba J. Lemešiūtė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)