M. Majauskas remdamsis Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, pranešė, kad 2020–2021 metais 148 įmonės, gavusios mokestinių lengvatų ar įvairių subsidijų, įsigijo prabangių automobilių, o 32 iš jų pirko naujus „Bentley“ „Maserati“ „Porsche“, „Lamborghini“, „Rolls Royce“.

„Yra pavyzdžių, kai įmonės, oficialiai įtrauktos į nuo COVID-19 nukentėjusių sąrašą, pasinaudojo galimybe atidėti mokesčius, gavo prastovų subsidiją už darbuotojų išlaikymą, papildomai dar gavo dosnią valstybės subsidiją verslui ir įsigijo naują prabangų daugiau kaip 100 tūkst. eurų vertės „Range Rover“ visureigį neva įmonės poreikiams“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė M. Majauskas, rašė BNS.

Valstybės paramą gavusios įmonės pirko „Porshe“ ir „Tesla“

Daugiausiai darbo užmokesčio subsidijų gavusios Lietuvos įmonės 2020–2021 metais įsigijo „Porshe“, „Range Rover“, „Tesla“ automobilių, rodo „Delfi“ analizuoti „Abalt“ duomenys.

2,47 mln. eurų iš valstybės gavusi laikinoji įdarbinimo agentūra „Headex“ įsigijo „Porsche Cayenne“.

2,28 mln. eurų paremta krovininio kelių transporto įmonė „Hegelmann transporte“ nusipirko „Porsche Cayenne Turbo“. Tiesa, dar 2018 metais, o 2020 metais tik perregistruotas.

1,66 mln. eurų gavusi keleivių vežimu autobusais mieste ar priemiestyje užsiimanti „Kautra“ pirko „Range Rover Evoque“ ir „Tesla Model S“.

1,59 mln. eurų gavusi drabužių specializuotose parduotuvėse prekiaujanti „Apranga“ nusipirko „Porsche Panamera 4 E-Hybrid“, 0,99 mln. eurų gavusi ligoninių veikla užsiimanti „Ortopedijos technika“ – „Porsche Taycan 4S“.

„Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras AQUA“, gavęs 0,79 mln. eurų įsigijo „Lexus ES 300h“, „Švaros broliai“, gavę 0,76 mln. eurų – „Range Rover Sport“, „Plasta“, gavusi 0,72 mln. eurų – „Jeep Wrangler Unlimited“ ir „Infiniti QX56“, „Omniteksas“ (0,64 mln. eurų) – „Lexus NX 300h“, „Transriva“ (0,64 mln. eurų) – „Range Rover Velar“.

Analizuoti atviri „Regitros“, „Sodros“, Užimtumo tarnybos, Valstybinės darbo inspekcijos ir „Emprekis“ duomenys rodo, kad valstybės paremtos įmonės pirko ir prabangių, daugiau nei 50 tūkst. eurų kainuojančių automobilių.

Pavyzdžiui, 0,6 mln. eurų subsidijų gavusi optikos prekėmis prekiaujanti „Pasaulio optika“ įsigijo „Porsche Macan“ (kaina 50.850 eurų), 0,49 mln. eurų gavęs metalo gaminius gamintais „Plieno fortas“ – „Porsche Macan S“ (kaina nuo 51.320 iki 62.060 eurų).

Naujasis "Porsche Macan"

„Švaros broliai“ pateikė savo komentarą.

„Iš valstybės gautą paramą skyrėme susigrąžinti darbuotojams bei į ikipandeminį lygį sugrąžinti krizės metu sumažintą visos komandos darbo atlygį. Suprantame kilusius klausimus, tad paaiškiname viešai paskelbtą informaciją apie įmonės įsigytą automobilį. „Švaros broliai“ automobilį „Land Rover Range Rover Sport“ įsigijo 2014 metais, pasinaudodami galimybe įmokas už jį mokėti dalimis. 2021 metų vasarį finansinio lizingo sutarties su „Nordea Finance Lithuania“ laikotarpis baigėsi ir įmonė, vykdydama įsipareigojimus, automobilį išpirko už likutinę vertę – 13 535 eurus“, – nurodė įmonė.

„Headex“ vadovė Lilija Tolbatova žiniasklaidai nurodė, kad subsidijų lėšos nebuvo naudojamos automobiliui pirkti.

„Headex“ sėkmingai užbaigus 2019 metus, buvo priimtas sprendimas 2020 m. pakeisti 4 metus eksploatuotą automobilį Porsche Cayenne S nauju analogiško modelio automobiliu. Senasis automobilis buvo parduotas. Naujasis automobilis yra lizinguojamas, tad vertinant išlaidas, šis sprendimas įmonei per mėnesį sugeneruoja papildomai 250 eur išlaidų, lyginant su praėjusių 4 metų laikotarpiu.

Įmonėje vadovaujamės sąžiningumo ir skaidrumo principais. Esame sąžiningas darbdavys savo komandai, partneris klientams ir mokesčių mokėtojas valstybei. Laiku mokame mokesčius ir neturime bei nepretenduojame į mokesčių mokėjimo atidėjimo lengvatą. 2020 metais į šalies biudžetą bendrovė sumokėjo 6 344 525 Eur mokesčių. Vis tik pandemija tapo didžiuliu iššūkiu verslui.

