Anot direkcijos, sistema leis efektyviau planuoti kelių priežiūros ir plėtros darbus, kontroliuoti rangos sutarčių įgyvendinimą, užtikrinti racionalesnį biudžeto, skirto kelių priežiūrai ir plėtrai, panaudojimą.

Direkcija kovo pabaigoje pasirašė 2,439 mln. eurų vertės sutartį su informacinių technologijų bendrove „TP AIM“, kuri įsipareigojo sukurti ir įdiegti sistemą iki 2021 metų spalio. Nauja sistema bus finansuojama Europos Sąjungos lėšomis.

„Sistema skirta suinventorizuoti visam kelių turtui, viso kelių tinklo su visais kelio elementais ir visais priklausiniais. Matyti jų tiek fizinės-techninės būklės rodiklius, tiek investicijas į kiekvieną turtą arba netgi turto elementą, kad būtų galima suprasti, kiek efektyviai naudojame lėšas, kiek užtikriname kelių aptarnavimo ilgaamžiškumą“, – BNS sakė direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.

„Ateityje, kai bus suvesta daugiau duomenų, bus galima žiūrėti, kiek buvo sėkmingi sprendiniai“, – pridūrė jis.

Anot V. Andrejevo, dabar visi dokumentai apie kelių turtą kaupiami popierinėje laikmenoje.

„Iki šiol turėjome ir turime apie pusantro kilometro dokumentacijos turtui. Viskas yra popierinėje laikmenoje. Kai reikia mums ką nors surasti pusantro kilometro popieriuje, tai yra sudėtinga“, – sakė jis.

Pasak V. Andrejevo, naujoje sistemoje kelių turtas bus valdomas pagal tarptautinius turto arba verslo apskaitos standartus.

Sistema naudosis ne tik direkcijos darbuotojai, bet ir savivaldybės bei rangovai, pasirašę sutartis su Kelių direkcija.

„Jeigu yra nustatyti tam tikri defektai, o statinio ruože yra garantinis periodas, tai visi rangovai, kurie yra prisijungę, automatiškai gauna pranešimą, turi susitvarkyti ir atsiskaityti už tai“, – pasakojo V. Andrejevas.

Sistemoje bus kaupiami duomenys apie valstybinės ir vietinės reikšmės kelius, jų statinius ir įrenginius juose, kelių dangų konstrukcijas ir tiltų apžiūras.

Kelių direkcija finansinius, apskaitos dokumentus, susijusius su kelių turto valdymu šiuo metu saugo dviejose informacinėse sistemose: Valstybinės reikšmės kelių informacinėje sistemoje ir „Kelių projektuose“. Tačiau, pasak V. Andrejevo, tai yra tik mažoji dalis duomenų, kurie persikels į naująją sistemą.