Pavyzdžiu kiekvienam socialiai atsakingam piliečiui galėtų tapti įmonės „Gerų minčių magijos projektai“ steigėja Violeta Masteikienė (39), pradėjusi socialinį projektą „Draugų uogienė“, kuris ne tik prisideda prie paramos daugiavaikėms šeimoms, bet ir skatina jų verslumą. Daug dėmesio jau anksčiau sulaukusių „Kavos kultūros dienų“ ir „Spalvoto meduolio dienos“ sumanytoja teigia, kad „Draugų uogienės“ idėja kilo visai netikėtai.

„Užaugau daugiavaikėje šeimoje. Esu vyriausia iš keturių vaikų. Tėvai daug dirbo, kad mums nieko netrūktų. Dirbti, užsidirbti ir siekti savo tikslų išmokome ir mes. Prieš dvejus metus, rudenį viešint tėvų sodyboje, buvo labai daug obuolių. Gaila buvo matyti juos pūvančius. Atsiminiau, kaip vaikystėje, mes, visa šeima, važiuodavome į kaimynų atiduotus sodus, skindavome vaisius ir uogas, kad turėtume jų žiemai. Pamaniau, kad tai puiki mintis, kurią įgyvendinus daug žmonių galėtų praskaidrinti savo gyvenimą: džiaugsmo būtų ir tiems, kas gauna, ir tiems, kas dalijasi“, – sumanytą iniciatyvą prisimena V. Masteikienė.

Vartotojų įpročiai keičiasi

Obuoliai ir uogos, kurie užauga ir nepanaudoti vėliau sugenda soduose, gali virsti kuo puikiausia uogiene. Sodų savininkai apie derliaus perteklių visoje Lietuvoje praneša, registruodamiesi internetu www.dalinkisuogiene.lt arba telefonu. Iniciatyvos organizatoriai apie tai informuoja daugiavaikes šeimas, kurios ir surenka vaisius ar uogas. Kaip padėką už dalijimąsi aktyvios rajonų daugiavaikės šeimos verda ir nemokamai gyventojus vaišina uogiene miestų šventėse. Projekto partneris „Dansukker“ skyrė cukraus, kad daugiavaikės šeimos galėtų pasiruošti atsargų žiemai, pavaišintų kitus bei papildomai užsidirbtų parduodamos uogienę. 2015 m. projekto sumanytoja V. Masteikienė ketina projekte dalyvaujančioms šeimoms padėti aktyviau organizuoti uogienių pardavimą.

2014 m. prie projekto „Draugų uogienė“ prisijungusios šeimos aštuoniuose Lietuvos miestuose surinko beveik 5,5 t obuolių ir 230 kg uogų – iš viso išvirta 10 300 kg uogienės. Į šią iniciatyvą įsitraukė 122 daugiavaikės šeimos. Anykščiuose buvo pasiektas naujas uogienės virimo rekordas – išvirta rekordinė uogienė svėrė 1 006,5 kilogramo.

Drąsos prireiks visoms idėjoms

„Svarbiausias „Draugų uogienės“ judėjimo tikslas – skatinti ir rodyti darnių, darbščių daugiavaikių šeimų pavyzdžius ir, keičiant visuomenės nuomonę apie jas, skatinti šeimų bei vaikų verslumą. O kartu žingsnis po žingsnio prisidedame, keisdami vartojimo įpročius. Esu įsitikinusi, kad mes gyvename naujo pasaulio užuomazgų laikotarpiu. Keičiasi žmonių sąmonė. Geras uždarbis ir tokie dalykai kaip nugalėti bet kokia kaina, lipti kitiems per galvas, konkuruoti nuolaidomis nebetenka prasmės. Netgi vartojimas tampa saviraiška. Santykį „parduodu–perku“ keičia santykis „siūlau–pritariu“. Ateityje socialiai atsakingo verslo įmonės bus pagrindinis variklis, nes naujo pasaulio žmogus, veiklus, sąmoningas ir atsakingas kiekvienu savo veiksmu, kurs geresnį pasaulį“, – optimizmo nestokoja „Draugų uogienės“ sumanytoja. Verslininkė neabejoja, kad geros mintys iš tiesų materializuojasi, tik norint jas įgyvendinti, reikia drąsiai imtis veiklos.

TV3 televizija kartu su ne pelno siekiančia organizacija „Reach for Change“ iniciatyvą „Draugų uogienė – dalinkis“ atrinko tarp keturių geriausių 2014 m. socialinių projektų, skirtų vaikams. Šiuo metu projekto iniciatorė V. Masteikienė kartu su „Reach for Change“ ekspertais bei mentoriais įtemptai dirba, kad sudėliotų prioritetus ir, pasitelkusi socialiai atsakingus investuotojus, užtikrintų stabilų projekto gyvavimą.

„TOP 50 inovatyviausių jaunų verslų, sukurtų moterų” iniciatyvos ėmėsi „BZN start“ kartu su partneriais: „Swedbank“, AB, dantų pasta „Ecodenta“, prekybos ir pramogų centru „Ozas“, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), Mykolo Romerio universitetu, naujienų portalu „Delfi“ ir „Žinių radiju“.

Susipažinti su visomis šio projekto dalyvėmis ir balsuoti už labiausiai patikusias idėjas galite ČIA.

O jaunų verslų įkūrėjas, jau kviečiame registruotis į kitų metų leidinį ČIA.