aA
„Rinkodara tampa naujaisiais finansais“, – sako „Facebook“ regiono vadovas Niko Bolkvadzė. Jis drauge su „Httpool“ reklamos specialistu Artūru Lukaševičiu ir platformos „Influenceriai.lt“ kūrėja Laura Aleksandraviče pristatys naujausias tendencijas trečiajame jauno verslo forume „#LAUNCH“.
Twitter
© Scanpix nuotr.

Prisitaikyti gyvybiškai svarbu

Vartotojai vis daugiau laiko praleidžia elektroninėje erdvėje, todėl nieko keista, kad čia keliasi ir verslas. Anot N. Bolkvadzės, didėjanti ir stiprėjanti auditorija internete priverčia verslus teikti aukštos kokybės pasiūlymus ir pasverti savo ankstesnius įsitikinimus.

„Įmonės turėtų keisti savo strategiją ir pereiti nuo stūmimo link traukimo. Gyvybiškai svarbu atliepti savo vartotojų poreikius ir suprasti, kas jiems yra svarbu, o tada, pasitelkiant skirtingus kanalus ir pasiūlymo kombinacijas, siūlyti optimalų sprendimą“, – teigia pašnekovas.

Atstovaudamas socialiniam tinklui „Facebook“, N. Bolkvadzė pastebi, kad šis tinklas yra idealiai rinkodaros poreikiams pritaikyta erdvė, kurioje susikerta įmonių ir vartotojų keliai. Tiesa, norint sėkmingai gyvuoti, svarbu atlikti pasiruošimo žingsnius.

Niko Bolkvadzė
Niko Bolkvadzė
© Organizatorių nuotr.

„Facebook“ yra puiki reklamos prekybos erdvė, tačiau be tinkamų matavimo įrankių nebus įmanoma pastebėti, koks kampanijos paveikumas. Todėl visų pirma siūlyčiau rinkodaros veiklas susiskirstyti į dvi kategorijas: ženklodarą (angl. branding) ir parodomąją rinkodarą. „Facebook“ turi sukurtą „ROI Hunter“, kurių darbas yra padėti įmonėms lokaliai ir globaliai kurti tą parodomąją rinkodarą. Mūsų naujovė ir slypi paprastume – visos technologijos yra vienoje vietoje, todėl verslas yra tikras, kad gali sekti ir suprasti vartotojų įpročius, pastebėti naujausius pokyčius ir priartėti prie savo auditorijos“, – platformos galimybes pristato pašnekovas.

Rasti naują priėjimą

Pasaulyje išpopuliarėjęs ir pozicijų neužleidžiantis socialinis tinklas „Twitter“ Lietuvoje, regis, buvo kiek pamirštas, ne taip stipriai pamėgtas, bet „Httpool“ reklamos specialistas A. Lukaševičs patikina, kad tai žiniasklaidos priemonė, į kurią atsigręžia vis daugiau verslų ir vartotojų, ieškodami kažko naujo ir dar nepabodusio.

Artūrs Lukaševičs
Artūrs Lukaševičs
© Organizatorių nuotr.

„Žmonės užsuka į „Twitter“ norėdami rasti kažką naujo, įdomaus. Šis socialinis tinklas išsiskiria vis didėjančiu aktyvių vartotojų srautu, o reklamų pastebimumas ir susidomėjimas jomis šiame tinkle taip pat auga sparčiai. Pastebime, kad vis daugiau žmonių jį pamėgsta ir kaip kasdienio naudojimo socialinį tinklą, o įmonės išbando platformą savo rezultatams siekti“, – pasakoja pašnekovas.

Naujovių paieška atvedė verslus ir prie dar vienos rinkodaros srities – nuomonės lyderių (angl. influencers) rinkodaros. Specializuotos nuomonės lyderių rinkodaros agentūros įkūrėja L. Aleksandravičė teigia, kad tai niša, kurioje kalba ne pats prekių ženklas, bet natūraliai kalbama apie jį.

„Tikras nuomonės formuotojas pats yra prekių ženklas – jis turi savo unikalų braižą, stilių ir vertybes. Jis niekada nesiima reklamuoti to produkto ar paslaugos, kuriuo netiki, todėl žmonės juo pasitiki. Svarbiausia – jis nekalba konkretaus prekių ženklo kalba, jis kalba sava kalba apie prekių ženklą ir tai, kas jam svarbu. Todėl efektyvaus nuomonės formuotojo apibrėžimas yra toli gražu ne skaitinis, o kokybinis“, – teigia pašnekovė.

Pasak L. Aleksandravičės, nuomonės formuotojai apima visus socialinių tinklų kanalus, todėl jų paslaugos verslui gali būti pritaikomos labai plačiai: „Keliose žiniasklaidos priemonėse besidalydami skirtingų formų turiniu, jie kuria tikrumo pojūtį vartotojui. Pavyzdžiui, į „YouTube“ kanalą kelia vaizdo tinklaraščius, o „Instagram“ išnaudoja kaip asmeninį tinklaraštį.“

Tendencijos aiškios

Pašnekovės teigimu, nuomonės lyderių rinkodara augs ir, atsižvelgiant į pasaulines tendencijas, visai tikėtina, kad ir Lietuvoje didės vaizdo tinklaraštininkų skaičius, o prekių ženklai jau dabar turėtų siekti glaudžių santykių su stipriais nuomonės lyderiais.

„Nuomonės lyderių rinkodarą reikia pradėti suvokti ne kaip rinkodaros taktiką, o kaip strategijos dalį, kuriai reikia visapusiško ir autentiško prekių ženklo ir įžymaus asmens santykių vystymo, nuolat kuriančio vertę abiem pusėms“, – įsitikinusi L. Aleksandravičė.

Laura Aleksandravičė
Laura Aleksandravičė
© Asmeninio albumo nuotr.

Vis dėlto „Facebook“ atstovas pastebi, kad dažnai problema įvardijamas „Facebook“ reklamų pasiekiamumo mažėjimas anaiptol nėra tokia didelė problema. Kai kurie verslai gali iš to netgi laimėti, reikia tik kūrybiškai į viską pažvelgti.

„Jeigu verslas komunikuoja tik su tiksline auditorija, vartotojai yra taip pat patenkinti, nes suvokia kad gauna būtent jiems pritaikytus pasiūlymus. Visgi „Facebook“ siūlo ir kitas vartotojų pasiekimo galimybes. Matoma aiški kuriamų grupių tendencija. Vis daugiau verslų kuria grupes ir bendrauja su vartotojais uždarame rate. Dar artimesnis priėjimas prie vartotojo yra „Facebook Messenger“, per kurį verslas su tiksline auditorija gali bendrauti akis į akį“, – tendencijas ir galimybes atskleidžia N. Bolkvadzė.

Visa apimantys mokymai

Gegužės 30–31 d. jauno verslo portalas „BZN start“ kviečia į tradicinį ir didžiausią jauno verslo forumą #LAUNCH. Šiais metais čia bus gvildenamos karščiausios ir aktualiausios socialinių tinklų temos, kurias pristatys daugiau nei dvidešimt pranešėjų iš Lietuvos ir užsienio. Svarbi naujovė ir galimybė šiemet – net aštuonių mokymų modulių kursas, apimantis kiekvieną socialinį tinklą ir jo įvaldymo galimybes, pravarčias ir pradedančiajam, ir jau pažengusiam verslininkui.

Renginio draugai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūra „SEO akademija“, interaktyvios reklamos agentūra „Impartner“, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, spaudos paslaugų kompanija „Spaudos departamentas“ ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje (13)

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai...

Perspėjimas: bankų padaliniai per Kalėdas pasitiks uždarytomis durimis (11)

Lietuvoje veikiančių bankų padaliniai Kalėdų dieną, gruodžio 25-ąją, pasitiks uždarytomis...

Conte tikisi greitai susitarti su EK dėl Italijos biudžeto

Italijos ministras pirmininkas Giuseppe Conte penktadienį pareiškė besitikintis dėl kitų metų...

Vyriausybę šturmavo inovatyvios moksleivių verslo idėjos (1)

Penktadienį Vilniuje, LR Vyriausybėje, 196 mokiniai iš visos Lietuvos kalėdinėje mokinių...

ES vadovai susitarė dėl mažesnio euro zonos biudžeto projekto (6)

Europos Sąjungos ( ES ) vadovai penktadienį susitarė dėl virtinės euro zonos reformų, įskaitant...

Top naujienos

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (157)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (22)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (18)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (56)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2071)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (19)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (2)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...

Štai kas sužlugdo santykius per atstumą (9)

Net trejus metus bendravome būdami toli vienas nuo kito. Dabar tie santykiai per atstumą jau...

Esate žema ir putlių formų? Pravers šie laiko patikrinti stiliaus patarimai (23)

Jeigu esate apvalaus kūno sudėjimo ir vos 163 centimetrų ūgio ar dar mažesnė, tuomet jums...

Kai skyrybos neduoda ramybės: kaip pamiršti buvusį mylimąjį? (11)

Santykių pabaiga niekuomet nėra lengva – ir tuomet, kai antra pusė nusprendžia išsiskirti su...