Vagysčių atvejų pastaruoju metu daugėja

Kaip teigė „Eldrive Lithuania“ verslo plėtros vadovas Paulius Jankauskas, pastaruoju metu elektros kabelių vagysčių atvejai išties padažnėjo.

„Per pastarąjį mėnesį mes esame patyrę 3 atvejus tokius, kai vandalai nukerpa įkrovimo laidus ir juos, tikėtina, pasiima ir, taip manome, priduoda į metalo supirkimo įstaigas“, – pasakojo pašnekovas.

Paklaustas, kiek ilgapirščiai iš pavogtų elektros kabelių gali užsidirbti, jis atsakė: „Gali varijuoti net iki 3000 eurų už vieną įkrovimo laidą“, – teigė P. Jankauskas.

Kaip vėliau su „Delfi“ susisiekęs P. Jankauskas patikslino, padaroma žala yra kelios dešimtys eurų, o kartais iki 100 Eur. Tuo tarpu žalą atstatyti kainuoja kartais net iki 3000 Eur.

Elektromobilių įkrovimo stotelė

Pasak „Dacia“ ir „Renault“ atstovo Mindaugo Plukio, tokių ir panašių vagysčių būtų galima išvengti sprendžiant apsaugos klausimus.

„Arba įkrovimo infrastruktūrą diegti ten, kur yra stebėjimo kameros ar tam tikra apsauga, arba geriausia būtų ją konsoliduoti vienoje vietoje, didelėse aikštelėse, kur elektromobilių savininkai galėtų atvažiuoti, ramiai pasikrauti ir ilgesniam laikui palikti savo transporto priemonę“, – patarimais dalijosi jis.

Apsaugos kamera

Jis pridūrė, kad tokias parkavimo aikšteles Vilniuje yra įsteigusi Vilniaus Savivaldybė.

„Ten galima palikti automobilį ir viešuoju transportu toliau judėti mieste. Aš manyčiau, čia vienas iš žingsnių, kur būtų galima diegti tokią įkrovimo infrastruktūrą. Toliau yra didieji prekybos centrai ir didesnės įmonės“, – teigė M. Plukys.

Nuostoliai siekia tūkstančius eurų

Vagių padaryti nuostoliai verslams gali kainuoti nemažai. Pasak M. Plukio, kalbant apie sugadintas greito įkrovimo stoteles, sumos gali siekti net ir tūkstančius. Tokią informaciją patvirtino ir P. Jankauskas.

„Mes ir kiti Lietuvoje veikiantis įkrovimo operatoriai skaičiuojame nuostolius įkrovimo laido, skaičiuojame potencialius nuostolius už negautas pajamas. Elektromobilių bendruomenių vairuotojai patiria žalą, kada negali įsikrauti elektromobilių, turi vykti į kitas vietas, kurios, dažnu atveju, yra toliau negu jų pamėgtos vietos, lokacijos. Neretu atveju, net ir pačiai įkrovimo stotelei yra padaroma žala, o pati stotelė – kaštai jos kartais siekia net ir iki 100 tūkstančių eurų“, – pasakojo pašnekovas.

Pinigai

Nuostolius skaičiuojančios įmonės labai glaudžiai bendradarbiauja su policijos pareigūnais ir ieško techninių galimybių, kaip išvengti panašių situacijų pasikartojimo.

„Įrenginėjame stebėjimo kameras, su apsaugos kompanijomis dirbame“, – teigė P. Jankauskas.

Galingų įkrovimo stotelių mieste galėtų ir nebūti

„Dacia“ ir „Renault“ atstovas M. Plukys sako, kad be galingų įkrovimo stotelių mieste galima ir apsieiti.

„Pačiam miestui nereikia greito įkrovimo infrastruktūros. Galima būtų konsoliduoti jas už miesto arba miesto prieigose. Judėjimui mieste pilnai užtenka 22 kilovatų įkrovimo stotelių. Žmogus vis tiek iš namų išvažiuoja pilnai pakrauta elektrine mašina ir jis, atvažiavęs į miestą, sunaudoja 10 ar gal 20 procentų bendros energijos kiekio, tad užtektų tokio tipo stoteles papildyti energijos atsargomis“, – teigė jis.

Apskritai, pasak pašnekovo, greito įkrovimo stotelė kainuoja kelis tūkstančių eurų, o vidutinio greitumo – iki tūkstančio.

„Už vienos greito įkrovimo stotelės kainą mes galime pastatyti, pavyzdžiui, 4-5 ar net 6 įkrovos taškus. Tuo pačiu, mes neapkrautume tinklo. Automatiškai, padarytume prieigą daugiau automobilių krautis vienu metu ir išvengtume netgi piktnaudžiavimo greito įkrovimo infrastruktūra. Pagal nutylėjimą, savininkai yra susitarę krautis 20 minučių, galbūt pusvalandį, bet būna tokių savininkų, kurie atvažiuoja ir kraunasi iki 100 procentų, kas nėra aktualu, norint greitai pratęsti kelionę“, – atkreipė dėmesį M. Plukys.

Elektromobilio krovimo stotelė

Taigi, anot jo, toks piktnaudžiavimas sukelia dar daugiau problemų.

„Dalis savininkų – priversti ieškoti kitos stotelės. Tai vėl sukelia papildomus nepatogumus, o mes siekiame padaryti patrauklesnius elektromobilius ir elektrinį mobilumą daugeliui gyventojų“, – teigė pašnekovas.

Tikimasi, kad vagystės kada nors baigsis

Kai kurios įmonės sako, kad panašių vagysčių atvejų būta ir, pavyzdžiui, Anglijoje, tačiau su laiku – jos išnyko. Pasak P. Jankausko, tikimasi, kad taip bus ir Lietuvoje.

„Aiškiausia galbūt koreliacija yra tarp padidėjusios vario kainos. Taip įsivaizduojame, kad dėl to atsitinka tokie atvejai Lietuvoje. Anglijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose žinome, kad yra buvę tokių atvejų. Jie, laikui bėgant, išnyksta. Labai tikimės bendruomenės pagalbos, policijos pareigūnų gerokai didesnio dėmesio ir bandysime kažkaip išvengti tokių atvejų, galbūt sučiupus tuos vandalus“, – teigė jis.

Visą reportažą rasite LNK portale: