Stengiamasi ne tik dėl NATO

Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus Adomo Bužinsko teigimu, NATO viršūnių susitikimui jau yra beveik pasiruošta.

„Didžiausias iššūkis buvo su infrastruktūra ir eismu. Visi sako, kad mes čia asfaltuojame tik dėl NATO summit‘o, tai turiu miestiečius nuvilti, kad tie tempai nemažės ir po jo, nes šiais metais, per šį šiltąjį sezoną, mes žadame padaryti tiek, kiek padarėme per paskutinius trejus metus, t. y. pakloti 100 kilometrų asfalto“, – planais dalijosi jis.

 Adomas Bužinskas

Tvarkomi ne tik keliai: atnaujinti gėlynai, apvalyti vandalų grafičiai, intensyviai dažomi ir stulpai, o prie jų prikabinta šūsnis vėliavėlių: Lietuvos, Ukrainos ir NATO.

„Bus tose reprezentacinėse vietose arba ten, kur važiuos delegacijos. Taip pat mūsų viešasis transportas pasipuoš vėliavėlėmis“, – teigė A. Bužinskas.

Vieni pokyčiais džiaugiasi, kiti – pašiepia

„Sutvarkė kelius, kas yra gerai – Vilniui reikėjo to. Aš manau, kad bus gera reklama miestui“, – teigė vyras.

„Reikėjo visą laiką daryti tuos pokyčius, o ne progom. Progom darydavo viena valstybė, dabar gal ir kitos daro, tai mes nuo tų nelabai ir atsiliekame“, – įžvalgomis dalijosi kitas.

„Man graži bet kokia veikla, kurios tikslas yra sukurti teigiamas emocijas žmonėms“, – džiaugėsi moteris.

Apžvalgininkas Andrius Užkalnis pasiruošimą prilygino komiškoms situacijoms.

„Vaizdas truputėlį atrodo kaip tokios panikuojančios mamos ruošimasis, kai atvažiuoja svečiai arba žmonių, pas kuriuos kažkur ten į kaimą atvažiuoja labai svarbūs žmonės iš miesto. Tai yra visiškai netoli nuo žolės dažymo prieš generolo atvažiavimą į karinį dalinį“, – teigė apžvalgininkas Andrius Užkalnis.

Senieji Vilniaus troleibusai bus paslėpti

Vėliavos ir gatvės viena, bet, panašu, jog didžiausią ažiotažą sukėlė senieji Vilniaus troleibusai. Kol Vilniaus gatvėmis riedės garbingi svečiai, senieji troleibusai, kad negadintų vaizdo, bus paslėpti.

„Seni troleibusai bus išimti iš apyvartos, tai, atleiskite, man tai labai primena tarybinius laikus, tą pasigražinimą“, – teigė moteris.

„Tai tikrai yra truputėlį komiška ir kompleksuota. Aš tikėčiausi, kad mes, kaip Lietuva, būtumėm jau išaugę iš to dalyko. Kaip čia išeina? Reiškia, žmonėms Vilniuje jų ne gėda rodyti ir vilniečius ne gėda jais vežioti?“, – teigė A. Užkalnis.

Vilniaus viešasis transportas

A. Bužinsko teigimu, Vilniaus savivaldybė tokio pageidavimo neišreiškė.

„Tikrai tokio poreikio iš savivaldybės mes neišreiškėme, čia įmonė tą sprendimą priėmė. Man tas sprendimas gana keistas“, – teigė Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius.

„Vilniaus viešojo transporto“ iniciatyva

„Vilniaus viešasis transportas“ turi apie 250 troleibusų. Naujausių – 44. Įprastomis dienomis kursuoja transportas dar ir iš praėjusio amžiaus. Kai kurie troleibusai skaičiuoja ir po tris dešimtis.

„Kaip matau, ten kilo klausimų, ar nauji tik troleibusai kursuos ir senų nebus, tai tikrai norime patikinti, kad prioriteto tvarka mes visada išleidžiame tik naujas transporto priemones“, – aiškino „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė Giedrė Buivydaitė.

Kitą savaitę, atsižvelgiant į eismo ribojimus, bus sprendžiama, kiek transporto reikės.

„Jeigu jų nepakaks, tada tikrai važiuos ir senieji troleibusai. Tai nėra kažkokia neįprasta praktika“, – teigė G. Buivydaitė.

Situaciją pakomentavo ir pats Vilniaus meras.

„Manau, kad šiek tiek pervertinta visa istorija. Apskritai, Vilniaus troleibusai, tie senieji, supuvę, greitai bus tokia istorinė relikvija, nes jau kitais metais prasidės naujų troleibusų atnaujinimo etapas“, – teigė Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Vilniaus meras Valdas Benkunskas, Vilniaus savivaldybės nuotr.

Apžvalgininkas A. Užkalnis šioje vietoje taip pat nevengė kritikos.

„Šitas susitikimas yra apie Ukrainą, apie Europos saugumą ir apie baisią grėsmę visai greta mūsų. Jis tikrai nėra apie vėliavėles, jis nėra apie senus troleibusus“, – teigė A. Užkalnis.

Kiek visa tai kainuos?

Siekiant kompensuoti nepatogumus dėl eismo ribojimų, liepos 10-13 dienomis viešasis transportas bus nemokamas. Miestiečiai – sutaupys, o kiek dėl pasiruošimo viršūnių susitikimui sumokės savivaldybė?

„Sąskaita dar tiksinti, skaitliukas sukasi, tai tikrai mes po NATO summit‘o galėsime tikslius skaičius įvardinti, kiek kainavo asfaltavimas, vėliavėlės ar panašiai. Noriu pastebėti, kad mes visa tai darome iš savivaldybės biudžeto. Jokio papildomo finansavimo nesame gavę“, – teigė A. Bužinskas.

Visą reportažą galite žiūrėti LNK portale: