aA
„Rinkodara tampa naujaisiais finansais“, – sako „Facebook“ regiono vadovas Niko Bolkvadzė. Jis drauge su „Httpool“ reklamos specialistu Artūru Lukaševičiu ir platformos „Influenceriai.lt“ kūrėja Laura Aleksandraviče pristatys naujausias tendencijas trečiajame jauno verslo forume „#LAUNCH“.
Twitter
© Scanpix nuotr.

Prisitaikyti gyvybiškai svarbu

Vartotojai vis daugiau laiko praleidžia elektroninėje erdvėje, todėl nieko keista, kad čia keliasi ir verslas. Anot N. Bolkvadzės, didėjanti ir stiprėjanti auditorija internete priverčia verslus teikti aukštos kokybės pasiūlymus ir pasverti savo ankstesnius įsitikinimus.

„Įmonės turėtų keisti savo strategiją ir pereiti nuo stūmimo link traukimo. Gyvybiškai svarbu atliepti savo vartotojų poreikius ir suprasti, kas jiems yra svarbu, o tada, pasitelkiant skirtingus kanalus ir pasiūlymo kombinacijas, siūlyti optimalų sprendimą“, – teigia pašnekovas.

Atstovaudamas socialiniam tinklui „Facebook“, N. Bolkvadzė pastebi, kad šis tinklas yra idealiai rinkodaros poreikiams pritaikyta erdvė, kurioje susikerta įmonių ir vartotojų keliai. Tiesa, norint sėkmingai gyvuoti, svarbu atlikti pasiruošimo žingsnius.

Niko Bolkvadzė
Niko Bolkvadzė
© Organizatorių nuotr.

„Facebook“ yra puiki reklamos prekybos erdvė, tačiau be tinkamų matavimo įrankių nebus įmanoma pastebėti, koks kampanijos paveikumas. Todėl visų pirma siūlyčiau rinkodaros veiklas susiskirstyti į dvi kategorijas: ženklodarą (angl. branding) ir parodomąją rinkodarą. „Facebook“ turi sukurtą „ROI Hunter“, kurių darbas yra padėti įmonėms lokaliai ir globaliai kurti tą parodomąją rinkodarą. Mūsų naujovė ir slypi paprastume – visos technologijos yra vienoje vietoje, todėl verslas yra tikras, kad gali sekti ir suprasti vartotojų įpročius, pastebėti naujausius pokyčius ir priartėti prie savo auditorijos“, – platformos galimybes pristato pašnekovas.

Rasti naują priėjimą

Pasaulyje išpopuliarėjęs ir pozicijų neužleidžiantis socialinis tinklas „Twitter“ Lietuvoje, regis, buvo kiek pamirštas, ne taip stipriai pamėgtas, bet „Httpool“ reklamos specialistas A. Lukaševičs patikina, kad tai žiniasklaidos priemonė, į kurią atsigręžia vis daugiau verslų ir vartotojų, ieškodami kažko naujo ir dar nepabodusio.

Artūrs Lukaševičs
Artūrs Lukaševičs
© Organizatorių nuotr.

„Žmonės užsuka į „Twitter“ norėdami rasti kažką naujo, įdomaus. Šis socialinis tinklas išsiskiria vis didėjančiu aktyvių vartotojų srautu, o reklamų pastebimumas ir susidomėjimas jomis šiame tinkle taip pat auga sparčiai. Pastebime, kad vis daugiau žmonių jį pamėgsta ir kaip kasdienio naudojimo socialinį tinklą, o įmonės išbando platformą savo rezultatams siekti“, – pasakoja pašnekovas.

Naujovių paieška atvedė verslus ir prie dar vienos rinkodaros srities – nuomonės lyderių (angl. influencers) rinkodaros. Specializuotos nuomonės lyderių rinkodaros agentūros įkūrėja L. Aleksandravičė teigia, kad tai niša, kurioje kalba ne pats prekių ženklas, bet natūraliai kalbama apie jį.

„Tikras nuomonės formuotojas pats yra prekių ženklas – jis turi savo unikalų braižą, stilių ir vertybes. Jis niekada nesiima reklamuoti to produkto ar paslaugos, kuriuo netiki, todėl žmonės juo pasitiki. Svarbiausia – jis nekalba konkretaus prekių ženklo kalba, jis kalba sava kalba apie prekių ženklą ir tai, kas jam svarbu. Todėl efektyvaus nuomonės formuotojo apibrėžimas yra toli gražu ne skaitinis, o kokybinis“, – teigia pašnekovė.

Pasak L. Aleksandravičės, nuomonės formuotojai apima visus socialinių tinklų kanalus, todėl jų paslaugos verslui gali būti pritaikomos labai plačiai: „Keliose žiniasklaidos priemonėse besidalydami skirtingų formų turiniu, jie kuria tikrumo pojūtį vartotojui. Pavyzdžiui, į „YouTube“ kanalą kelia vaizdo tinklaraščius, o „Instagram“ išnaudoja kaip asmeninį tinklaraštį.“

Tendencijos aiškios

Pašnekovės teigimu, nuomonės lyderių rinkodara augs ir, atsižvelgiant į pasaulines tendencijas, visai tikėtina, kad ir Lietuvoje didės vaizdo tinklaraštininkų skaičius, o prekių ženklai jau dabar turėtų siekti glaudžių santykių su stipriais nuomonės lyderiais.

