Situacija sudėtinga

Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė sako, jog viešbučių situacija yra labai sudėtinga. Anot jos, ne visi viešbučiai pilnėja.

Matome, kad visos šalys ragina savo piliečius niekur nevykti, skatina vietinį turizmą, prašo, jeigu nėra reikalo, nevykti į kitas šalis.
E.Šiškauskienė

„Ne. Nepilnėja viešbučiai. Matote, yra dvi situacijos: SPA viešbučiai, kurortuose esantys viešbučiai ir verslo viešbučiai. Tai SPA viešbučiai tiek Birštone, Anykščiuose po truputį pildosi, bet ne taip greitai, kaip mes norėtume. Birželį užimtumai yra apie 10-15 proc. Tai nėra daug. Yra dabar sukurtas toks burbulas, kad neva visur yra užsikimšę, tai taip tikrai nėra. Labai ragintume visus užsisakyti ir pasiplanuoti, o verslo viešbučių situacija yra visiškai kitokia.

Evalda Šiškauskienė

Kol kas vienintelė priemonė yra verslo kuponai medikams valstybės nupirkti už dešimt milijonų. Jie bus išdalyti medikams, kurie galės pasirinkti bet kurį viešbutį, bet čia mes matome, kad laimės tik kurortai, nes nemanau, kad kas važiuos į mažesnius viešbučius. Taigi mes matome, kad verslo viešbučių atidarymas galimas tik kitam sezonui, nes čia reikia ir skrydžių, ir sienų atidarymo. Matome, kad visos šalys ragina savo piliečius niekur nevykti, skatina vietinį turizmą, prašo, jeigu nėra reikalo, nevykti į kitas šalis“, – sako pašnekovė.

Skatins gyventojus keliauti po Lietuvą

Keliauk Lietuvoje“ produktų ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė sako, kad šiuo metu šalys įvairiais būdais stengiasi skatinti turizmą. Lietuvoje taip pat bandoma sugalvoti įvairių idėjų, kaip žmones paskatinti gražių vietų ieškoti šalies viduje.

„Be abejo, šalys galvoja įvairias iniciatyvas, kaip pritraukti žmones. Žmonės po pandemijos keliaus atsargiau, atsakingiau, rinksis kažkokias kelionių kryptis. Manau, kad tokie kuponai gali suvilioti turistus, labai panašų modelį pamatėme ir Sicilijoje, kuri irgi žada kompensuoti skrydį į vieną pusę, kas trečią nakvynę ir t.t. Kalbant apie tokias iniciatyvas, tai turėtų būti mūsų šalies politikų apsisprendimas, jeigu būtų nuspręsta subsidijuoti bilieto kainą, nakvynę, o mes dabar kalbame apie intensyvią rinkodara, stebime šalis, kurios ruošiasi atidaryti savo sienas.

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė

Intensyviai dirbame šiuo metu su Latvijos, Estijos rinka, siūlome šeimų turizmo produktą, o taip pat svarbu skatinti ir Lietuvos gyventojus keliauti po mūsų šalį, atostogoms rinktis ir didžiuosius miestus, nes čia yra daugiausia apgyvendinimo įstaigų, mes suprantame, kad jos privalo išgyventi šią sunkią vasarą tam, kad vėliau ateityje turėtume savo šalies gerus pasiūlymus, kai pritraukinėsime turistus. Pavyzdžiui, kitą savaitę Vilniuje startuoja akcija ir kas antrą savaitgalį Vilnius taps vis kita šalimi – tai Italija, tai Indija, Japonija. Prasideda tokia kampanija per pasaulį Vilniuje“, – sako ji.

Sieks kompensacijų

E.Šiškauskienė tikina, jog šiuo metu labiausiai reikia, kad geriau veiktų kompensavimo mechanizmas.

„Taip, mes kalbame su Vyriausybe, visaip bandome įrodyti, kad mums visos tos priemonės, pavyzdžiui, kuponai, vaučeriai – nėra tai, ko labiausiai reikia. Mes prašome vieno labai paprasto dalyko – subsidijuoti, duoti kompensaciją verslui nuo pernai sumokėtų mokesčių 35 proc. Tai padėtų viešbučiams išsilaikyti, išgyventi, susimokėti mokesčius, komunalinius, prisidėti prie darbuotojų atlyginimų, nes dabar yra reikalavimas naudojantis viena ar kita priemone išlaikyti 50 proc. darbuotojų. Kaip galima metus išlaikyti darbuotoją, žiūrėti jam į akis ir sakyti, taigi mes sakome, kad mums reikia pagalbos.

E.Šiškauskienė

Situacija yra neeilinė. Visos šalys padeda, o pas mus viskas eina per paskolas ir tomis priemonėmis, kurios yra geros, bet yra tiek daug biurokratinių slenksčių, kad pasinaudoti yra labai sudėtinga. Situacija tikrai yra neeilinė“, – tikino moteris.

Nemano, kad du mėnesiai viską nulems

Anot jos, būtų naivu tikėtis, kad per artimiausius vasaros mėnesius situacija visiškai pasikeis.

„Mes dabar kalbame labai optimistiškai, kad štai viešbučiai užsipildys liepą ir rugpjūtį. Bet ar tie du mėnesiai padės išgyventi, nes uždarytas viešbutis kainuoja apie 50 tūkst. eurų, žinoma, priklausomai nuo dydžio.

Atidaryti jį, kai viešbutis nėra užpildytas – dar daugiau kaštų. Nėra taip, kad tas viešbutis stovi ir nieko nekainuoja, nes yra apsauga, komunalinės paslaugos, yra darbuotojai. Pažiūrėsime, kas bus, tikėtina, kad sujudimas bus liepą ir rugpjūtį, bet nemanau, kad du mėnesiai viską nulems. Matysime, bet esame optimistikai nusiteikę, puikiai veikia savivadybių turizmo skyriai“, – sako ji.

I.Trakimaitė-Šeškuvienė

„Keliauk Lietuvoje“ produktų ir rinkodaros skyriaus vadovė sako, kad gali keistis lietuvių įpročiai.

„Šio sezono tendencija yra tokia, kad europiečiai šią vasarą rinksis atostogas maždaug 150 kilometrų spinduliu nuo savo namų. Žmonės norės išlaikyti socialinę distanciją, rinksis gamtą, kur gali būti su šeima, artimais žmonėmis“, – sako ji.