Paprasta logika: negalima aptarnauti daugiau lankytojų nei jų telpa bare

Kaune vykstančios Eurolygos finalo ketverto varžybos leis užsidirbti viešbučiams, barams ir restoranas, gautos lėšos papildys ir miesto biudžetą, ši žinia transliuota paskelbus, jog lemiamos Eurolygos rungtynės vyks Kaune.

Viešbučių ir nuomojamų apartamentų kainos varžybų dienomis iš tiesų pakilo itin ženkliai, dalis sporto aistruolių tiesiog nebetelpa Kaune, todėl apsistojo sostinėje. Kauno „Žalgirio“ arena, kurioje vyksta Eurolygos finalinės rungtynės, talpina 13 tūkst. žiūrovų, miestas per savaitgalį turėtų sulaukti 6 – 7 tūkst. svečių.

Kokio apyvartos padidėjimo gali tikėtis Kauno barai ir restoranai, miesto centrą užplūdus krepšinio aistruolių miniai? Ar verslininkai pasinaudos proga padidinti pelnus koreguodami gėrimų ir valgių kainas?

Nors barų pelningumo prognozės iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti itin patraukliai, Delfi kalbinti verslininkai minėjo nesitikintys kažko ypatinga. Aišku, apyvarta bus didesnė nei įprastomis savaitgalio dienomis, tačiau pardavimus riboja paprastas faktorius: bare ar restorane vienu metu negalima sutalpinti daugiau žmonių nei esama vietų.

„Tikrai nestatysime papildomų staliukų, kad žmonėms būtų nepatogu tarp jų vaikščioti. Pagrindinis dalykas, ką stengsimės daryti: dirbs daugiau personalo, padėsiančio greičiau aptarnauti žmones, kad tas ratas greičiau suktųsi. Manau, kad sirgaliai norės aplankyti daugiau vietų, neužsisėdės viename bare, o eis per juos visus degustuodami gėrimus“, – kalbėjo restoranų tinklą „Talutti“ valdančios bendrovės vadovas Algirdas Talutis.

Kainų nusprendė nedidinti: tai būtų nepagarba lankytojams

Verslininkas minėjo, jog visuose tinklo restoranuose kainos liks tokios pačios, minties jas didinti net nebuvę. Pirmiausia, pasak A. Talučio, visuose restoranuose reikėtų keisti meniu, jų spausdinimas truktų ilgai, kainuotų gana brangiai, to daryti tikrai neapsimoka dėl dvi dienas truksiančios krepšinio fiestos.

„Alus kainuoja 4 eurus, tokia kaina ir liks. Jeigu mes kainas pakeltume tiek, kiek mums pakilo mokesčiai, darbuotojų algos ir savikainos, šis alus dabar turėtų kainuoti apie 6,5 euro, o maistas – 3 – 4 eurais daugiau. Taip gavosi dėl infliacijos, bet stengiamės kainų nedidinti. Labai džiaugiamės Eurolygos finalo ketvertu, visada norime, kad miestas būtų gyvesnis ir ta pati ekonomika geriau judėtų“, – sakė restoranų tinklo „Talutti“ vadovas A. Talutis.

Gausios sirgalių pajėgos Kaune

Jis minėjo, kad gėrimų atsargomis restoranų tinklas pasirūpina iš anksto, stengiasi laikyti nemažus jų kiekius, kad klientai nejustų diskomforto negavę to, ką nori užsisakyti. Nors šiam savaitgaliui reikėjo užsakyti papildomai gėrimų, tačiau ne dvigubai tiek, kiek suvartojama įprastai.

Restoranų grupės „Amber Food“ vadovas bei akcininkas Gediminas Balnis prognozavo, jog Kauno centre ir senamiestyje veikiantys barai ir restoranai šį savaitgalį gali sugeneruoti apie 20 – 30 procentų didesnę apyvartą nei įprastinį savaitgalį. Pasak verslininko, tai nėra esminis rodiklis, populiarūs barai ir restoranai esant geram orui savaitgaliais ir taip sulaukia pakankamo klientų skaičiaus.

„Tiek viešbučių, tiek ir restoranų versle galioja principas, jog žmonės du kartus nepapietaus ir du kartus nepernakvos. Mes tenkiname poreikius, aišku, galima išgerti daugiau bokalų alaus, tačiau tik tiek“, – minėjo G. Balnis.

Verslininkas prognozavo, jog kur kas didesnę apyvartą nei Eurolygos finalo ketverto rungtynės barams sugeneruos sostinėje vyksiantis grupės „Rammstein“ koncertas, kuriame apsilankys apie 20 tūkst. užsieniečių.

„Šis koncertas vyks pirmadienį, kuris barams ir restoranams – sąlyginai rami diena. Todėl labai tikėtina, kad pirmadienis apyvartos prasme prilygs šeštadieniui. Visada sakau, kad Lietuvai būtų ypač gerai turėti Konferencijų centrą, nes renginiai dažniausiai organizuojami pasirenkant laisvesnius laikus, kai viešbučiai būna pigesni, o apkrovimai – mažesni“, – kalbėjo verslininkas.

Pranešėjai

G. Balnis minėjo, kad skirtingai nuo apgyvendinimo sektoriaus, kur kainos sparčiai padidinamos vos tik sužinojus apie vyksiantį renginį, restoranų versle tokia praktika nėra taikoma.