„Nuomonės lyderių rinkodarą reikia pradėti suvokti ne kaip rinkodaros taktiką, o kaip strategijos dalį, kuriai reikia visapusiško ir autentiško prekių ženklo ir įžymaus asmens santykių vystymo, nuolat kuriančio vertę abiem pusėms“, – įsitikinusi L. Aleksandravičė.

Laura Aleksandravičė
Laura Aleksandravičė
© Asmeninio albumo nuotr.

Vis dėlto „Facebook“ atstovas pastebi, kad dažnai problema įvardijamas „Facebook“ reklamų pasiekiamumo mažėjimas anaiptol nėra tokia didelė problema. Kai kurie verslai gali iš to netgi laimėti, reikia tik kūrybiškai į viską pažvelgti.

„Jeigu verslas komunikuoja tik su tiksline auditorija, vartotojai yra taip pat patenkinti, nes suvokia kad gauna būtent jiems pritaikytus pasiūlymus. Visgi „Facebook“ siūlo ir kitas vartotojų pasiekimo galimybes. Matoma aiški kuriamų grupių tendencija. Vis daugiau verslų kuria grupes ir bendrauja su vartotojais uždarame rate. Dar artimesnis priėjimas prie vartotojo yra „Facebook Messenger“, per kurį verslas su tiksline auditorija gali bendrauti akis į akį“, – tendencijas ir galimybes atskleidžia N. Bolkvadzė.

Visa apimantys mokymai

Gegužės 30–31 d. jauno verslo portalas „BZN start“ kviečia į tradicinį ir didžiausią jauno verslo forumą #LAUNCH. Šiais metais čia bus gvildenamos karščiausios ir aktualiausios socialinių tinklų temos, kurias pristatys daugiau nei dvidešimt pranešėjų iš Lietuvos ir užsienio. Svarbi naujovė ir galimybė šiemet – net aštuonių mokymų modulių kursas, apimantis kiekvieną socialinį tinklą ir jo įvaldymo galimybes, pravarčias ir pradedančiajam, ir jau pažengusiam verslininkui.

Renginio draugai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūra „SEO akademija“, interaktyvios reklamos agentūra „Impartner“, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, spaudos paslaugų kompanija „Spaudos departamentas“ ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviškai parduotuvei – sankcijos už kontrabandą (12)

Viename Rytų Anglijos mieste vietos savivaldos sankcijų sulaukė parduotuvė lietuvišku...

Žemės ūkio turizmas Baltarusijoje: mitologija, „dalelė SSSR“ ir savininkai-pensininkai (146)

Šiuolaikinis Lietuvos žemės ūkio turizmas dešimtmečiu vyresnis už Baltarusijos: ši verslo...

Gruževskis gailisi neišnaudotos progos didinti mokesčių progresyvumą (34)

Teikiamame kitų metų biudžeto projekte žadama, kad minimali mėnesinė alga (MMA) nuo kitų metų...

Cipras ramina Graikijos pensininkus (19)

Graikija kitų metų biudžete nekarpys pensijų, šeštadienį sakė šalies ministras pirmininkas...

Rygoje pradėta statyti „Lidl“ logistikos centrą (6)

Latvijos sostinėje pradėta statyti Vokietijos prekybos tinklo „Lidl“ logistikos centrą, į...

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (432)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Dėl milijonų peržiūrėto seksualaus Tomo Bagdonavičiaus vaizdo klipo pasipylė grasinimai ir iširo šeima (128)

Londone ilgus metus dainavęs ir didesnio populiarumo sulaukęs po to kai prakalbo apie savo...

Gydytoja Cikanavičiūtė apie riebalus: papasakojo viską, kas jums nutylima (47)

Riebalai – viena pagrindinių maistinių medžiagų, pastaruoju metu kelianti daug diskusijų ir...

Orai: be skėčio neapsieisime

Šią savaitę mūsų laukia nemalonios orų permainos, atkeliaus lietūs, įsisiautės vėtros, kris...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (630)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Po penkerių metų pertraukos F-1 lenktynes laimėjo Raikkonenas kova dėl titulo tęsiasi (4)

Ostine, JAV, sekmadienį vykusiose F-1 lenktynėse pergalę po itin ilgos pertraukos iškovojo...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (182)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

„Tinginių“ uogos: miestiečių pora įsitikino, kad ne viskas paprasta, bet ūkio nemeta (13)

Užkietėjęs miestietis su sutuoktine susigundė vadinamomis „tinginių“ uogomis ir ėmė...

Kodėl prieš einant miegoti visada reikia užsidaryti miegamojo duris? (14)

Prieš miegą mes visi išsivalome dantis, nusiprausiame veidą ir apsirengiame patogią pižamą...

5 elementų teorija – kokia stichija jus valdo? (4)

Penkių asmenybės tipų arba elementų teorija paplito Kinijoje prieš 2000 metų – manyta, kad...