„Rinkodara tampa naujaisiais finansais“, – sako „Facebook“ regiono vadovas Niko Bolkvadzė. Jis drauge su „Httpool“ reklamos specialistu Artūru Lukaševičiu ir platformos „Influenceriai.lt“ kūrėja Laura Aleksandraviče pristatys naujausias tendencijas trečiajame jauno verslo forume „#LAUNCH“.
Twitter
© Scanpix nuotr.

Prisitaikyti gyvybiškai svarbu

Vartotojai vis daugiau laiko praleidžia elektroninėje erdvėje, todėl nieko keista, kad čia keliasi ir verslas. Anot N. Bolkvadzės, didėjanti ir stiprėjanti auditorija internete priverčia verslus teikti aukštos kokybės pasiūlymus ir pasverti savo ankstesnius įsitikinimus.

„Įmonės turėtų keisti savo strategiją ir pereiti nuo stūmimo link traukimo. Gyvybiškai svarbu atliepti savo vartotojų poreikius ir suprasti, kas jiems yra svarbu, o tada, pasitelkiant skirtingus kanalus ir pasiūlymo kombinacijas, siūlyti optimalų sprendimą“, – teigia pašnekovas.

Atstovaudamas socialiniam tinklui „Facebook“, N. Bolkvadzė pastebi, kad šis tinklas yra idealiai rinkodaros poreikiams pritaikyta erdvė, kurioje susikerta įmonių ir vartotojų keliai. Tiesa, norint sėkmingai gyvuoti, svarbu atlikti pasiruošimo žingsnius.

Niko Bolkvadzė
Niko Bolkvadzė
© Organizatorių nuotr.

„Facebook“ yra puiki reklamos prekybos erdvė, tačiau be tinkamų matavimo įrankių nebus įmanoma pastebėti, koks kampanijos paveikumas. Todėl visų pirma siūlyčiau rinkodaros veiklas susiskirstyti į dvi kategorijas: ženklodarą (angl. branding) ir parodomąją rinkodarą. „Facebook“ turi sukurtą „ROI Hunter“, kurių darbas yra padėti įmonėms lokaliai ir globaliai kurti tą parodomąją rinkodarą. Mūsų naujovė ir slypi paprastume – visos technologijos yra vienoje vietoje, todėl verslas yra tikras, kad gali sekti ir suprasti vartotojų įpročius, pastebėti naujausius pokyčius ir priartėti prie savo auditorijos“, – platformos galimybes pristato pašnekovas.

Rasti naują priėjimą

Pasaulyje išpopuliarėjęs ir pozicijų neužleidžiantis socialinis tinklas „Twitter“ Lietuvoje, regis, buvo kiek pamirštas, ne taip stipriai pamėgtas, bet „Httpool“ reklamos specialistas A. Lukaševičs patikina, kad tai žiniasklaidos priemonė, į kurią atsigręžia vis daugiau verslų ir vartotojų, ieškodami kažko naujo ir dar nepabodusio.

Artūrs Lukaševičs
Artūrs Lukaševičs
© Organizatorių nuotr.

„Žmonės užsuka į „Twitter“ norėdami rasti kažką naujo, įdomaus. Šis socialinis tinklas išsiskiria vis didėjančiu aktyvių vartotojų srautu, o reklamų pastebimumas ir susidomėjimas jomis šiame tinkle taip pat auga sparčiai. Pastebime, kad vis daugiau žmonių jį pamėgsta ir kaip kasdienio naudojimo socialinį tinklą, o įmonės išbando platformą savo rezultatams siekti“, – pasakoja pašnekovas.

Naujovių paieška atvedė verslus ir prie dar vienos rinkodaros srities – nuomonės lyderių (angl. influencers) rinkodaros. Specializuotos nuomonės lyderių rinkodaros agentūros įkūrėja L. Aleksandravičė teigia, kad tai niša, kurioje kalba ne pats prekių ženklas, bet natūraliai kalbama apie jį.

„Tikras nuomonės formuotojas pats yra prekių ženklas – jis turi savo unikalų braižą, stilių ir vertybes. Jis niekada nesiima reklamuoti to produkto ar paslaugos, kuriuo netiki, todėl žmonės juo pasitiki. Svarbiausia – jis nekalba konkretaus prekių ženklo kalba, jis kalba sava kalba apie prekių ženklą ir tai, kas jam svarbu. Todėl efektyvaus nuomonės formuotojo apibrėžimas yra toli gražu ne skaitinis, o kokybinis“, – teigia pašnekovė.

Pasak L. Aleksandravičės, nuomonės formuotojai apima visus socialinių tinklų kanalus, todėl jų paslaugos verslui gali būti pritaikomos labai plačiai: „Keliose žiniasklaidos priemonėse besidalydami skirtingų formų turiniu, jie kuria tikrumo pojūtį vartotojui. Pavyzdžiui, į „YouTube“ kanalą kelia vaizdo tinklaraščius, o „Instagram“ išnaudoja kaip asmeninį tinklaraštį.“

Tendencijos aiškios

Pašnekovės teigimu, nuomonės lyderių rinkodara augs ir, atsižvelgiant į pasaulines tendencijas, visai tikėtina, kad ir Lietuvoje didės vaizdo tinklaraštininkų skaičius, o prekių ženklai jau dabar turėtų siekti glaudžių santykių su stipriais nuomonės lyderiais.

„Nuomonės lyderių rinkodarą reikia pradėti suvokti ne kaip rinkodaros taktiką, o kaip strategijos dalį, kuriai reikia visapusiško ir autentiško prekių ženklo ir įžymaus asmens santykių vystymo, nuolat kuriančio vertę abiem pusėms“, – įsitikinusi L. Aleksandravičė.

Laura Aleksandravičė
Laura Aleksandravičė
© Asmeninio albumo nuotr.

Vis dėlto „Facebook“ atstovas pastebi, kad dažnai problema įvardijamas „Facebook“ reklamų pasiekiamumo mažėjimas anaiptol nėra tokia didelė problema. Kai kurie verslai gali iš to netgi laimėti, reikia tik kūrybiškai į viską pažvelgti.

„Jeigu verslas komunikuoja tik su tiksline auditorija, vartotojai yra taip pat patenkinti, nes suvokia kad gauna būtent jiems pritaikytus pasiūlymus. Visgi „Facebook“ siūlo ir kitas vartotojų pasiekimo galimybes. Matoma aiški kuriamų grupių tendencija. Vis daugiau verslų kuria grupes ir bendrauja su vartotojais uždarame rate. Dar artimesnis priėjimas prie vartotojo yra „Facebook Messenger“, per kurį verslas su tiksline auditorija gali bendrauti akis į akį“, – tendencijas ir galimybes atskleidžia N. Bolkvadzė.

Visa apimantys mokymai

Gegužės 30–31 d. jauno verslo portalas „BZN start“ kviečia į tradicinį ir didžiausią jauno verslo forumą #LAUNCH. Šiais metais čia bus gvildenamos karščiausios ir aktualiausios socialinių tinklų temos, kurias pristatys daugiau nei dvidešimt pranešėjų iš Lietuvos ir užsienio. Svarbi naujovė ir galimybė šiemet – net aštuonių mokymų modulių kursas, apimantis kiekvieną socialinį tinklą ir jo įvaldymo galimybes, pravarčias ir pradedančiajam, ir jau pažengusiam verslininkui.

Renginio draugai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūra „SEO akademija“, interaktyvios reklamos agentūra „Impartner“, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, spaudos paslaugų kompanija „Spaudos departamentas“ ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Panevėžio verslininkas: dirbti Lietuvoje turi norėti ir filipiniečiai (189)

Jei rasti aukštos kvalifikacijos specialistų Lietuvoje darosi sunku, tai žemesnės...

Parduodamas kavinių tinklas „Caffeine“ (37)

„BaltCap“ pateikė rinkai siūlymą įsigyti kavinių tinklą „Caffeine“. Parduodamos 62...

VPT: Kauno valstybinis muzikinis teatras 4 mln. eurų konkurse ribojo konkurenciją (2)

Viešųjų pirkimų tarnyba ( VPT ) Kauno muzikiniam teatrui nurodė nutraukti vieną iš beveik 4...

„Elektromarkt“ už 0,5 mln. eurų atsinaujins „Akropolyje“ (3)

Prekybos buitine technika ir elektronika tinklas „ Elektromarkt “ pradeda visuotinį savo...

Panevėžietis nuteistas dėl nesumokėtų mokesčių: turės atsisveikinti su 390 tūkst. „sutaupytų“ eurų (10)

Panevėžietis verslininkas A. N. išgirdo teismo nuosprendį dėl apgaulingo apskaitos tvarkymo bei...

Top naujienos

Krauju aplietas Vertelkos portretas: nuo nukirstų galvų maišeliuose iki prabangos kalėjimo kameroje (139)

„Pinčia“ vadinamas Algimantas Vertelka – žmogus, kurio pavardė Lietuvos kriminalinėje...

Įsigalioja naujovės techninėje apžiūroje ir „Regitroje“: kas laukia automobilių savininkų (110)

Gegužės dvidešimtąją įsigalioja nauja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcija....

Čempionai: „Lietuvos ryto“ pamaina laimėjo jaunimo Eurolygą! (48)

Vilniaus „Lietuvos rytas“ gali džiaugtis daug žadančia pamaina – Arvydo Gronskio vadovaujama...

Prognozės nedžiugina: sulauksime ir perkūnijos, ir gūsingo vėjo (19)

Savaitės viduryje debesys gali atnešti lietų su perkūnija LRT radijui sako sinoptikas Vytautas...

Donatas Montvydas: tai sunkiausias mano interviu (16)

“Tai sunkiausias mano interviu, gali taip ir parašyti”, – sako dainininkas Donatas Montvydas...

Eurolygos „galva“ nuolaidų nežada nei Kaunui, nei maištaujantiems Atėnams specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado

Kauno „Žalgiris“ turi vieną didžiausių ir moderniausių Eurolygos arenų, kurios lankomumo...

Siaubingas išžaginimas ar visiška fantazija? Po skaudžios dramos šeima tiesiog paliko Lietuvą (233)

Telšių apylinkės prokurorams teko nelengva užduotis – aiškintis, ar psichikos negalią...

Įvardijo dar vieną priežastį, kodėl sparčiai auga vairuotojų draudimo kaina (42)

Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms...

Taupioji Kate Middleton vestuvėms pasipuošė keturis kartus vilkėtu paltu (64)

Ne paslaptis, kad Kembridžo kunigaikštienė Catherine nėra linkusi vadovautis turtuolių...

Trijų sekundžių testas: ar pakankamai geriate vandens? (21)

Visi ne kartą esame girdėję, kad per dieną privalome išgerti apie du litrus vandens . Tačiau...