„Apžvelgusi tarptautinę praktiką, siūlysiu Mokesčių ekspertų darbo grupei nustatyti 25 tūkst. eurų ar panašią automobilio vertės ribą, kurią maksimaliai galima nurašyti į įmonės sąnaudas. Jei perkamas lengvasis automobilis brangesnis nei 25 tūkst. eurų, likusi suma bus mokama iš įmonės uždirbto ir jau apmokestinto pelno. Taip sumažės noras dažnai privatiems poreikiams naudojamas „Escalade” ar „Porsche“ pirkti įmonės vardu”, – feisbuke penktadienį pranešė G. Skaistė.

Anot jos, yra įvairių pavyzdžių – Malta taiko 14 tūkst. eurų ribą, Lenkija – apie 33 tūkst., Airija – 24 tūkst., Prancūzija – 9,9 tūkst., Slovakija – 48 tūkst. eurų ribas.

Pasak G. Skaistės, naujausia tendencija, kurią taip pat galima svarstyti, – į sąnaudas galimos nurašyti ribos susietumas su anglies dvideginio išmetimais.

„Kuo taršesnis automobilis, tuo mažesnę vertę įmonė gali nurašyti į sąnaudas”, – paaiškino ministrė.

Pasak jos, išsamiau šiuos ir kitus pasiūlymus, susijusius su privačių poreikių tenkinimu per įmones, Mokesčių ekspertų darbo grupė svarstys birželio 9 dieną ir „šešėlio“ mažinimo komisijoje, o konkretūs sprendimai bus daromi rudenį kartu su platesne mokesčių sistemos peržiūra.

G. Skaistė taip pat teigia, kad Lietuvoje įmonių vardu registruota 208,6 tūkst. lengvųjų automobilių.

„Toks kiekis kelia klausimų, ar tikrai visi šie automobiliai yra perkami įmonių pajamoms uždirbti, ar jie naudojami kaip atlygio, pelno išgryninimo forma”, – sako G. Skaistė.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas ketvirtadienį sakė, kad, Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, 2020–2021 metais 148 įmonės, gavusios mokesčių mokėtojų subsidiją, skirtą nukentėjusiems nuo pandemijos, įsigijo prabangių automobilių, kurių kiekvieno vertė viršijo 50 tūkst. eurų. Iš jų 32 įmonės pirko naujus „Bentley“, „Maserati“, „Porsche“, „Lamborghini“, „Rolls Royce“ automobilius.