Tai rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kreipimesi į Vyriausybę, Užsienio reikalų, Susisiekimo, Ekonomikos ir inovacijų ministerijas, Seimo Ekonomikos komitetą.

Baltarusijos Ministrų taryba nusprendė, kad nuo rugpjūčio 30 d. visoms transporto priemonėms, įvažiuojančioms su prekėmis iš Lietuvos į Baltarusiją, bus privalomai uždedami navigaciniai įrenginiai – specialios plombos, kurios leis šios šalies pareigūnams stebėti vilkikų maršrutą jų teritorijoje, kol kroviniai pasieks reikiamą vietą.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, tai yra dar vienas smūgis Lietuvos transporto konkurencingumui, kadangi toks sugriežtinimas bus taikomas tik iš Lietuvos į šią šalį įvažiuojantiems kroviniams.

„Vežėjams, įvažiuojant iš Lenkijos ir Latvijos į Baltarusiją, tai negalios. Verslas baiminasi, kad navigacinės plombos uždėjimo kaina gali ženkliai išaugti. Jei dabar tai kainuos apie 50 eurų, neatmetama, kad po kurio laiko, pavyzdžiui, metų pabaigoje šių plombų uždėjimas gali kainuoti 250 eurų ir daugiau. Tai labai apsunkins vežėjų veiklą. Baltarusija daro viską, kad apsunkintų situaciją Lietuvai. Praradus logistinį konkurencingumą, ne tik autotransportas aplenks Lietuvą, bet ir laivai rinksis Lenkijos ir Latvijos uostus“, – sako Z. Buivydas.

Pasak jo, ši sugriežtinta tvarka bus taikomas tik iš Lietuvos teritorijos atvykstantiems vežėjams, nesvarbu, ar tai mūsų šalies, ar Lenkijos, ar Vokietijos, ar kitų šalių vilkikai.

Tuo tarpu su kroviniais vykstantiems vilkikams iš Lenkijos ar Latvijos į šią kaimyninę šalį, tai negalios. Ši naujovė nepalies ir kitų Europos šalių vežėjų, pavyzdžiui, Vokietijos, Čekijos, Prancūzijos ir kitų šalių, jei jie su kroviniais į Baltarusiją įvažiuos per Lenkiją ar Latviją, o jei per Lietuvą – tokioms transporto priemonėms jau bus dedamos navigacinės plombos.

Be to, šiomis plombomis nebus žymimi ir kroviniai, kurie gabenami iš Kaliningrado srities į Rusiją tranzitu per Lietuvos ir Baltarusijos teritorijas. Taip pat ir didelių gabaritų transporto priemonėms, kurioms važiuoti reikalingas specialus atsakingų institucijų leidimas.

Iki šiol tokios navigacinės plombos buvo taikomos tik koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu ir tik toms transporto priemonėms, kurios pažeisdavo nustatytus reikalavimus, pavyzdžiui, nesilaikydavo nustatyto maršruto. Tokiais atvejais Baltarusijos pareigūnai spręsdavo, ar plombuoti krovinį ir stebėti jo judėjimą nuotoliniu būdu, ar lydėti jį specialiu konvojumi iki jo pristatymo vietos.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)