aA
3,2 mlrd. eurų. Daugmaž tiek avialinijos skolingos keleiviams dėl neįvykusių skrydžių ar vėlavimų. Nuo šiol jie turės galimybę turėti partnerį kovoje dėl kompensacijų.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Lietuviškas startuolis „Skycop“ siūlo lengvai atgauti pinigus per tarptautinę platformąskycop.com. Įmonė priklauso „ZSC Techteam“, kurios akcininkai registruoti Estijoje.

„Skycop“ atstovaus keleivių, kuriems gali priklausyti iki 600 eurų kompensacija, teises kovoje su oro linijomis.

„Jei mėgstate keliauti, gali būti, kad esate tarp visų tų, kuriems avialinijos skolingos daugiau nei 3,2 mlrd. eurų. Tai yra tas skaičius, kurį avialinijos per metus pasilieka sau“, – penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.

Jis pažymėjo, kad keleiviams kompensacija priklauso, kai skrydis atšaukiamas likus mažiau negu per 14 dienų iki skrydžio, kai skrydis į kelionės tikslą atvyksta vėluodamas daugiau nei 3 valandas ar kai skrydžio tenka atsisakyti ne savo noru.

Bendrovės duomenimis, visame pasaulyje kas mėnesį atšaukiama vid. 30 tūkst. skrydžių, kai vėluojančių skrydžių – net 20 kartų daugiau. Kas dešimtas iš 850 milijonų europiečių yra patyręs, ką reiškia būti paliktam oro uoste nežinioje, nesulaukti atvykstančio bagažo, valandų valandas laukti skrydžio ar atvykti į kelionės tikslą vėluojant.

"Scycop"
"Scycop"
© Bendrovės archyvas

Vien ES yra iki 8 milijonų keleivių, į kurių teises buvo pražiūrėta pro pirštus, o didžioji dalis taip ir nesulaukė tinkamo dėmesio iš oro linijų.

„Spėkite, kaip dažnai oro linijos išmoka pinigus? Tik apie 5 proc. atvejų. Matome, kad tas oro linijų piktnaudžiavimas yra, ir tikrai yra nemažai atvejų, kada į laiškus atsakoma per 30 dienų, po tų 30 dienų gaunate laišką, kad, pavyzdžiui, ne tam kampe pasirašėte, ir tada vėl iš naujo rašote – ir vėl laukiate 30 dienų. Ir taip tas procesas, istorija tęsiasi be galo“, – sako jis.

Jis teigė, kad vieša paslaptis, kad tiek didžiosios oro linijos, tiek mažesni rinkos žaidėjai naudojasi susidariusia situacija ir neretu atveju įžūliai ignoruoja Europos tarybos reglamentą nr. 261/2004.

„Kiekviena ES šalis gali turėti vietinius įstatymus skirtingai ribojančius reglamento taikymą. Vienas punktų – laikotarpis, per kurį gali būti pateiktas skundas, jis vyrauja nuo 1 metų iki 10 metų. Jei tai nėra ES šalis – galioja Monrealio konvencija, ir skundo pateikimui turite 2 metus. Lietuvoje šis laikotarpis – net 10 metų.

Vien mūsų surinktais duomenimis, žemyno oro linijos skolingos keleiviams daugiau nei 3 milijardus eurų. Ir šis traukinys nesustoja – įmonės kasdien toliau meluoja keliautojams sekdamos pasakas apie neadekvačius skundų svarstymo periodus, vilkindamos procesą biurokratinėmis kliūtimis ir kitais būdais vengdamos išmokėti tai, kas teisėtai priklauso kiekvienam keleiviui“, – situaciją aiškina M. Stonkus.

Be to, jis atkreipia dėmesį, kad dažnu atveju keleiviai nežino savo teisių arba paprasčiausia tingi, nenori kreipti pagalbos į teisininkus. Kai kurie pasitenkina pasiūlytais maisto ir viešbučių kuponais, kuriuos jis laiko parodija ir pažymi, kad keleivis turi teisę gauti visą kompensaciją, ji turi būti lygiavertė patirtai žalai.

„Šiandien mes tam sakome, kad viskas. Subūrėme užsispyrusią komandą, kuri nebijo jokio dydžio oro linijų. Mūsų sukaupta patirtis leidžia žinoti, kuriuos mygtukus paspausti prispausti oro linijas“, – teigia jis.

Lietuvių bendrovė siūlo 4 žingsnių kompensacijos įrankį, kuris, išnagrinėjus skundą, oro linijomis nusivylusiems keleiviams išmokės iki 75 proc. kompensacijos sumos. 25 proc. sėkmės atveju liktų bendrovei.

„Tačiau jeigu jūs negaunate kompensacijos – mes neimame mokesčio. Jei bylą pralošiame – jums tai nieko nekainuoja“, – tikina įmonės vadovas.

Anot M. Stonkaus, keleiviai anaiptol nėra vieninteliai šios situacijos įkaitai.

