„Gamyba išauga 4–5 kartus, o pardavimai, lyginant su žiemos, vasaros sezoną išauga iki 10 kartų“, – sako „Klaipėdos pieno“ inžinierė technologė Virginija Vaitkuvienė.

Nors per parą bendrovė pagamina iki 15 tonų ledų, vasarą jų parduoda daugiau nei pagamina. Tada rinka užpildoma iš sukauptų atsargų.

Pastebima, kad sunkmečiu mažiau ledų gyventojai perka tik žiemą. Vasarą karštis esą visada verčia atverti pinigines.

Apie 70 procentų produkcijos tiekiantis Lietuvos rinkai, ledus „Klaipėdos pienas“ sako brAnginsiantis nedaug: iki 5 procentų.

Kita ledus eksportuojanti bendrovė „Ingman ledai“ sako, kad eksporto rinka stabili, augimo artimiausiu metu nesitikima. Per šiuos metus trečdaliu pabrangus žaliavai, tai yra pienui, sako priversta kainas kelti ir užsienio klientams.

„Yra skirtingi kontraktai, skirtingos sąlygos. Jeigu mūsų partneriai prisitaikė prie to, mes jau padidinome jiems kainas nuo gegužės pirmos dienos apie 5 proc. Tiesa, yra tokių įmonių, kuriems mes nedidinome, kadangi yra sudaryti metiniai kontraktai“, – sako AB „Ingman ledai“ generalinis direktorius Virgilijus Radvilas.

Jeigu žaliava ir toliau brangs, gamintojai neatmeta galimybės dar kelti kainas užsienio užsakovams.

Mėgstamiausi Lietuvos gyventojų ledai – vaisiniai ir iš natūralaus pieno bei grietinėlės. Didžiausiais smaližiais laikomi Klaipėdos ir Vilniaus krašto gyventojai. Tačiau lyginant su kitomis šalimis, lietuviui ledai nėra įprastas desertas. Vidutiniškai per metus vienas gyventojas suvalgo tik iki 3 litrų ledų. Skandinavas daugiau kaip tris, o amerikietis ir Naujosios Zelandijos gyventojas per metus vidutiniškai sudoroja po 10 litrų ledų.