„Ir šiandien matome, kad sankcijų įstatymus ruošia susisiekimo ministras, nors tai privalo daryti užsienio reikalų ministras pagal Vyriausybės įstatymą ir Vyriausybės sąrangą. Tai tuos dalykus reikia išsiaiškinti prieš judant į priekį su tolesniais užsienio politikos sprendimais“, – žurnalistams Seime teigė G. Paluckas.

„Pirmiausia aš noriu, kad būtų aiškiai pasakyta, kas atsakingas už sankcijų politikos formavimą ir įgyvendinimą Lietuvoje“, – taip pat pabrėžė jis.

S. Skvernelis: parengtas įstatymas prieštarauja nacionalinės ir tarptautinės teisės logikai

Savo ruožtu Seimo demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas Saulius Skvernelis teigia, kad susisiekimo ministro parengtas įstatymo projektas dėl sankcijų baltarusiškoms trąšoms prieštarauja nacionalinės ir tarptautinės teisės logikai.

„Matyt, kaip dar viena vyšnia ant torto, kalbant apie nekompetenciją, visišką nekompetenciją. Todėl, kad toks įstatymas prieštarauja ir nacionalinės, ir tarptautinės teisės logikai elementariai, tai yra visiškas teisinis neraštingumas“, – žurnalistams Seime teigė S. Skvernelis.

„Vienintelis kelias yra su argumentais ieškoti sutarimo Europos Komisijoje, kad tai būtų europinės sankcijos ir tokiu būdu galima tą dalyką padaryti“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad penktadienį Susisiekimo ministerija registravo Nacionalinio saugumo užtikrinimui būtinų ekonominių ir kitų sankcijų Baltarusijos Respublikai taikymo ir įgyvendinimo įstatymo projektą, numatantį įvesti sankcijas iš Baltarusijos perkamiems, importuojamiems, pervežamiems produktams, tarp jų – ir „Belaruskalij“ trąšoms.

Praėjus nepilnai savaitei po Vyriausybę sudrebinusio skandalo dėl „Belaruskalij“ trąšų tranzito, premjerė Ingrida Šimonytė antradienio vakarą apsisprendė – Ministrų Kabineto sudėtis nesikeis.
Vyriausybėje krizė kilo, kai, pastarąją savaitę įsigaliojus Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijoms Baltarusijos valstybinei kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, šios įmonės produkcijos tranzitas per Lietuvą nesustojo.

Savo ruožtu „Lietuvos geležinkelių“ valdyba antradienio vakarą pranešė nutarusi, kad įmonės direktorius Mantas Bartuška pasitrauks iš posto po pereinamojo laikotarpio.

Kaip atskleidė M. Bartuška, Baltarusijos bendrovė „Lietuvos geležinkeliams“ pervedė avansinį mokėjimą už trąšų tranzitą už lapkritį, gruodį ir pusę sausio mėnesio.