aA
Siekiant išlaikyti ir pritraukti naujų konteinerių laivybos linijų į Klaipėdos uostą, bus mažinamos rinkliavas dideliems konteinerius gabenantiems laivams. Tokiam Susisiekimo ministerijos siūlymui trečiadienį pritarė Vyriausybė.
Rokas Masiulis
© DELFI / Domantas Pipas

Šiuo metu Klaipėdos uosto rinkliavos – laivo, navigacinės, krantinės, sanitarinės ir uosto akvatorijos – apskaičiuojamos pagal tarptautiniame laivo matmenų liudijime nurodytą bendrąją talpą, tačiau dėl nepakankamo gylio dabar uoste nėra galimybių pilnai pakrauti didesnės kaip 60 tūkst. sąlyginių vienetų talpos laivų.

„Jeigu laivas yra didesnis ir gali talpinti daugiau tų vienetų, kas dažnai yra įprasta okeaninėje prekyboje, Klaipėdos uoste į jį vis tiek gali būti pakrauta tik iki 60 tūkst. vienetų. Deja, dabar apmokestinimo sistema Klaipėdoje yra tokia, kad toks laivas yra apmokestinamas pagal dokumentinę, o ne faktinę laivo talpą“, – Vyriausybės posėdyje sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Anot jo, dėl šios priežasties Klaipėdos uoste dideliems konteineriniams laivams taikomos rinkliavos yra gerokai didesnės nei kaimyniniuose uostuose.

„Norint išlaikyti konkurenciją su kaimyninių šalių uostais, kuriuose apmokestinama pagal faktinį įplaukimą, (...) reikia šią sistemą pakeisti, kad būtų paskatos kuo daugiau laivų įplaukti į Klaipėdos uostą, juolab, kad konteinerinė krova uoste sparčiai auga“, – aiškino R. Masiulis.

Įsigaliojus naujoms rinkliavoms, jas skaičiuojant Klaipėdos uoste bus taikomas maksimalų 60 tūkst. sąlyginių vienetų bendrosios talpos dydis.

Susisiekimo ministerija skaičiuoja, kad šiuo metu laivas, kurio bendroji talpa yra, pavyzdžiui, 131,8 tūkst. vienetų, moka 72,1 tūkst. eurų rinkliavą, o po pakeitimų ji sumažėtų iki 36,3 tūkst. eurų. Dar mažesnės rinkliavos taikomos Lenkijos Gdansko uoste - ten tokiam laivui tektų sumokėti tik 25,1 tūkst. eurų, arba 65,2 proc. mažiau nei dabar Klaipėdoje.

Ministerijos vertinimu, dėl naujos kainodaros didesnės kaip 60 tūkst. vienetų talpos laivams nuolaidų suma per metus siektų iki 750 tūkst. eurų, tačiau dėl intensyvesnės laivybos tokio sprendimo finansinė nauda būtų gerokai didesnė.

„Galėtume tikėtis 3,5 mln. eurų daugiau pajamų, tiesiog daugiau laivų pritrauktume į uostą“, – teigė R. Masiulis.

Klaipėdos uostas per devynis šių metų mėnesius perkrovė 531,4 tūkst. sąlyginių konteinerių – 58 proc. daugiau nei pernai sausį–rugsėjį ir daugiau nei per visus 2017 metus (473 tūkst.).

Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet Klaipėdos uoste įregistruotos dvi naujos konteinerių laivybos linijos, o beveik 90 proc. jomis plaukiojančių laivų bendroji talpa yra didesnė kaip 60 tūkst. vienetų. Vien gegužės ir birželio mėnesiais į uostą įplaukė 22 laivai, kurių bendra talpa yra daugiau kaip 60 tūkst. vienetų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (191)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Japonija skundžia Pietų Korėją PPO dėl finansinės paramos laivų statytojams

Japonija Pasaulio prekybos organizacijai ( PPO ) pateikė skundą dėl, pasak jos, Pietų Korėjos...

Verslas abejoja, ar išsivers be vienkartinio plastiko (4)

Lietuvos plastiko gamintojai su nerimu laukia 2021 m., kai turėtų įsigalioti draudimas gaminti...

Valdžia paruošė „kalėdinę dovanėlę“: didės degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos (41)

Nuo 2019 metų pavasario didės degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos, nes valdžia užsimojo...

Blusų turguje jau perkami kalėdiniai niekučiai (8)

Dituvos sendaikčių turgus – savotiškas Klaipėdos rajono traukos centras. Jam negresia...

Top naujienos

Naujausiuose reitinguose – didėjanti praraja tarp lyderių (12)

Spalį smuko visuomenės palaikymas didžiausiai valdančiajai „valstiečių“ partijai, tačiau...

Starkevičius: į Lietuvą grįžta baudžiava – žemė atimama, bet savininkas paliekamas ją dirbti (3)

Kazimieras Starkevičius , buvęs žemės ūkio ministras, ūkininkas, dabar Seimo narys ir...

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (191)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (72)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (86)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (9)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (48)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (111)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (82)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...