Antplūdis penktadieniais

Minėta bendrovė valdo šešias degalines, dvi iš jų yra Kaune, Jonavos ir Kuršių gatvėse. Prie šių degalinių nuolat galima išvysti automobilių eilutę. „Didelių eilių nėra, viskas kaip ir kitose degalinėse“, − teigia „Jozitos“ savininkas Jonas Jokubauskis, tačiau kai lankėmės degalinėje Jonavos gatvėje, joje buvo 15 automobilių.

Degalinėje dirba du operatoriai, kurie patys įpila kuro į automobilių bakus.

Taip greičiau, nei leisti, kad kiekvienas kuro piltųsi pats“, − sako vienas operatorių. Kol jis pila kurą, vairuotojas arba laukia automobilyje, arba eina į parduotuvę, kur gali susimokėti. Susidaro įspūdis, kad čia populiariausias dyzelinas. „Ko gero, taip ir yra. Dyzelinas čia daug pigesnis nei kitur“, − patvirtina operatorius.

Degalinės vadybininkė Daiva Valkavičienė sakė, kad daugiausia vairuotojų atvažiuoja penktadieniais, po pietų.

„Tada automobiliai išsirikiuoja ir gatvėje. Daug kas pripildo visą baką, tai užtrunka, todėl eilių sunku išvengti“, − teigė degalinės darbuotoja.

„Čia dyzelino piluosi beveik nuo degalinės atidarymo. Man atrodo, kad Kaune pigiau jo niekur negausi“, − sakė vairuotojas Viktoras. Akivaizdžiai matome, kad čia kurą pilasi ne tik senesniais automobiliais važinėjantys vairuotojai, bet ir naujų „Audi“, BMW savininkai.

Randa būtų atpiginti

„Jozitos“ direktorius J. Jokubauskis sako, kad jokios pigesnių degalų paslapties nėra. „Reikia pigiau pirkti ir brangiau parduoti“, − juokavo jis.

Čia pat pripažino, kad dažniausiai kurą perka iš Mažeikių, kur veikia naftos perdirbimo įmonė „Orlen Lietuva“.

„Nežinau, už kokią kainą perka kiti“, − atsakė J. Jokubauskis.

Anot jo, kituose miestuose „Jozita“ kurą dažnai parduoda dar pigiau nei Kaune.

„Kaune nejaučiame didelės konkurencijos. Turime klientų, tačiau kitose degalinėse jų taip pat netrūksta. „Jozitoje“ perka vargingesni, norime jiems padėti įsigyti pigesnio kuro. Juk kitos degalinės tik Seimo nariams siunčia nuolaidų korteles. Mes rūpinamės, kad visi galėtų kuro nusipirkti pigiau“, – sakė jis.

1996 m. įkurta bendrovė „Jozita“ registruota Šilalės r., Šolių k. Nuo pat veiklos pradžios ji siekė degalus parduoti kuo pigiau, tai dažnai sukeldavo konkurentų ir įvairių tikrintojų dėmesį. „Mus dažnai tikrina, tačiau jau esu prie to įpratęs. Visada turiu visus dokumentus, todėl nėra, ko jaudintis“, − sakė verslininkas.

Nepriima banko kortelių

Verslininkas yra pasakojęs, kad anksčiau, kai leisdavo atsiskaityti ir banko kortelėmis, už vieną litrą degalų nuo sąskaitos bankai nuskaičiuodavo apie 7 lito centus. Jis bandė derėtis dėl mažesnio įkainio, tačiau bankai nenusileido. Todėl už degalus čia galima sumokėti tik grynaisiais.

Žemomis degalų kainomis vairuotojus maloninanti degalinė nedalija nuolaidų kortelių. Visi klientai už degalus moka tą pačią kainą.

J. Jokubauskis yra pasakojęs, kad litrui dyzelino taiko 3−4 centų antkainį. Verslininkas aiškina, kad jei dyzeliną perka brangiau, antkainį degalinėje taiko mažesnį, jei pigiau – užsideda daugiau. Tai leidžia nuolat pasiūlyti geras kainas, o pats tinklas turi didelę apyvartą.

