Visi maršrutiniai autobusai kursuoja tik iki dešimtos valandos vakaro, todėl neturintys automobilių ar alkoholio išgėrę panevėžiečiai, norintys pasiekti namus iš vėlyvo kino seanso, koncerto ar linksmybių su draugais, privalo naudotis taksi paslaugomis arba keliauti pėsčiomis.

Nors tai apriboja patogumą ir kuria miegančio miesto įspūdį, Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas tvirtina, kad vėlesniais maršrutiniais autobusais niekas nesinaudotų.

„Poreikio tikrai nėra, nes 21 valandą miesto centras virsta tarsi vaiduokliu ir sutikti žmonių beveik neįmanoma. Nuėję į vėlyvuosius kino seansus pamatysite, kad žiūrovus galima suskaičiuoti vienos rankos pirštais.

Šios paslaugos nereikia ir „Cido“ arenos lankytojams. Prieš keletą metų, kai mieste vyko Europos krepšinio čempionatas, tikėjomės, kad keleiviai tiesiog plūstelės į autobusus, tačiau paslaugų prireikė tik trims girtiems lenkams. Bandymų dirbti ilgiau tikrai buvo, tačiau supratome, kad žmonėms paslaugos nereikia“, – „Sekundei“ tvirtino direktorius.

Kompaktiškas miestas

R. Petukauskas pabrėžė, kad ir dabar vėliausiai važiuojantys autobusai dažniausiai būna tušti. Pasak jo, tam įtakos turi ne tik tai, kad daug gyventojų turi automobilius, bet ir tinkamas Panevėžio planavimas.

„Mūsų miestas labai kompaktiškas. Pavyzdžiui, dauguma žmonių gyvena Nemuno ir Klaipėdos gatvių mikrorajonuose, todėl pareiti po renginio, kuris vyko „Cido“ arenoje, visai nesunku.

Ypač šiltuoju metu laiku. Net ir per miesto gimtadienį keletą kartų bandėme ilginti autobusų važiavimo laiką, tačiau panevėžiečiai mieliau pasirinkdavo vakarinį pasivaikščiojimą“, – kalbėjo Autobusų parko vadovas.

Tinkamas autobusų maršrutų grafikas svarbus ne tik norintiesiems greitai bei pigiai grįžti iš pasilinksminimo vietų, bet ir skubantiesiems į darbą.

Ne vienoje Panevėžio įmonėje darbas prasideda itin ankstyvą rytą ar vėlyvą vakarą. Tačiau R. Petukauskas įsitikinęs, kad problemų neturėtų kilti ir dėl to.

„Mes diskutuojame su įvairių įmonių atstovais ir visuomet stengiamės važiavimo grafikus pritaikyti taip, kad pamainomis dirbantiems žmonėms būtų patogu.

Juk tokia mūsų pareiga. Negalvokite, kad sėdime tarsi tortai ir važiuojame tik taip, kaip norime, visiškai neatsižvelgdami į keleivių poreikius. Mes nuolat diskutuojame ir deriname grafikus“, – aiškino direktorius.

Keliauja automobiliais

Dauguma miesto gatvėse sutiktų panevėžiečių tvirtino, kad naktimis nevažiuojantis viešasis transportas nesukelia jokių problemų, mat jiems tokios paslaugos paprasčiausiai nereikia.

„Jeigu kur nors išeinu vakare, paprastai grįžtu savo automobiliu, taksi ar net pėsčiomis, todėl autobusų grafikas man tikrai nėra aktualus. Tiesą sakant, net jeigu maršrutiniai autobusai važinėtų ilgiau, nemanau, kad daugiau žmonių nuspręstų laiką leisti ne namuose. Juk jeigu tikrai nori, visuomet randi išeitį, o tie, kurie tik skundžiasi, tikriausiai niekur neitų net esant idealioms sąlygoms“, – „Sekundei“ tvirtino Aušra.

Naktinių autobusų nepasigedo ir Nijolė.

„Labai retai iš namų išeinu vakarais, todėl vėlyvi reisai man tikrai nereikalingi. Žinau, kad jų nereikia ir kitiems mano pažįstamiems, nes dauguma turi automobilius ir sutemus į namus gali grįžti patys“, – teigė moteris.

Tačiau Tomas mano kitaip. Anot jo, pakeistas maršrutinių autobusų grafikas ne tik galėtų paskatinti išeiti iš namų, bet ir atgaivintų visą miestą.

„Autobusais važiuoju retai, nes gyvenu netoli miesto centro ir man lengva pareiti. Tačiau ilgiau važinėjantys autobusai, esu įsitikinęs, paskatintų daugelį panevėžiečių gerokai dažniau išeiti iš namų, nes būtų lengviau grįžti.

Juk kartais norisi nukeliauti kur nors toliau, pavyzdžiui, į miesto pakraštyje esančią biliardinę, o pasinaudoti automobiliu ne visuomet pavyksta“, – mintimis dalijosi vaikinas.

Jam pritarė Saulė.

„Viešuoju transportu naudojuosi retai, tačiau manau, kad autobusai galėtų važinėti šiek tiek ilgiau. Tada ir pačiai po susitikimo su draugais nereikėtų kviesti taksi“, – padarė išvadą panevėžietė.