Lietuviai skelbia pabaigą oro linijų savivalei: padės tūkstančiams
© DELFI / Tomas Vinickas

„Padidėjusi rizika, saugumo normatyvų nepaisymas dėl per didelio keleivių kiekio teritorijose yra kiekvieno oro uosto košmaras. Be to, stresinių situacijų metu reikia suvaldyti šimtus įniršusių keleivių, suorganizuoti jiems apgyvendinimą ir maitinimą. Neabejoju, jog tokie incidentai būtų kur kas lengviau suvaldomi, jei vartotojai žinotų, jog į jų teises bus atsižvelgta“, – teigia jis.

Jis taip pat pažymėjo, kad atsidūrus tokioje situacijoje, reikėtų atkreipti dėmesį, kad atvykimo laiku laikomas momentas, kada atsidaro lėktuvo durys, ne lėktuvo nusileidimo laikas.

Kompensacija nepriklauso atvejais, nepriklausančiais nuo oro linijos: karo veiksmų, politinių neramumų, blogų oro sąlygų, stichinių nelaimių ir pan.

„Šiuo metu visos investicijos nukreiptos platformos kūrimui šiai dienai tos investicijos labai minimalios, o per ateinančius metus planuojama pritraukti iki kelių milijonų eurų“, – informuoja jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Planuojama Trakų Vokės dvaro renovacija, pradedamas tvarkyti parkas

Vilniuje planuojama renovuoti Trakų Vokės dvaro sodybą, o šalia esantis parkas jau pradedamas...

Niekas net nepastebėjo, kaip Šiauliai atsigavo: tai puikus miestas pavargusiems nuo sostinės nesąmonių (323)

Po krizės dėl emigracijos ir vidinės migracijos nukraujavęs Šiaulių miestas pastaraisiais...

Panevėžyje planuojama plėsti kolumbariumą

Panevėžyje planuojama plėsti kolumbariumą.

Tikrasis tuštėjančių Lietuvos regionų veidas: iš 300 eurų pensijos pragyvena dviese, emigracija naikina viską (1007)

„Lietuvos regionai miršta“, – DELFI lankantis Utenos rajone sakė jo gyventojai. Pasak jų,...

Kaip atrodys naujasis „Akropolis“ prie Vingio parko: planuojamas ir gyvenamasis rajonas, ir verslo zona (171)

Šalia Vingio parko , Neries pakrantės ir vienos iš judriausių mieste Geležinio Vilko gatvės 14...

Top naujienos

Pagrindinio kandidato į Ukrainos prezidentus portretas – vis ryškesnis: po susitikimo liko priblokšti (149)

Dabartinių sociologinių apklausų duomenimis, komikas Volodymyras Zelenskis užtikrintai pateks į...

Kunigas Robertas Grigas: dalis tikinčių žmonių šiandien jau nebeturi už ką balsuoti (292)

Lietuva įžengė į 30-uosius nepriklausomybės metus, ir jaunoji karta tik iš tėvų ar senelių...

Užkalnis: į šią šašlykinę valgytojai eis keliais, kaip į šventovę (215)

Kas dar nežinojote, esu vėl Amerikoje (buvau parskridęs rinkimų strateguoti ir šio bei to...

Niekas net nepastebėjo, kaip Šiauliai atsigavo: tai puikus miestas pavargusiems nuo sostinės nesąmonių (323)

Po krizės dėl emigracijos ir vidinės migracijos nukraujavęs Šiaulių miestas pastaraisiais...

Norvegų gelbėtojai per audrą sraigtasparniais evakuoja žmones iš kruizinio laivo dauguma variklių jau užvesti (2)

Norvegų gelbėtojai sekmadienį sraigtasparniais toliau evakuoja daugiau nei 1,3 tūkst. keleivių...

Vilniuje rasta žiauriai nužudyta moteris įtariamasis sulaikytas po kelių valandų (66)

Šeštadienį policijos pareigūnai Vilniuje, Šv. Stepono gatvėje esančiame bute, rado nužudytą...

Kandidatę į Mažeikių merus VRK pripažino papirkus rinkėjus (46)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) sekmadienį pripažino Mažeikių rajone į meres...

Kambala įspūdingai grįžo į ringą – varžovas neišsilaikė ant kojų vaizdo įrašas (6)

Krepšininko karjerą baigęs 40-metis Latvijos aukštaūgis Kasparas Kambala su didžiuoju sportu...

Šį sutrikimą patiria kas penktas žmogus: ne visi žino, kad tai labai rimtų ligų pranašas

Svaigsta galva, ausyse spengia, o akyse aptemsta – taip atrodo apalpimas , pažįstamas daugybei...

Antrą kartą šeimą sukūrusi moteris atvėrė širdį: buvusi mylimojo žmona savo sūnui sakė, kad esu ragana psichologės komentaras (19)

Karolina su Sauliumi – pora pusantrų metų. Karolinos sūnui – penkeri. O Sauliaus – treji....