„Nusipirkau dantų pastą, kuri pagaminta Rusijoje. Radome propagandinį laišką apie dabartinę Rusijos padėtį. Likome labai nustebinti“, - atsiuntusi dėžutėje rasto laiško nuotraukas kalbėjo DELFI skaitytoja.
„Splat“ prekinio ženklo dantų pastos dėžutėje anglų kalba nurodyta, kad joje laukia laiškas pirkėjui.
Ištraukusi laišką Rasa perskaitė tekstą, kuriame rusiškos įmonės vadovas filosofuoja apie padėtį šalyje.
„Aiškintis tokios situacijos priežastis galima ilgai, reikia suprasti kelias reikšmingas išvadas, kurios būtent šiandien tapo akivaizdžios“, - rašoma pirkėjams skirtame laiške.
„Pirma – gyvenimas ir vystymasis pasidarė per daug sudėtingi ir greiti, kad viską darytume po vieną. Pačių ambicingiausių projektų realizavimui visada susitelkia kelios šalys. Suvienija geriausias pajėgas, sumaniausius mokslininkus, dalinasi atradimais, mažina sąnaudas. Tai sėkmingesnis būdas, nei veikti kiekvienam atskirai. Kartu ir kosmosą lengviau tyrinėti, ir su ligomis kovoti, ir klimatą planetoje saugoti. Todėl neaišku, kas labiau nukentės – mes ar tie kurie atsisakė su mumis bendradarbiauti“, - įspėjama laiške.
„Tam, kad su tavimi skaitytųsi, nepakanka būti tiesiog stipriu – reikia būti protingu. Būti „protingu“ reiškia būti įdomiu kitiems protingiesiems: kad su tavimi norėtų kalbėtis, norėtų bendradarbiauti, kad kiti protingieji norėtų čia atvažiuoti ir pradėti savo verslą. Daryti tyrimus, dėstyti, steigti įmones, gydyti. Dalytis savo žiniomis bei gebėjimais ir gauti kažką vertinga sau iš kultūros srities ir mūsų šalies galimybėms“, - tęsiama laiške. Taip pat nurodoma, kad svarbu suprasti, kas yra tikrasis draugas.
Laiškas pirkėjams – rinkodaros priemonė
Rusijoje pagaminta „Splat“ dantų pasta platinama keliuose lietuviškuose prekybos tinkluose.
„Iki“ tinklo Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis teigė, kad parduotuvėje šios dantų pastos įsigyti galima jau dvejus metus.
„Ji nėra labai populiari, tačiau dalies pirkėjų mėgstama. Mūsų tinklui tiekiamos produkcijos tinkamą pakuočių ženklinimą užtikrina tiekėjai, kurie atsako ir už gamintojų naudojamas marketingines priemones prekių pakuočių viduje“, - komentavo parduotuvių tinklo atstovas.
Rasos rastas laiškas dantų pastos pakuotėje tėra vienas iš daugelio produkto gamintojo laiškų. Ant moters pasidalyto laiško nurodoma, kad pastarasis laiškas – 96-tas.
„Šios dantų pastos grupę atstovaujame jau senokai. Tie laiškai yra daugiau kaip informaciniai, marketinginiai. Laiškai turi numerius. Gavome informaciją, kad kažkoks laiškas yra nesusijęs su produkcija ir paskutiniu metu išiminėjame laiškus iš pakuočių, kad nekiltų jokių nesutarimų. Ir parduotuvėse jų turėtų nebūti“, - kalbėjo įmonės atstovas.
Kaip teigė Nerijus, pavyzdžiui, prekybos tinklui „Rimi“ yra pristabdytas tiekimas, susigrąžintos prekės ir yra išimami laiškai.
„Netrukus parduotuvėse jau bus pakuotės be šių laiškų“, - teigė jis.
Iš kitos pusės rusiškos dantų pastos platintojas Lietuvoje teigė daug propagandos Rusijos gamintojo išspausdintame laiške nemato.
UAB „Balta burė“ vadovas teigė, kad yra bendraujama ir su pačiai gamintojais, prašant, kad jie Baltijos rinkai skirtų prekių pakuotėse šių laiškų nedėtų.
Pasak atstovo, informaciniai laiškai pradėti šalinti iš pakuočių, kai panašių atsiliepimų Nerijus išgirdo iš kitoje šalyje esančių platintojų.