Anksčiau, prieš 10−15 metų, Kauno degalinių atstovai buvo įpratę susitikti ir aptarti pardavimo kainas. „Paprastai per tokius susitikimus būdavo pasiekiamas susitarimas. Degalinėms nėra gerai, kai vienur kaina yra kur kas žemesnė. Tačiau pirkėjai tik išlošia“, − pasakojo gerai informuotas šaltinis. Jo teigimu, J. Jokubauskis tokiuose susitikimuose nedalyvauja. „Su juo sunku susikalbėti“, − sakė pašnekovas.

„Ar man skambina konkurentai? O ko jiems skambinti? Tai jūs, žurnalistai, skambinėjate“, − tarstelėjo J.Jokubauskis.

Konkurentai: „Mes žlungame“

Suskystintosiomis dujomis prekiaujančios bendrovės „Deguva“ vadovas Dailius Šova teigė, kad pastaruoju metu jo bendrovė priversta dirbti nuostolingai.

Tai lemia „Jozitos“ siūlomos kainos.
„Ten dujos parduodamos už savikainą. Žinau, kiek kainuoja įsigyti, transportuoti ir parduoti dujas. Visi perkame iš to paties tiekėjo – „Orlen Lietuva“. Jei Mažeikiuose nėra kuro, perkama iš Latvijos.

Tai, ką jie daro, yra kainų dempingas, tikintis, kad smulkieji konkurentai neatlaikys ir pasitrauks iš šios rinkos. Didžiųjų tinklų neišstums, bet mus sužlugdys. Pusę metų dirbame nuostolingai, dabar mums labai sunku. Turiu savo hipotezių, kodėl jiems pavyksta pardavinėti pigiau, bet negaliu apie tai kalbėti viešai“, − sakė D. Šova. Jo bendrovė valdo tris suskystintųjų dujų degalines Kaune.

Neįžvelgia skirtumų

Bendrovės „Lukoil Baltija“ mažmeninės prekybos direktoriaus, generalinio direktoriaus pavaduotojo Romo Turlinsko teigimu, degalų pigiau galima įsigyti ten, kur yra didelė konkurencinė aplinka.

„Nuolat stebime rinką ir, žinoma, reaguojame į konkurentų veiksmus visuose regionuose.

Kai kuriose vietovėse kitoms degalinėms sumažinus degalų kainas, tą patį darome ir mes. Kuo didesnė konkurencija, tuo mažesnių degalų kainų gali tikėtis vairuotojai. Pabrėžiame, kad tikime laisvos konkurencijos svarba ir esame įsipareigoję visada veikti sąžiningai.

Konkuruojant su kitais degalinių tinklais viena svarbiausių veiksnių, skatinantis klientų lojalumą, yra aptarnavimo kokybė ir kontaktas su klientu. Lietuvos gyventojai yra racionalūs, ypatingą dėmesį skiriame savo lojalumo kortelėms, nes suvokiame, kad tik taip galime didinti klientų lojalumą ir pasitenkinimą“, − teigė R. Turlinskas.

Jis sako, kad konkurencija jau tapo kasdienybe. „Kauno regionas niekuo neišsiskiria: konkurencija čia tikrai nėra didesnė nei kituose miestuose“, − teigė R. Turlinskas.

Privalo dirbti pelningai

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos (LNPPĮA) prezidentė Daiva Jokšienė sakė, kad visos įmonės taiko savo kainodarą, todėl kainos gali skirtis.

„Dėl rinkodaros ir įsipareigojimų pirkėjams tai viename, tai kitame mieste atsiranda mažesnių kainų. Neseniai toks atvejis buvo Panevėžyje“, − prisiminė D. Jokšienė.

Ji pridūrė, kas visos kuru prekiaujančios įmonės turi dirbti pelningai, nes joms reikia išlaikyti patalpas, darbuotojus, mokėti nuolatinius mokesčius.