„Susisiekimo ministras yra tiesioginis uosto direkcijos generalinio direktoriaus vadovas, tad į jo nuomonę yra įsiklausoma ir ji yra gerbiama. Situacija yra analizuojama. Mūsų nuomone, įmonė jokių pažeidimų nėra padariusi“,– pranešime sakė uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Penktadienį M. Skuodis pareiškė abejojantis tolesniu Klaipėdos uosto vadovybės darbu.

„Todėl atsakingai pareiškiu, kad įmonės Valdyba privalo skubiai įvertinti visus susijusius Geležinkelių vadovybės veiksmus. Tai ką tik pasakiau ir susitikime M. Bartuškai. Taip pat sunkiai įsivaizduoju, kaip šiame kontekste toliau galėtų dirbti Klaipėdos uosto, per kurį kraunamos baltarusiškos trąšos, vadovybė. Vertinsiu situaciją ir savo komandoje, ministerijoje“, – rašė jis.

Pasak jo, Vyriausybės pozicija Baltarusijos atžvilgiu yra aiški ir vieninga, todėl valstybės valdomos įmonės turi laikytis tokios pat vertybinės pozicijos.

Kiek anksčiau Klaipėdos uostas „Delfi“ komentavo, kad Uosto direkcija apie „Lietuvos geležinkelių“ veiksmus informuota nebuvo.

„Uosto direkcija yra valstybės įmonė, kuri yra atsakinga už uosto vystymą, infrastruktūros tobulinimą ir uosto veiklos administravimą bei saugią laivybą uosto akvatorijoje. Uosto direkcija pirkimo–pardavimo procese nedalyvauja ir sutarčių nesudarinėja, tai daro uosto žemę išsinuomojusios privačios verslo įmonės ir dėl JAV įvestų sankcijų, kiekviena jų individualiai turi vertinti ir prisiimti galimas rizikas nenutraukdami verslo su Baltarusijos įmonėmis.

Uosto direkcija šiai dienai neturi jokio įrankio, kuriuo galėtų verslui nurodyti su kuo sudaryti sutartis, o su kuo ne. Uosto direkcija nebuvo informuota apie „Lietuvos geležinkelių“ veiksmus“, – komentavo A. Latakas, o paklausus apie avansus tikino, kad direkcija jokių pirkimo–pardavimo sutarčių nesudarinėja, tad ir pati jokių avansų priimti negali.

Artėjant gruodžio 8-jai, kai įsiteisėjo JAV sankcijos „Belaruskalij“, A. Latakas yra sakęs, kad nutrūkus Baltarusijos trąšų tranzitui uosto pajamos smarkiai kristų, nes šie kroviniai sudaro 30 proc. visos Klaipėdos uosto krovos.

„Gali būti, kad tai nebus gruodžio 8 diena. Kai kurie sandoriai gali būti įvykę, kai kurie avansiniai mokėjimai gali būti padaryti, ir to laiko buferis gali būti ilgesnis“, – BNS lapkričio pabaigoje sakė A. Latakas.

Jis tuomet sakė esąs įsitikinęs, kad „Belaruskalij“ trąšų uoste nuo kitų metų nebeliks. Dėl to Klaipėdos uostas neteks apie trečdalio metinės krovos ir apie 20 mln. eurų metinių pajamų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (65)