Mūsų prioritetas krizės metu – užtikrinti darbo vietas savo darbuotojams. Tad buvo dedamos maksimalios pastangos, darbo vietoms išlaikyti, ką ir rodo įmonės darbuotojų skaičiaus dinamika“, – komentuoja L. Tolbatova ir nurodo, kad praėjusių metų liepos pabaigoje įmonė pradėjo gauti subsidijas darbo vietų išsaugojimui.

„Norime patikslinti, kad visos darbo vietų išsaugojimui skirtos lėšos buvo išskirtinai panaudotos pagal paskirtį, t.y. tik darbuotojų darbo užmokesčiui kompensuoti. UAB HEADEX veikla yra kasmet audituojama ir turime sertifikuotų auditorių išvadas, kad 2020 m. įmonės finansinė veikla vykdoma be priekaištų. (...) Tad apgailestaujame dėl sudarytos nuomonės apie šalies įmones ir iš savo pusės akcentuojame, kad esame atviri ir sąžiningi ir, kad esame pasiruošę pateikti visą reikalingą medžiagą apie subsidijų panaudojimą šalies institucijoms“, – nurodoma komentare.

„Hegelmann Transporte“ generalinis direktorius Tomas Jurgelevičius patikslino, kad aptariamas „Porsche Cayenne Turbo“ finansinės nuomos būdu buvo įsigytas dar 2018 metais.

„2020 metų lapkritį „Regitroje“ buvo atlikti registravimo veiksmai tik numerio keitimui. Automobilio naudotojas ir savininkas nesikeitė“, – nurodė jis.

T. Jurgelevičius pabrėžė, kad paramai skirtos lėšos buvo naudojamos pagal paskirtį.

Kaip nurodė „Plastos“ atstovai, minėtus automobilius įmonė lizingavo jau kelis metus.

Paaiškinama, kad 2016 metais bendrovė sudarė lizingo sutartį dėl „Infinity QX56“, o 2017 metais dėl „Jeep Wrangler Unlimited“.

„Lizingo sutarties specifika yra ta, kad iki kol sumokėtos visos įmokos pagal lizingo sutartį, lizinguojamo daikto savininkas yra lizingo davėjas. Tuo metu lizingo gavėjas „Plasta“ yra tik jo valdytojas“, – aiškinama komentare.

Nausėda: reikėtų pagalvoti, kaip įstatymais užkardyti tokį elgesį

Ketvirtadienį paaiškėjus naujai informacijai apie dalies įmonių per pandemiją pirktus prabangius automobilius, nors jos gavo valstybės paramą, prezidentas Gitanas Nausėda tai vadina šlykščiu elgesiu ir sako, kad reikėtų pagalvoti, kaip įstatymais užkardyti tokius veiksmus, rašo ELTA.

„Kitaip nei šlykščiu poelgiu aš to įvertinti negaliu ir tą pasakytų bet koks sveikai protaujantis žmogus. Belieka tik išsiaiškinti, kaip šitokios schemos atsiranda, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) turi dirbti savo darbą ir jie (įmonės – ELTA) turi jausti pasekmes. Tai yra ne tik ekonominio pobūdžio sukčiavimas, bet tai yra marodierystė“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė G. Nausėda.

„Turime galvoti, kaip galėtume įstatymais užkardyti šitokių veiksmų taikymą ir be jokios abejonės bendradarbiausime su Seimu, galvosime, ką toliau daryti“, – pridūrė šalies vadovas.

Majauskas: tai – cinizmo viršūnė

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas ketvirtadienį pareiškė, kad Lietuvos įmonės gavo valstybės paramą ir įsigijo prabangių automobilių, kurių vertė viršijo 50 ar net 100 tūkst. eurų, rašė BNS. Anot jo, viena įmonė prabangų automobilį užregistruodavo kaip krovininį, norėdama susigrąžinti sumokėtą PVM. Be to, ji taip pat gavo valstybės paramą verslui, siekdama padengti automobilio lizingo įmokas.

„Pagal pasirašytą sutartį mokesčių mokėtoja papildomai už šio automobilio įsigijimą iki 2024 metų kompensuos 95 proc. palūkanų“, – sakė M. Majauskas.

„Kažkam tokia veikla gali pasirodyti verslas, mano akimis, tai yra cinizmo viršūnė“, – pridūrė jis.

Pasak M. Majausko, kitas Seimo komitetui žinomas atvejis, kai į nukentėjusių įmonių sąrašus įtraukta bendrovė gavo paramą ir įsigijo naują daugiau kaip 100 tūkst. eurų vertės „Porsche Cayenne“ automobilį. Pagal su valstybine agentūra pasirašytą paramos verslui sutartį valstybė už jį iki 2025 metų kompensuos 95 proc. palūkanų.

Komitetas VMI prašo išsiaiškinti, ar toks prabangus turtas naudojamas privatiems poreikiams, ar piktnaudžiaujama mokesčių atskaitymais bei valstybės parama. Jei tai pasitvirtintų, mokesčiai turėtų būti sumokėti, o valstybės parama sugrąžinta.

Anot jo, viena įmonė prabangų automobilį užregistruodavo kaip krovininį, norėdama susigrąžinti sumokėtą PVM. Be to, ji taip pat gavo valstybės paramą verslui, siekdama padengti automobilio lizingo įmokas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (641)