„Perskaitai šį plakatą? Patinka mygtukai? Turi daug energijos? Įsidarbink Ignalinos AE!“ – tokį skelbimą nuvedusi dukrą į darželį pamatė Aistė. Prie skelbimo pridėtas ir telefono numeris.

Jai kilo klausimas, ar tokius skelbimus ruošti ir kabinti darželiuose yra legalu.

„Paskambinus skelbime nurodytu numeriu atsiliepia autoatsakiklis vaiko balsu, kviečia prisijungti prie darbovietės. Ar tikrai Lietuvoje darbintis galima nuo 3 metų? Labai neskaniai atrodantis skelbimas“, – nuomonę dėstė Aistė.

Ignalinos atominės elektrinės skelbimas darželyje

Paskambinus nurodytu numeriu, autoatsakiklis teigia, kad „Ignalinos AE iki 2080 metų bus ką veikti, todėl jau dabar ieškomi kandidatai, kurie galėtų čia dirbti arba dabar, arba už daug metų“.

„Jei nori sužinoti, kokių darbo pasiūlymų turi elektrinė, spausk vienetą. (…) Tai darbo vieta su ateitimi“, – teigia autoatsakiklis.

Aistė pridūrė, kad bandė susisiekti su elektrine, bet atsakymo negavo.

Ignalinos AE komunikacijos vadovė Natalija Survila–Glebova Delfi trečiadienį patvirtino, kad tai yra įmonės skelbimas, tačiau plačiau situacijos ji nekomentavo. Daugiau informacijos įmonė pateikė tik penktadienį išplatintame pranešime spaudai.

Anot įmonės, kampanija „Darbo vieta su ateitimi“ siekiama griauti visuomenėje gyvuojantį mitą, kad Ignalinos AE yra uždaryta.

„Pagrindinėje kampanijos žinutėje naudojamas vaiko atvaizdas pasirinktas labai tikslingai: kviečiame suklusti jaunus, išsilavinusius ar dar išsilavinimo siekiančius asmenis – IAE darbo gali pasiūlyti ir Jums, ir Jūsų vaikams. Žinoma, vaikų įdarbinti mes nesiekiame, nenorime ir negalime. Šia kampanija tikimės atkreipti darbingo amžiaus žmonių dėmesį, kad turime įdomių darbo pasiūlymų ir jiems, ir jų vaikams, kai jie sulauks pilnametystės“, – pranešime cituojama N. Survila–Glebova.

Pasak Ignalinos AE, žinutė, nors ir provokuojanti, tačiau aiški: atominėje elektrinėje darbo vietą įmonė galės pasiūlyti pilnamečiam asmeniui, kuris šiandien yra dar vaikas.

„Žinoma, šiandien negalime tiksliai pasakyti, kiek ir kokių konkrečiai pozicijų turėsime 2080–aisiais, tačiau galime užtikrinti, kad organizacija viena ar kita forma, galbūt kitu pavadinimu toliau vystys veiklą bei naujus projektus. Reikėtų dar gerai paieškoti, kuri įmonė 100 proc. žino, kad ji vykdys veiklą ne tik kad iki 2038–ųjų metų, bet net iki 2080–ųjų“, – teigė Ignalinos AE tvarumo vadovas Donatas Juodpusis.

Ekspertas: pasirinkta ne ta auditorija

Darbo rinkos ekspertas „Alliance for recruitment“ partneris Andrius Francas teigė, kad šia idėja per tam tikrą žaidimo procesą, matyt, bandoma vaikus sudominti darbu elektrinėje. Visgi jis abejojo, ar tai išpildyta tinkamai.

„Gal ir geras sprendimas, bet informaciją vaikui reikia truputį sukramtyti, paaiškinti, kas čia bus. Gal pateikti viską ne taip, kad „ateik, gauk darbą“, bet per tai, jog „atvažiuok pažaisti į Ignalinos AE“, kad suprastų, kas tai yra, kaip yra valdoma, gal pakviesti atvykti į ekskursiją kartu su tėvais“, – Delfi sakė A. Francas.

Pasak pašnekovo, tokio amžiaus vaikai apie darbą dar negalvoja, bet galbūt svarsto apie profesiją.

„Tas būtų labai įdomu, nes inžinierių, atomo, šilumos specialistų labai reikia“, – pastebėjo A. Francas.

Jis sutiko, kad kol kas nežinome, ką pranešime spaudai ruošiasi skelbti Ignalinos AE, tačiau ekspertas svarstė, kad greičiausiai čia „kairė nesužiūrėjo, ką veikia dešinė“.

Andrius Francas

„Pirmiausia turėjo būti paruoštas pranešimas spaudai, pagal kurį būtų galima tėvams surasti daugiau informacijos. O ne tiesiog pakabinti plakatą ir siūlyti skambinti.

Marketingo specialistai ne visada moka pasiekti tikslinę auditoriją, turi galvoti kaip 3–5 metų vaikas. Ar tu tikrai pulsi skambinti? Ar tokie vaikai visada turi telefoną? Jei ne, tada tėvai yra tavo tikslinė auditorija? O jei skambina tėvai, kodėl kitame gale atsiliepia vaikas?“, – klausimus žėrė A. Francas.

Tikslingiau, anot jo, tokius skelbimus būtų kabinti mokyklose, ypatingai siekiant pritraukti septintokų aštuntokų dėmesį.

„Lūžis dėl inžinerinių specialybių pasirinkimo dažniausiai įvyksta septintoje aštuntoje klasėje. Arba tu šito išsigąsti, arba ne. (…) Pasirinkta ne ta auditorija, pirmiausia reikėtų padirbėti su mokiniais, o tada į darželį eiti“, – sakė ekspertas.

A. Francas sutiko, kad darbuotojų trūkumą išgyvena daugelis įmonių, tad darbdaviams reikia ieškoti būdų, kaip juos pritraukti. Visgi tai nėra greiti sprendimai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją