„Visi tikrai prigąsdinti, su baime laukėme „Ikea” atėjimo, tačiau galiu pasakyti, kad nė viena įmonė nebankrutavo, nė viena nepajuto sumažėjusių pardavimų“, – sako keliolika baldų gamintojų ir prekybininkų vienijančio „Batlic baldų centro“ vadovė Dalia Markevičienė.

Nesumažėjo ir „Berry” baldų salonų tinklo pardavimai, tikina jo direktorius Jaunius Žiogas. „Ikea” atėjimas į Lietuvos rinką žmones sujudino, jie dar daugiau lygino gaminius, tačiau perkantieji korpusinius ar minkštuosius baldus sugrįždavo į „Berry“ salonus. Kainos ir kokybės atžvilgiu esame konkurencingi. Taip pat esame pranašesni stiliaus, spalvų ir funkcionalumo pasirinkimu, tad pardavimuose mažėjimo per pusmetį nepajutome“, – pažymi J. Žiogas.

D. Markevičienė taip pat pastebi, kad „Ikea” su Lietuvos baldų gamintojais ir prekybininkais kai kuriose srityse konkuruoti nėra pajėgi: „Čiužiniai, kuriais jie [„Ikea” – lrt.lt] prekiauja, yra vienos rūšies, tuo metu Lietuvos pardavėjai turi 20-30 rūšių čiužinių. Kalbant apie virtuvės baldus ir lyginant jų kainas su mūsų įmonės [„Siguldos baldai“], tampa akivaizdu, kad jų kainos yra labai didelės. Taigi asortimentu ir kaina kai kuriose srityse „Ikea” su vietinėmis įmonėmis nėra pajėgi konkuruoti.“

Pirkėjai tapo išrankesni

J. Žiogas teigia, kad kaip ir buvo tikėtasi, pirkėjai tapo išrankesni, tačiau įmonė tam pasiruošė iš anksto, prieš „Ikea” atėjimą į rinką išplėsdama savo prekių asortimentą, pradėdama siūlyti nemokamas paslaugas.

„Baldų gamintojų, su kuriais bendradarbiaujame, sąrašas Europos ir Azijos šalyse išsiplėtė. Išplėtėme skirtingų stilių pasiūlymus – nuo vyresnių žmonių labiau mėgstamos modernios klasikos iki šiuolaikinio, tarp jaunimo populiaraus „trendy“ stiliaus. Taip pat sustiprinome konsultacijas klientams. Mūsų salonuose galima gauti nemokamų konsultacijų, kaip pasirinkti baldus mažoms erdvėms, suderinti spalvas“, – pasakoja J. Žiogas.

Žmonės dažniau pirks baldus

„Siguldos baldai“ ir „Baltic baldų centrui“ vadovaujanti D. Markevičienė teigia su kolegomis diskutavusi, kodėl Lietuvos įmonių pardavimai nesumažėjo, į baldų gamintojų ir prekybininkų rinką atėjus naujam stambiam žaidėjui. Jos manymu, „Ikea” paėmė padidėjusios paklausos dalį, todėl kitos įmonės paklausos padidėjimo nepajuto, tačiau nepajuto ir nuostolių.

Savo ruožtu J. Žiogas tvirtina, kad „Ikea” atėjimas į rinką paprastai sumažina kitų rinkos dalyvių pardavimus trumpuoju laikotarpiu. Žmonės suskumba apžiūrėti naujo rinkos dalyvio prekes, jas palyginti, todėl prieš pat naujos parduotuvės atidarymą ir išsyk po jo pardavimai mažėja. Tačiau vėliau rinka paauga tiek, kiek pavyksta parduoti „Ikea” tinklui.

„Žmonės baldą ima traktuoti kaip dažniau keičiamą daiktą, todėl rinka staigiai šokteli. Jei Lietuva pakartos Lenkijos, Rusijos, kitų šalių scenarijus, po pusantrų metų mažmeninė baldų ir interjero detalių prekyba turėtų paaugti iki keliasdešimties procentų. Šiame kontekste kitiems rinkos žaidėjams svarbu turėti tai, kuo jie skiriasi nuo galingo pasaulyje pripažinto tinklo“, – sako J. Žiogas.