Nelengvas laikotarpis darbdaviams

Kiekvienas ruduo saldumynų parduotuvei „Candy POP“ – kartus. Nors klientų netrūksta, tačiau darbo rankų – mažai. Šiuo metu kompanija ieško bent dešimties ar penkiolikos darbuotojų, kurie galėtų tapti pardavėjais konsultantais.

„Nors sudarome tikrai labai lanksčius grafikus, kad darbuotojai gali dėliotis su studijomis ir laisvai suderinti viską, bet nutinka taip, kad, vis dėlto, darbuotojai sako: „aš noriu pilnai save atiduoti mokslams“, ir iškeliauja“, – teigė „Candy POP“ Baltijos šalių mažmeninės prekybos vadovė Neringa Vytė.

Darbdaviai tikina, kad rudens pradžia įmonėms didmiesčiuose visada būna nelengva, mat iš atostogų grįžę gyventojai ir naujakuriai studentai į miestą atneša daugiau paklausos, o aptarnauti galinčio personalo – mažai.

„Padidėjus vartotojams, konkrečiuose miestuose trūksta darbuotojų. Pirmiausia, žinoma, aptarnavimo sferoje“, – teigė darbdavių konfederacijos vadovas Danas Arlauskas.

Danas Arlauskas

Išaugę poreikiai

Saldainių parduotuvės vadovai spėlioja: galbūt dėl darbuotojų trūkumo kaltas šiuolaikinio jaunimo noras dirbti lengvai, o uždirbti daug?

„Didžiausia šiuo metu problema jauname darbuotojuje ir yra, kad žmonės nori uždirbti labai daug pinigų ir neįdėti pastangų. Tas tikrai ryškiai matosi, bet, kaip rodo praktika ir mūsų įmonėje, jeigu žmogus tikrai stengiasi, jeigu mokosi ir nori tobulėti, ir augti – pinigai ateina savaime“, – teigė N. Vytė.

Be to, pastebima, jog išaugęs ir pačių klientų reiklumas, kuris ne vieną naują darbuotoją gali išgąsdinti, tad ne visi pasiryžta darbintis būtent prekybos, paslaugų ir aptarnavimo sektoriuose.

„Baigti mokyklą arba profesinę mokyklą – kartais neužtenka to. Reikia pakankamai daug tobulinti save konkrečioje srityje, tam, kad tu užtikrintum vartotojo išaugusius poreikius“, – teigė D. Arlauskas.

Tačiau net ir tie, kurie idealiai tinka dirbti prekybos ir paslaugų srityse, renkasi tik tas vietas, kur sąlygos geriausios, mat jaunimas esą nėra nusiteikęs ilgai aptarnauti staliukų ar dirbti už prekystalio, tad biurai ir startuoliai gali lengvai pavilioti jaunus talentus, o aptarnavimo sričiai tenka ieškoti naujų būdų, kaip išsaugoti darbuotojus.

„Reikia ieškoti partnerystės, kaip įprasta civilizuotame pasaulyje. Ta kultūrinė transformacija nėra greita“, – teigė D. Arlauskas.

Sunkumų kilo ir vasarą

Nors darbdaviai prognozuoja, kad kiekvieną rudenį darbuotojų surasti bus vis sudėtingiau, restoranų verslai įsitikinę, kad sunkiau už vasaros sezoną jau nebus.

„Šių metų vasaros sezonas buvo ypatingai sudėtingas, ieškant darbuotojų viešbučiams, maitinimo įstaigoms Palangoje bei kitose pajūrio vietose. Per patį sezoną taip pat yra nežmoniška kaita. Žmonės, jaunimas darbinasi nežinodami, kas tai per darbas, neįvertindami savo kažkokių lūkesčių“, – teigė Viešbučių ir restoranų asociacijos vykdomoji direktorė Eglė Ližaitytė.

Lauko kavinė

Užimtumo tarnyba skelbia, jog šiuo metu paklausios yra maždaug 30 profesijų, tačiau pirmaujančios vis dar išlieka informacinių technologijų ir rinkodaros specialybės. Taip pat aktualios yra vairuotojų ir statybininkų karjeros galimybės, tačiau aptarnavimo ir paslaugų sektorius – tarp favoritų nepatenka.

Visą reportažą galite rasti LNK portale: