Skaičiuojama, kad 2012 m. buvo parduota 274 mln. litrų alaus buteliuose ir dar išpilstyta 11 mln. litrų alaus kitoje taroje.

Pasak R. Viršilo, alaus pardavimo rinkai susitraukus 6,4 proc., pardavimai sugrįžo į 2010 m. lygį – mažiausią per dešimtmetį.

„Rinkos nuosmukio priežastys yra kelios. Pirma, nepalankūs orai – vasara buvo drėgna ir šalta. Nepalankūs buvo ir ruduo su žiema. Taip pat 29 proc. nuo mažėjimo sudarė neauganti perkamoji galia. Vartojimo smukimas jaučiamas ne tik kaimo vietovėse, bet ir miestuose“, - teigė įmonės vadovas.

Taip pat alaus pardavimų mažėjimo priežastimi įvardyta emigracija. Per metus Lietuvą paliko 28 tūkst. gyventojų.

Ir toliau praėjusiais metais, iki įsigaliojant naujiems prekybos alumi draudimams, Lietuvoje buvo parduodama vis didesnė dalis alaus PET (plastikinėje) taroje. Iš viso pernai metais 50,7 proc. alaus buvo parduota plastikinėje taroje, 24,5 proc. - stiklinėje, 24,8 proc. - skardinėje.

Sidro suvartojama daug mažiau nei Vakarų Europoje

„Švyturio-Utenos“ marketingo vadovė Aušra Vasiljevienė apžvelgė pernai metų sidro pardavimus Lietuvoje.

2012 m. buvo parduota 13,6 mln. litrų sidro. 2011 m. - 14,2 mln. litrų.

„Sidro suvartojimas Lietuvoje gerokai žemesnis nei Vakaruose“, - pastebėjo alaus gamintojo atstovė.

2011 m. duomenimis sidro suvartojimas vienam gyventojui Lietuvoje siekė 4,7 litrų per metus. Latvijoje – 1 l/gyv., Estijoje – 4,3 l/gyv., Danijoje – 2,5 l/gyv., Suomijoje – 9,5 l/gyv., Didžiojoje Britanijoje – 15,6 l/gyv.

Pernai metais Lietuvoje 80,5 proc. sidro buvo suvartota iš PET (plastikinėje) taros, 7,6 proc. - skardinės, 2 proc. - stiklinės.

Keičia eksporto strategiją

Pristatęs alaus rinkos tendencijas 2012 m., R. Viršilas pasidalijo ir „Švyturio-Utenos“ rezultatais.

Įmonė per metus pasiekė 428 mln. Lt apyvartą. Buvo parduota 171,2 mln. litrų gėrimų. Šiuo metu įmonė užima 40 proc. alaus rinkos dalies.

R. Viršilas prisipažino, kad šiais metais bus siekiama padidinti eksporto dalį.

„Gretutinėse rinkose dirbsime kaip vietinėse. Lenkijoje, Baltarusijoje, Kaliningrade dirbsime kaip Lietuvoje. Vyksta kalbos su partneriais Rusijoje. Distribuciją atiduodame 42 proc. importinio alaus rinkos dalies Rusijoje turinčiam distributoriui“, - kalbėjo bendrovės vadovas.

Pasak jo, šiuo metu eksportas siekė 3-4 proc., tačiau šiemet bus siekiama - 10 proc.

Spirituotų vynų augimas augo dar prieš alaus taros draudimus

Prasitarė bendrovės „Švyturys-Utenos“ vadovas ir apie sausio 1 d. įsigaliojusius draudimus prekiauti alumi, sidru didesnėje nei 1 l pakuotėje bei stipresniais nei 7,5 proc. alk. tūrio gėrimais, bei jų įtaką pardavimams.

Bendrovės sausio mėnesio pardavimai rodo, kad alaus rinka krito 14,6 proc. Tačiau R. Viršilas tikino, kad gana didelis kritimas matomas ir Latvijoje bei Estijoje. Todėl, jo nuomone, draudimai čia didelės įtakos neturėjo.

Palyginus pernai metų sausį ir šių metų sausį PET (plastikinėje) taroje alaus pardavimai krito 37,7 proc., skardinėjė augo 41,2 proc., stiklinėje krito 10,5 proc.

Taip pat alaus gamintojo atstovas tikino, kad nauji alaus pardavimų ribojimai nedaro įtakos spirituotų vynų pardavimų augimui. Pasak jo, palyginus pernai metų sausio mėnesio ir gruodžio mėnesio spirituotų vynų pardavimo duomenis, pardavimai išaugo 64 proc. Tuo metu alaus - 4 proc. Todėl įmonės vadovas tiki, kad prie spirituotų vynų gyventojai pradėjo linkti jau daug anksčiau nei įsigaliojo draudimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)