„Dar prieš 12 metų, Kaune vykstant Europos krepšinio čempionatui mes pamatėme, kad tarp žiūrovų yra labai daug lietuvių. Jeigu mes pakeltume kainas – nuviltume savo klientus. Aišku, šįkart pavyks papildomai uždirbti iš užsakomaisiais skrydžiais iš Kauno išvyksiančių keleivių, nes mes aptarnaujame oro uostą. Tačiau ką reiškia dvi maitinimui skirtos valandos visų metų kontekste?“, – portalui Delfi sakė „Amber Food“ restoranų tinklo vadovas.

Pasak verslininko, krepšinio aistruolių antplūdis neturės esminės įtakos arčiausiai „Žalgirio“ arenos esančiame prekybos ir pramogų komplekse „Akropolis“ veikiantiems barams ir restoranams, čia vyks „Jamam dienos“, tad lankytojų srautas ir taip bus itin didelis.

Geriau ne vienetiniai renginiai, bet stabilūs atvykstančiųjų srautai

G. Balnio vadovaujamam tinklui priklauso strategiškai puikioje vietoje, Laivės alėjoje, istoriniame Metropolio restorano pastate veikianti picerija „Charlie Pizza“, kuri sulaukia didelio krepšinio aistruolių srauto. Visgi, verslininko vertinimu, jeigu visas 3 dienas čia bus generuojama net dviguba apyvarta, šešių dešimčių restoranų kontekste tai neturės esminės reikšmės.

„Amber Food“ vadovas pastebėjo, jog Kauno restoranų bei viešbučių veiklai kur kas didesnę įtaką turi ir toks faktorius, kaip atsirandančios naujos skrydžių kryptys, generuojančios stabilius atvykstančių turistų srautus.

„Mums svarbus nenutrūkstamas turizmas, ypatingai tos kryptys, kurios atveža turistus. Atsigavimas aviacijoje jaučiamas, deja lietuviai daugiau pinigų išveža, o ne atveža, dominuoja išvykstamasis turizmas“, – konstatavo G. Balnis.

Kaune veikiančiai dešimčiai restoranų „Grill London“, „Republic“ ir „Paslėpti receptai“ vadovaujantis Andrius Lavrinavičius neslėpė per tris dienas planuojantis sulaukti apie 10 – 20 procentų didesnės apyvartos.

Verslininkas pastebėjo, kad Kaunui ne itin pasisekė su komandomis, patekusiomis į Eurolygos finalinio ketvertą.

„Dabar atvyko iš esmės tik graikai, Monako sirgalių beveik nėra, kažkiek atvyko „Barcelonos“ fanų. Jeigu būtų patekę Tel Avivo „Makabi“, Belgrado „Partizan“, turėtume visai kitą situaciją. Tiesiog būtume sulaukę nepalyginamai daugiau svečių, nes šios komandos turi daug fanų, kurie aktyviai keliauja“, – sakė A. Lavrinavičius.

Rekordiniais pelnais džiaugsis tie, kurie sėkme negalėjo pasigirti

Verslininkas minėjo, kad jo vadovaujami restoranai savaitgaliais ir taip sulaukia nemažo lankytojų skaičiaus, o pasitinkant krepšinio aistruolius pasirūpinta dvigubai didesnėmis alaus atsargomis. Jis pritarė anksčiau išsakytoms kolegų mintims, kad aptarnaujamų klientų skaičių nulemia fizinis baro ar restorano dydis, jiems skirtų vietų skaičius, todėl nėra realu tikėtis, kad šiomis dienomis žmonių srautas gali padidėti kelis kartus, o apyvarta įprastinius vidurkius viršyti irgi keliskart.

Visgi, A. Lavrinavičiaus vertimu, esama barų ir restoranų, kurie tikriausiai galės džiaugtis per tris dienas sugeneruotais rekordiniais pelnais. Pinigus pasiruošusių išleisti krepšinio aistruolių anšlago gali sulaukti mažiau populiarios, ne taip išreklamuotos maitinimo įstaigos.

Gausios sirgalių pajėgos Kaune

„Manau, kad pasisekė tiems, kurie įprastai neturi daug klientų, ar naujai atsidariusiems restoranams. Užsieniečiai pamatys laisvą vietą ir prisės, per daug nesigilins, skanu ten, ar ne. O gal užsuks tiesiog alaus atsigerti, todėl visai realu, kad apyvarta bus 2 ar 3 kartus didesnė, nes ji anksčiau buvo ne itin didelė.

Tačiau tie restoranai, kurie patys yra sėkmingi, tiesiog nebeturi resursų, iš kur dar daugiau tos sėkmės pasiimti. Todėl prognozuoju, kad apyvarta bus kiek didesnė, gal užsieniečiai anksčiau nei įprasta lietuviams patrauks į miestą, tai gali pardavimus padidinti iki 10 procentų“, – portalui Delfi sakė restoranų „Grill London“, „Republic“ ir „Paslėpti receptai“ tinklo vadovas.

Paklaustas, ar alaus bei patiekalų kainos nebus didinamos, A. Lavrinavičius minėjo, jog to tikrai nebus, nes jo vadovaujamas verslas orientuojasi į vietos klientus, siekia, kad jie vėl sugrįžtų į restoranus. Todėl kainų pakėlimas siekiant trumpalaikės naudos ilgesnėje perspektyvoje gali turėti išskirtinai neigiama efektą, sumažėtų reguliariai užsukančių klientų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)