Žmonių, žinančių ką nors apie Vilnių, labai mažai
Neįprastą reklamos kryptį pasirinkusios sostinės turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorės Ingos Romanovskienės teigimu, net Europoje yra mažai žmonių, kurie galėtų pasakyti, kuo Vilnius yra ypatingas.
„Galbūt nėra taip, kad niekas nežino, kur yra Vilnius, bet, deja, pakankamai daug žmonių pasaulyje, net toli nereikia ieškoti, vis dar nežino, kur yra Vilnius. Kai mes kalbame, kaip priimame informaciją ir ko norėtume, tai yra skirtingi dalykai. Mes tikrai darėme nemažai tyrimų, norėdami išsiaiškinti, koks yra Vilniaus žinomumas. Žmonių, kurie yra girdėję Vilniaus vardą ir pavadinimą yra galbūt nemažai, bet ne 80 ar 90 proc., bet kai toliau uždavinėji klausimus, tuo kažką žinančių žmonių lieka mažiau. Žmonių, kurie tikrai žino, kuo Vilnius yra ypatingas, labai labai mažai. Jeigu kalbame apie Europą, tų gerai kažką žinančių yra tik keli proc. Miesto žinomumas tikrai neauga taip greitai, kaip mes norėtume. Turime sujungti pajėgas“, – tikino pašnekovė.
Pagrindinė žinutė, kurią norėta pabrėžti, anot jos, yra ta, kad Vilnius yra nuostabus miestas, nepaisant to, kad ne visi žmonės žino, kur jis yra.
„Tokie maži procentai mūsų tikrai nedžiugina ir kyla neigiamo pasipriešinimo emocija, jeigu mes taip mylime šį miestą, kaip kiti gali jo nežinoti. Čia atsiranda praraja tarp tų, kurie myli, žino, ir tų, kurie nežino. Reklaminėje kampanijoje mes ir pabandėme sujungti šiuos dalykus. Norime pasakyti, kad miestas tikrai yra nuostabus, nes, mes, žmonės, kurie čia gyvename, tikrai tai žinome.
Užsieniečiai, kurie atvyksta, sako tą patį, o išvažiuodami sako, kad čia tikrai yra „amazing“ („nuostabus“ – angliškai) miestas. Kitas faktas tas, kad daugelis žmonių nežino nieko apie Vilnių, tačiau tai dar nereiškia, kad nuo to Vilnius pasidaro mažiau nuostabus miestas. Žinutė yra tokia, kad nesvarbu, kur šis miestas yra, bet jis vis tiek yra nuostabus“, – sakė I.Romanovskienė.
Reklamą galite pamatyti čia:
Kiek kainavo reklama
Laidoje „Go Vilnius“ direktorė atskleidė, kiek kainavo reklama.
„Kalbant apie tai, kiek reklama kainavo, tai visos kūrybinės priemonės, turiu omenyje, svetainė, lauko reklama, baneriai, viskas, kas yra kūryba, kainavo apie 70 tūkst. eurų. O toliau – kampanijos viešinimas. Tai kainuos apie 180 tūkst. eurų“, – atskleidė pašnekovė.
Tarptautinis žinomumo tyrimas, kurį atliko rinkos tyrimų bendrovė SIC, parodė, kad tik apie keturis procentus užsieniečių iš Vilniaus tikslinių turizmo rinkų gali ką nors daugiau pasakyti apie Vilnių, o dauguma žino tik miesto vardą. Taip gimė idėja pakviesti su šypsena pažiūrėti į Vilniaus „nežinomumo“ problemą ir paskatinti jį atrasti.
I. Romanovskienė įsitikinusi, kad Vilnius sukuria ypatingą jausmą ir emociją, apie kurį papasakoti nėra lengva – geriausia atvykti į miestą ir jį pačiam patirti. Todėl Vilniaus žinomumo kampanijos turi būti ir yra kitokios: saviironiškos, išsiskiriančios ir drąsios.
„Vilnius ir toliau laikosi krypties prisistatyti tokiu miestu, kuris nebijo į save pasižiūrėti su humoru ir laužyti nusistovėjusias tradicijas. Rinkdamiesi tradicinius sprendimus rizikuojame gausiai užpildytoje rinkoje likti nepastebėti, tad mes einame kitu keliu: norime parodyti Vilnių kaip atvirą ir nuoširdų miestą, nebijantį išsiskirti ir pasirengusį maloniai nustebinti“, – sako I. Romanovskienė.
Kaip Vilnių vertina turistai
Nors daugelis ir nežino konkrečių dalykų apie Vilniaus išskirtinumą, tačiau turistai Vilnių vertina tikrai labai palankiai.
„Mes labai nuodugniai domimės ir bandome išsiaiškinti, kas žmonėms nepatinka. Mes turime tai žinoti ir būti konkurencingi. Reikia pasidžiaugti, kad turistai Vilnių vertina labai gerai. Kas galbūt kelia susirūpinimą – tarptautinis susisiekimas, kad Vilnius būtų atrastas, kad čia būtų galima patogiai atskristi. Tikrai šiandien negalime pasakyti, kad tas tarptautinis susisiekimas yra labai patogus.
Ta linkme tikrai labai reikėtų dirbti. Taip pat be laisvalaikio turistų labai svarbu prisivilioti konferecijų turistus. Kai vyksta kažkokia tarptautinė konferenciją, į kurią atvyksta apie 2 tūkst. žmonių, tai reiškia, kad jog vienu metu mes turime 2 tūkstančius turistų, kurie praleidžia laiką mieste, taigi reikia Nacionalinio konferencijų centro, kurį netrukus turėsime“, – kalbėjo pašnekovė.
Anot jos, pagrindiniai konkurentai – Baltijos ir Rytų šalys.
„Pagrindiniai konkurentai yra miestai, kurie yra panašaus dydžio, kurie yra aplink mus – Ryga, Talinas, taip pat Lenkijos miestai, Bratislava labai gražiai auga“, – pagrindinius konkurentus įvardijo moteris.