Tyrimo metu 4320 respondentų klausta, kokiose trijose įmonėse jie labiausiai norėtų dirbti, kur nenorėtų ir kokios to priežastys. Vardindami patraukliausias įmones, kaip dažniausius argumentus žmonės įvardijo kvalifikaciją atitinkantį atlyginimą, saugumą, karjeros galimybes bei požiūrį į darbuotojus – vertinimą, rūpinimąsi jais.

Iš viso apklausos metu paminėta per 2700 įmonių. Trečiadienį pristatydamas tyrimą „CV Market“ rinkodaros direktorius Baltijos šalims Povilas Kytra sakė, kad tyrimo metu atsižvelgta į įmonių reputaciją. Dėl to iš reitingo dingo daug prekybos tinklų – šie sulaukė nemažai neigiamų respondentų atsiliepimų.

Patraukliausių darbdavių dešimtukas:

SEB
„Swedank“
„Achema“
„Lesto“
„Omnitel“
„Teo“
„Bitė Lietuva“
„Orlen Lietuva“
„Lietuvos geležinkeliai“
„Švyturys-Utenos alus“

Kalbėdami apie SEB, apklaustieji dažniausiai išskyrė puikų banko įvaizdį, pakankamus ar konkurencingus atlyginimus, prestižą čia dirbti. Šį banką kaip patraukliausią darbdavį vardijo įvairiems segmentams priklausantys respondentai.

„Swedbank“ patraukliausiu darbdaviu daugiausia įvardijo studentai, vadovai, jaunimas, finansų srities darbuotojai, labiau moterys. Jį respondentai gyrė dėl atlyginimo, veiklos pobūdžio ir stabilumo.

Kalbėdami „Achemą“, apklaustieji dažniausiai vartojo būdvardį „stabili“. Žmonės „Achemoje“ vertina pastovų darbo užmokestį, rūpinimąsi darbuotojų kvalifikacija ir tai, kad krizės metu neatleista darbuotojų.

Įmonės patrauklumas didina pelną

Povilas Kytra
„Būnant patraukliu darbdaviu, mažinamos išlaidos bei didinamas pelnas. Patraukliose įmonėse darbuotojų kaita mažesnė lyginant su tos pačios industrijos įmonėmis. Jeigu konkuruojančios įmonės dažniau keičia darbuotojus, juos reikia iš naujo apmokyti, priimami nauji žmonės, galų gale, investuojama į jų paiešką, jos patiria didesnes išlaidas lyginant su tomis įmonėmis, kurios patrauklios ir kur rotacija mažesnė“, – DELFI sakė P. Kytra.

Patrauklūs darbdaviai taip pat lengviau pritraukia darbuotojus, šias įmones renkasi talentingesni žmonės.

Pasak P. Kytros, patraukliose įmonėse dirbantys žmonės labiau tolerantiški skirtumams tarp jų gaunamų ir rinkoje esančių atlyginimų. „Pavyzdžiui, žmogui pasiūlo 5 proc. didesnį atlyginimą ir jis skuodžia į kitą įmonę. Tuo tarpu jei jis jaučia dirbantis pas patrauklų darbdavį, be atlyginimo gauna papildomos naudos, tokiu atveju jo tolerancija ne 5 proc., o, pavyzdžiui, 20 proc. – jei nepasiūlytų didesnio nei 20 proc. atlyginimo, tokiu atveju neitų“, – aiškino „CV Market“ rinkodaros direktorius Baltijos šalims.

Tyrimas atliktas 2012 sausio - kovo mėnesiais. „CV Market“ teigimu, atliktas tyrimas - didžiausias Lietuvos istorijoje darbdavių patrauklumo tyrimas. Jo paklaida – apie 2 proc.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją