„Vakar, pirmadienį, iš Tenerifės oro uosto su „Norwegian“ oro linijomis turėjome iškristi 19:40 val. vietos laiku. Vienas vyras maždaug 19:10 val. gavo SMS žinutę, kad skrydis yra atšauktas. Maždaug 19:36 val. užsidegė raudona šviesa, pranešanti, kad skrydis nukeltas. Niekas jokios informacijos, kodėl taip buvo pasielgta, nesuteikė, tiesiog liepė palaukti dvi valandas, esą gal tuomet paaiškės.

Po tų dviejų valandų gavome po 6 eurus kavai ir sumuštiniui. Dar po dviejų valandų visi turėję skristi tuo lėktuvu buvo išvežioti po viešbučius. Nakvynė, maistas nekainavo. Tikėjomės šiandien, antradienį, skristi atgal, bet niekas jokios informacijos nesuteikia, o iš viešbučio veja. Skirskit, kaip norit, darykit, kaip norit – tokia vienintelė informacija“, – pasakojo Tenerifėje įstrigusi lietuvė Aušra Kučinskienė.

Ji pasakojo atostogauti svetur išskridusi dar sausio 25 dieną. Tuomet bilietus pirko per „Skrendu.lt“ sistemą.

„Susisiekėme su avialinijų atstovais Ispanijoje, bet jie nieko nežino. Atrodo it iš dangaus nukritę. Esą mato, kad skrydis įvyko. Galima suprasti, kad jis buvo atšauktas oro uosto iniciatyva. Kur skambinam, visur atsimušam kaip į sieną. Niekas nesuteikia jokios informacijos. Esame palikti likimo valioje“, – skundėsi moteris.

Įstrigo apie 150 žmonių

A. Kučinskienė pasakojo, kad vakar iš oro uosto po skirtingose Tenerifės dalyse esančius viešbučius keliautojus išvežiojo 4 autobusai. Iš viso jų – apie 150.

„Didžioji dalis – lenkai, mūsų, lietuvių, mažuma. Skrydis buvo iš Varšuvos į Tenerifę. Gal maždaug 12 žmonių skrido per kelionių agentūrą, visi kiti bilietus pirko savarankiškai. Ir jie dabar tokioje pačioje situacijoje. Vakar vis nuėję į registratūrą išgirsdavome tą patį: „Palaukite, po valandos bus daugiau informacijos“, o šiandien viešbučio atstovai kartoja: „Mes nieko nežinome, skambinkite vežėjams. Prašome atlaisvinti kambarius“. Mus veja lauk“, – situaciją, kurioje atsidūrė, apibūdino moteris.

Jos teigimu, tarp keliautojų yra ir tokių, kurie po atostogų visiškai nebeturi pinigų, tad negali savarankiškai grįžti namo.

„Vežėjai žadėjo mums paskambinti šįryt, tačiau Tenerifėje jau 11 valanda, 12 val. turime palikti viešbutį, o jokių žinių nėra“, – pasakojo A. Kučinskienė.

Dėl skrydžio atgal turi kreiptis į registratūrą

Savo ruožtu „Skrendu.lt“ skambučių centro vadybininkė Oksana DELFI sakė, kad apie atšauktą skrydį jie sužinojo tik iš keleivių.

„Taip, tas skrydis yra atšauktas, bet kodėl, aviakompanija mūsų dar neinformavo. Kiek mums žinoma, keleiviams vakar buvo pasiūlytas viešbutis, o šiandien jie turėtų kreiptis į oro uosto registratūrą, kur jiems bus pasiūlytas naujas skrydis į Lietuvą“, – informavo ji.

Oksanos teigimu, jos kolega informavo į juos besikreipusius lietuvius, kad kadangi skrydis yra atšauktas, jiems turi būti pasiūlyta alternatyva.

„Tiems, su kuriais mes kalbėjomės, buvo paaiškinta, ką jie turi daryti. Tai buvo 2 žmonės. Apie kitus nieko negaliu pasakyti“, – tikino „Skrendu.lt“ atstovė.

Paklausta, ar skrydis atgal į Lietuvą šiems keleiviams papildomai nekainuos, Oksana sakė nesanti tuo užtikrinta.

„Pagal aviakompanijos taisykles, lietuviai parskraidinti turėtų būti nemokamai, bet kaip bus, iš tikrųjų, šiuo atveju, tikrai nežinau“, – aiškino ji.

Tuo metu Valstybinio turizmo departamento atstovė žiniasklaidai Edita Gaigalienė sakė tegalinti apgailestauti dėl susidariusios situacijos ir atkreipė dėmesį į tai, kad įsigyjant lėktuvo bilietus savarankiškai, atsakomybė už atšauktą skrydį tenka vežėjui, todėl nukentėjusieji turėtų kreiptis į konkretų oro vežėją.

Daliai keleivių surado galimybę grįžti

Po to, kai DELFI publikavo straipsnį, „Skrendu.lt“ projektų vadovė Rasa Levickaitė pasidalino oficialia įmonės pozicija dėl šios situacijos.

„Lėktuvų bilietus oro bendrovės „Norwegian“ vykdomam skrydžiui Varšuva-Tenerifė-Varšuva per „Skrendu.lt“ įsigijo 8 asmenys. Vasario 1 d., 19:40 val., suplanuotas skrydis buvo atšauktas. Dėl ko tai įvyko, skrydžio bendrovė „Norwegian“ nepateikė jokios informacijos nei keleiviams, nei bilietus pardavusiai įmonei.

Mūsų žiniomis, Tenerifės oro uoste keleiviams buvo pasiūlytas nemokamas maitinimas ir nemokama nakvynė viešbutyje.Vasario 2 d., apie 11 val., „Skrendu.lt“ klientai kreipėsi į mus su prašymu parskraidinti juos į Varšuvą. Kadangi skrydis neįvyko dėl skrydžių bendrovės „Norwegian“ sprendimų, ji ir yra atsakinga bei administruoja klientų parskraidinimą į Varšuvą.

Septyniems keleiviams skrydžių bendrovė „Norwegian“ surado galimybę skristi su persėdimais ir saugiai pasiekti Varšuvą. Dėl aštunto keleivio situacija dar sprendžiasi. Kelionę atgal į Varšuvą ir kitus keleivių galimai patirtus nuostolius privalės kompensuoti „Norwegian“ oro bendrovė.

„Skrendu.lt“ vadybininkė Oksana Stankevič nuolat palaiko ryšį su Tenerifėje esančiai „Skrendu.lt“ klientais. Susisiekėme su oro bendrove „Norwegian“, tačiau oficialaus atsakymo negavome.

Pagal Reglamento 8 straipsnį, atšaukus skrydį, būtent oro vežėjas privalo parskraidinti turistus per kuo trumpesnį laiką į paskirties vietą. Skrydį atšaukus, keleiviai taip pat įgyja teisę į kompensaciją, dėl kurios rekomenduojama kreiptis į skrydį vykdyti turėjusį faktinį vežėją, kuris šiuo atveju yra „Norwegian“.

Jaučiame moralinę atsakomybę dėl „Norwegian“ veiksmų. Vis dėlto šiuo atveju „Skrendu.lt“ tėra tarpininkas – automatizuota bilietų pardavimo ir rezervavimo sistema, per ją bilietus įsigiję asmenys keliauja savarankiškai, o už patiriamus nuostolius atsakingas paslaugos tiekėjas, t. y. oro bendrovė „Norwegian“, – rašoma jos laiške.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (324)