Sprendžia sau svarbias problemas
„Verslo angelų fondo I, II“ vadovaujantysis partneris Arvydas Strumskis, dalyvavęs renginyje kaip ekspertas, pastebi, kad tokio tipo renginyje dalyvavo pirmą kartą, tačiau akivaizdu, jog dalyviai čia rinkosi tikslingai, žinodami, kokį ekspertą norės pakalbinti, ir turėdami labai konkrečią bei verslui svarbią problemą.
„Dažniausiai atėjusieji pasikonsultuoti šiame renginyje jau atsineša savo turimą problemą ir klausia manęs patarimo, kaip tai baigsis. Pagrindinis ir svarbiausias klausimas bei problema, kurią atsineša dalyviai, yra verslo modelis. Tai visa ko pradžia ir pabaiga. Jie dažniausiai galvoja, kad turi genialų produktą, bet kažkodėl nevažiuoja.
Labai dažnai verslai išleidžia daug pinigų, gamindami tobuląjį daiktą, tada pasibaigia pinigai, verslininkas ateina pas investuotoją ir skundžiasi, kad jam vėl nepasisekė. Tokiu atveju investuotojas bėga kuo toliau, niekas nenori investuoti į nesėkmę, o galimas potencialas visada matomas jau nuo idėjos pristatymo“, – sako pašnekovas.
Abipusė nauda
A. Strumskio mintims antrina ir dar vienas ekspertas, „Caption“ vadovas Karolis Rimkus, kuris pabrėžia, kad į renginį susirenka įvairių žmonių, todėl ir problematika labai individuali. Ekspertams tai proga ne tik padėti, bet ir kitaip pažvelgti į rinką, suprasti, kokie klausimai kelia nerimą pradedantiesiems, o kartu ir rasti sau naudingų kontaktų.
„Labai malonu, kad čia susirenka įvairūs žmonės. Kartais, kai pats jau esi pasiekęs ekspertinį lygį, gera grįžti į pradžią ir padėti žmogui, priėjusiam ir klausiančiam elementariai, kaip tinkle „Facebook“paleisti reklamą. Tada supranti, kad daugeliu atvejų dalykai, kurie pačiam jau atrodo nerimti, kitam yra svarbūs.
Lygiai taip pat aš pats sutikau žmogų, su kuriuo kalbėjausi apie finansinius klausimus ir supratau, kokie elementarūs jam yra mano klausimai, kurie man svarbūs. Šie renginiai tuo ir naudingi, kad gali pasidalinti žiniomis bei jų gauti iš įvairių sričių ir nebūtinai itin ekspertiniu lygiu“, – neformalumo nauda džiaugiasi pašnekovas.
Naudą, kurią gauna patys ekspertai, pabrėžia ir verslininkas, visuomenininkas Artūras Zuokas, teigdamas, kad dalyviai gali vieni kitiems pametėti kitokių požiūrio kampų ar padėti rasti tinkamą sprendimą.
„Į šį kontaktų vakarą susirinko be galo daug originalių žmonių. Jie gilinasi į tam tikras, labai įdomias, unikalias temas. Pats atradau labai daug įdomių dalykų, o geriausią patarimą gavau kalbėdamas su viena iš dalyvių. Paminėjau jai, kad turime nedidelę vyninę, ir ji iškart pabrėžė, kad nedidelė jau yra unikali. Iš esmės gavau patarimą, kaip pasitelkiant skirtingus žodžius kitaip parodyti savo veiklą. Nedidelė turbūt skamba nekaip, o unikali – jau visai kas kita.
Apibendrinant gavau labai daug kontaktų, sužinojau naujų dalykų ir turiu daug namų darbų kitai savaitei. Temos, kuriomis čia kalbama, labai skirtingos. Ateina žmonės, kurie kuria projektą ir jiems reikia naudingų kontaktų. Aš, turėdamas gana platų kontaktų tinklą, iškart įsivaizduoju, ką su kuo būtų galima suvesti, kad nauda būtų abipusė“, – teigia A. Zuokas.
Kuriama bendruomenė
„Workland“ valdomų bendradarbystės centrų vadovė Lietuvoje Laura Panovienė pastebi, kad renginys „Network Party“ labai koreliuoja su jų versle plėtojama kultūra. Visa ko ašis čia – bendruomenė ir bendravimas.
„Savo versle mes imamės iniciatyvos supažindinti narius tarpusavyje. Organizuojame bendrus pusryčius, taip pat vadinamuosius „kavos pasimatymus“, iššūkius ir įvairias sporto iniciatyvas, kurios skatina narių interakcijas ir buria į vieną didelę bendruomenę. Svarbiausias dalykas yra pats bendravimas ir kultūra. Žmonės versle apskritai turėtų būti artimesni, paprasčiau bendrauti, todėl šio renginio forma, kuri buvo pasiūlyta, yra puikus ir lengvas būdas per trumpą laiką sutikti kuo įvairesnių sričių specialistų ir sukurti tam tikrus verslo ryšius“, – teigia L. Panovienė.
Be to, pašnekovė priduria, kad verslas dažniausiai gimsta namie, tarp keturių sienų, tad natūralu jausti bendravimo trūkumą. Į neformalų renginį atėję žmonės domisi, kaip sekasi kitiems, užduoda įdomių klausimų, priverčiančių susimąstyti ir ekspertus. Be atsakymų į specifinius verslo klausimus, dalyviai ieško ir laisvo stiliaus darbo vietos, kuri neįpareigotų, bet leistų jiems jaustis bendruomenės dalimi.
„Net atėjęs į renginį kaip ekspertas gali sulaukti klausimų apie save. Aš atstovauju gana naujai sričiai Lietuvoje ir manęs tiesiog paklausė, kaip mums sekasi, nes, atėjus į tokį renginį ir pristatant savo idėjas, dalyviams taip pat rūpi, kaip gyvena kitų sričių atstovai. Prakalbus apie darbo vietą, dažniausiai pirminis sprendimas būna geros kavos ir interneto vieta. Paskaičiavus, kiek kainuoja gera kava, susidaro daugiau kaip 10 eurų per dieną.
„Workland“ narystė „hot desk“ – tai darbo vieta bendradarbystės erdvėje, kava, arbata ir internetas 24/7 bei daugiau kaip 200 kv. m bendrųjų erdvių, pradedant nuo virtuvės ar poilsio zonų. Į paslaugos kainą įskaičiuoti visi baldai, komunaliniai mokesčiai, patalpų valymas, apsauga ir „Workland“ organizuojami renginiai bendruomenėje. Taip pat sudaromos išskirtinės sąlygos keliauti tarp visų „Workland" centrų Baltijos šalyse“, – pasakoja L. Panovienė.
Sėkmė per 10 minučių
Kalbinti renginio dalyviai patikino, kad, atėjus su tam tikra problema ar tikslu, neformaliame vakarėlyje „Network Party“ galima veikti labai greitai. Atsakymus turinčių pašnekovų koncentracija čia išties gausi.
E. prekybos specialistė Vasarė Krikštopaitytė pasidžiaugė, kad, atėjusi į renginį pakalbinti vieno iš ekspertų, ji sulaukė kur kas daugiau dėmesio bei užmezgė net kelias naudingas pažintis: „Man buvo aktualu susipažinti su ekspertais, kurie dirba mano veiklos srityje. Iki šiol tai buvo hobis, o pavertus jį darbu norisi gyvai pamatyti tuos, kurie užsiima panašia veikla.
Formatas asmeniškai man pasiteisino idealiai. Jau per pirmąsias 10 minučių susipažinau su žmogumi, kuris suteikė atsakymus, kurių aš ieškojau, supažindino su žmonėmis, kurie galbūt bus naudingi. Atėjau į renginį dėl vieno konkretaus eksperto, tačiau gavau kur kas daugiau pridėtinės vertės.“
Kitam dalyviui, „Facebook“ ir „Instagram“ reklamos specialistui Jonui Kneitai, taip pat labai pasisekė. Atėjęs į renginį susipažinti ir patyrinėti rinkos, jau per 10 minučių jis rado būsimų verslo partnerių.
„Tokiame renginyje dalyvauju pirmą kartą, tačiau naudą pamačiau iš karto. Atėjau tikėdamasis susipažinti, galbūt rasti naujų klientų ir pirmos dvi pažintys iškart ieškojo, kas galėtų padėti socialinių tinklų reklamos srityje. Rytojui jau sutarėme skambučius, planuosime susitikimus bendram darbui. Nauda vienareikšmiška“, – džiaugiasi pašnekovas.
Plati tematika
Tradiciniu tapęs renginys „Network Party“ kaskart sulaukia ekspertų ir dalyvių susidomėjimo dėl didelės skirtingų sričių specialistų koncentracijos. Atėjęs į Vilniaus širdyje įsikūrusį barą „Amadeus“, kiekvienas dalyvis galėjo rasti atsakymus į bet kurį verslo klausimą.
Už skirtą laiką, dėmesį bei pagalbą organizuojant geriausią kontaktų vakarėlį organizatoriai dėkoja partneriams: advokatų kontorai GLIMSTEDT, skaitmeninės rinkodaros agentūrai RAIBEC, Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkui, bendradarbystės erdvei „Workland“, barui „Amadeus“, didžiausiam naujienų portalui „Delfi“, spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“, logistikos ekspertams „DHL Lietuva“ ir „Rödl & Partner“.