Vadovu, kurio asmenybė yra neatsiejama įmonės dalis. Turbūt pasaulyje garsiausias tokio vadovo-prekės ženklo pavyzdys – vienas iš kompanijos „Apple“ įkūrėjų ir ilgametis jos vadovas Steve'as Jobsas. Savo asmenybe jis tarytum įkūnijo visą kompaniją ir jos kuriamus produktus.

Tačiau nebūtinai tik pasaulinės technologijų milžinės gali turėti vadovus žvaigždes, o glaudžiai su kompanijos įvaizdžiu susiję vadovai ne visuomet atveria vien tik neribotas galimybes, bet yra susijęs ir su tam tikromis grėsmėmis.

Vadovas-prekės ženklas – geras strategas ir matomas veidas

Visų pirma, ko gi reikia, kad įmonės vadovas būtų ne tik pripažįstamas geru lyderiu ir strategu, bet ir įmonės įvaizdžio dalimi, pažįstama ir atpažįstama, jei ne daugeliui, tai bent jau tai visuomenės ar rinkos daliai, kuri yra svarbi kompanijai? Be abejo, viešumo ir žinomumo – tačiau ne pigaus ir dirbtinio, o tokio kuris kyla iš apčiuopiamos vadovo veiklos, nuveiktų darbų ir, ne paskutinėje vietoje, charizmos. Minėtas Steve'as Jobsas niekuomet nebūtų tapęs tikra ikona, jei neturėtų didelio talento, sumanumo ir dažnai versle reikalingos intuicijos.

Be to, kalbant apie žinomus vadovus galioja ir viena pagrindinių taisyklių versle – jei viešumas nekuria jokios pridėtinės vertės, nedidina efektyvumo, netiesia kelio į sėkmę ir neužtikrina pelningos veiklos, tuomet iš jo jokios naudos. Taigi vadovas prekės ženklas visų pirma yra geras ir sumanus specialistas, o tik po to ir, galima sakyti, dėl to – pagrindinis kompanijos vėliavnešys.

Būtent vadovo talentas, drąsios idėjos ir vizijos yra jo reputacijos pagrindas, ant kurio statomas taip pat ir asmeninis jo prekės ženklas vadovų rinkoje. Dalyvavimas ne tik versle, bet ir platesniame visuomeniniame gyvenime, žinoma, gali tą prekės ženklą sustiprinti.

Lengviausia įmonės vizitine kortele tapti tiems vadovams, kurie yra ir jos įkūrėjai. Nuo pat pradžių būdami glaudžiai susiję su kompanijos kuriamų produktų ar teikiamų paslaugų esme, suteikdami impulsą organizacijos kultūrai ir vertybėms, dažnai visuomenės, klientų ir partnerių akyse jie tampa savo bendrovės prekės ženklo dalimi, jo simboliu. Vis tik tokiu vadovu gali tapti ir samdomas specialistas. Gabus, reikšmingų pokyčių į kompaniją atnešęs, galbūt netgi antram gyvenimui bendrovę prikėlęs žmogus – taip pat puikus kandidatas tapti ryškiai šviečiančia CEO žvaigžde.

Žinomas vadovas įmonei atneša ne tik naudą, bet ir grėsmes

Suprantama, žinomas, savo vardą užsitarnavęs, realiais pasiekimais pasigirti galintis vadovas vadovų rinkoje yra labai paklausus. Ar įmanoma tuomet tokį specialistą prisivilioti dirbti į kompaniją, kuri galbūt nėra pati didžiausia ar žinomiausia? Tikrai nelengva.

Vadovas-žvaigždė retai keičia darbus, o jei ir daro tai, tuomet pats renkasi, kur realizuoti savo talentus ir gebėjimus. Atlyginimo dydis, suteikiami privalumai tokioje situacijoje tikrai nevaidina pagrindinio vaidmens. Be to, reikia nepamiršti, kad reputacija užtarnaujama per ilgą laiką, kompanijos simboliu netampama per vieną dieną. Jei vadovas buvo glaudžiai susijęs su ankstesnės darbovietės prekės ženklu, šis ryšys žmonių sąmonėje gali išlikti dar ilgą laiką, o pradėti tapatinti tokį specialistą su naująja įmone jiems gali būti sudėtinga.

Būtent su tuo, kaip glaudžiai kompanija, jos įvaizdis ir reputacija yra persipynusi su vadovo asmenybe, siejasi ne tik nauda, bet ir pagrindinė grėsmė tokį specialistą turinčiai bendrovei. Kadangi toks vadovas tampa itin svaria įmonės dalimi, jo pasitraukimas gali turėti rimtų pasekmių. Kartais klientai įmonės prekės ženklą gali taip stipriai sieti su jos vadovu, kad jam palikus kompaniją, gali nuo jos nusigręžti, nebepirkti jos gaminių ar paslaugų.

Įmonės darbuotojai taip pat gali būti lojalūs ne įmonei, o stipriam vadovui, tad jo pasitraukimą gali lydėti ir didelė darbuotojų kaita. Dar viena grėsmė vadovą-prekės ženklą turinčiai kompanijai kyla dėl to, kad, kuomet įmonės reputacija yra lygi vadovo reputacijai, bet koks vadovo paslydimas asmeniniame gyvenime, gali turėti rimtų pasekmių ir jo vadovaujam verslui. Kaip žinia, jei gerai reputacijai sukurti reikia daug laiko, tai ją sugriauti galima per akimirką.

Net ir geriausiam vadovui reikalinga stipri komanda

Šių grėsmių išvengti gali padėti tęstinumo kompanijoje planavimas, iš anksto numatymas žingsnių, kurių bus imtasi vadovui anksčiau ar vėliau pasitraukus ir jo vietą užėmus naujam. Svarbu tokioje situacijoje akcentuoti vadovo įmonėje nuveiktus darbus, kuriuos toliau reikia tęsti. Sakoma, kad Walt'o Disney'jaus kompanijoje dalis darbuotojų iki šiol dirba taip, tarsi jai vis dar vadovautų žymusis animacijos kūrėjas. Jie jaučia motyvaciją tęsdami ir įgyvendindami kompanijos įkūrėjo viziją, tikėdami jo idėja.

Žalos įmonės reputacijai, kuomet gerai žinomas jos vadovas susigadina savąją, išvengti gali būti sudėtinga. Tokiu atveju svarbi užduotis tenka žmonėms, atsakingiems už įmonės komunikaciją krizių metu.

Vis tik turbūt svarbiausia norint pasinaudoti visais vadovo-prekės ženklo teikiamais privalumais, tačiau išvengti su juo susijusių rizikų, yra užtikrinti, kad visa įmonė nebūtų pastatyta tik ant vienos asmenybės. Kad ir kokio aukšto lygio bei kompaniją puikiai atstovaujantis vadovas bebūtų, labai svarbu ir tai, kokie žmonės jį supa – ar jis gali remtis galbūt ne tokiais garsiais, bet ne mažiau kompetetingais rinkodaros, finansų, pardavimų ir kitais vadovais, patikimais žmonėmis visose grandyse.

Vadovas vienas pats negali sukurti vertės klientams ir akcininkams, jam reikia stiprios komandos. Galiausiai, jei įmonė geba suteikti realią naudą ar emocinį pasitenkinimą jos produktus ar paslaugas perkantiems klientams, tai net ir vadovo-žvaigždės pasitraukimas neturės drastiškų pasekmių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją