Kelerius pastaruosius metus į Lietuvos kelius ir gatves išrieda vis daugiau elektromobilių bei įkraunamų hibridų. Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2020 m. sausio 1 d. elektromobilių šalyje padaugėjo daugiau nei 4 kartus, o nuo 2021 m. sausio 1 d. – daugiau nei dvigubai.

2022 m. per mėnesį elektromobilių skaičius šalyje padidėdavo vidutiniškai 360 vnt., o 2023 m. – vidutiniškai 500 vnt. 2024 m. sausio 1 d. Lietuvoje iš viso buvo registruoti 19 435 elektromobiliai, iš kurių 11 900 grynieji elektromobiliai, likusi dalis – iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai.

Augant elektromobilių skaičiui, didėja ir poreikis turėti daugiau elektromobilių įkrovimo prieigų. Šiuo metu elektromobilių įkrovimo prieigų operatoriai savo iniciatyva arba su valstybės pagalba šalia valstybinės reikšmės kelių bei savivaldybėse kuria ir plėtoja minėtos infrastruktūros tinklą. Planuojama, kad Lietuvoje iki 2030-ųjų turi būti įrengta 60 tūkst. elektromobilių įkrovimo prieigų, iš kurių 6 tūkst. – viešosios ir pusiau viešosios.

Sparčiai plėtojant elektromobilių įkrovimo infrastruktūros tinklą, gali atsirasti konkurencijos ribojimų. Tai patvirtina ir kitų šalių praktika, pavyzdžiui, Austrijos ir Jungtinės Karalystės konkurencijos priežiūros institucijos, išanalizavusios padėtį elektromobilių įkrovimo sektoriuje, identifikavo galimas problemas ir pateikė siūlymus, kaip jas spręsti, kad būtų užtikrinta veiksminga konkurencija. Apie galimus įvairius konkurencijos ribojimus elektromobilių įkrovimo sektoriuje nurodoma ir Europos Komisijos atliktoje analizėje.

Atsižvelgusi į planuojamą sparčią įkrovimo stotelių infrastruktūros tinklo plėtrą ir būtinybę laiku užsitikrinti, kad šis sektorius būtų konkurencingas, Konkurencijos taryba nusprendė atlikti elektromobilių įkrovimo sektoriaus stebėseną. Jos metu planuojama atlikti rinkos dalyvių, kitų suinteresuotųjų asmenų apklausą, surinkti papildomą informaciją, kurią išanalizavus bus galima nustatyti, ar šiame sektoriuje nekyla kliūčių konkurencijai.

Surinkusi reikiamą informaciją ir nustačiusi galimas problemas, institucija pagal savo kompetenciją pasiūlys veiksmingos konkurencijos užtikrinimo būdus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją