„Priežasčių, kodėl el. komercijos pardavimai augo, vardinti jau nebereikia – pandemija išmokė žmones nesibaiminti pirkti internetu, nes kitos išeities jie paprasčiausiai neturėjo. Žinoma, tai kėlė ne vieną iššūkį el. parduotuvėms: reikėjo išmokti itin greitai adaptuotis didesnėms apimtims ir nusiraškyti situacijos atneštus vaisius. Tai pasisekė ne visiems, bet didelė dalis sugebėjo ryškiai padidinti pardavimus“, – tyrimo duomenis komentuoja Deividas Talijūnas, konferencijos „E-komercija’21“ organizatorius ir el. komercijos sprendimus teikiančios įmonių grupės „All Digital group“ vadovas.

Tyrimas atskleidė, kad kiek daugiau nei pusei (55,1 proc.) apklaustų el. verslų teko didinti įmonėse dirbančių žmonių skaičių, taip pat pusė (50,7 proc.) bendrovių sakė turėjusios keisti el. parduotuvės funkcionalumus, norėdami atliepti milžinišku greičiu augančius el. pardavimus.

Įmonių grupės „Furniture1“, Lietuvoje veikiančios „Baldai1“ prekės ženklu, steigėjas Pijus Makarevičius teigia, kad pandemijos sąlygomis didžiausias iššūkis buvo dar labiau pagerinti klientų aptarnavimo procesą: „Pernai mūsų pardavimai augo daugiau nei 50 proc. ir pagrindinė to priežastis – sklandus klientų aptarnavimas, kurį užtikrinti pandemijos sąlygomis buvo iššūkis. Trūkinėjant tiekimo grandinėms ir kartu augant užsakymų kiekiams, turėjome ypač daug dėmesio skirti logistikos procesams, didinome komandą ir labai glaudžiai dirbome su tiekėjais“.

Tyrimo duomenimis, trečdalis apklaustų el. verslus valdančių įmonių, lyginant 2020 m. ir 2021 m. pirmąjį pusmetį, pardavimo pajamas augino daugiau nei 51 proc.

„Net 29 proc. apklaustų įmonių sakė, kad augo daugiau nei dvigubai, o per antrąjį šių metų pusmetį, pasibaigus itin griežtam karantinui, 30,4 proc. apklaustųjų tikisi pardavimo pajamas auginti 11-20 proc., lyginant su analogišku laikotarpiu pernai. Tai rodo, kad bendrovės sugebėjo ir vis dar geba prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos, vartotojų įpročių ir pasiūlyti jiems patogius ir tinkamus el. sprendimus. El. verslams tokia dinamika ir gebėjimas adaptuotis yra vienas svarbiausių ir sunkiausių uždavinių, mat technologinė aplinka keičiasi itin greitai, pokyčių skaitmeninėje erdvėje tiek, kad dažnai sunku visus pastebėti ir pritaikyti savo veikloje. Būtent dėl to itin populiarėja įvairaus formato el. komercijos verslų renginiai, susitikimai, konferencijos, kur specialistai gali dalintis patirtimi. Viena tokių konferencijų, bene didžiausia Baltijos šalyse, „E-komercija’21“, Vilniuje vyks rugsėjo 23 d.“, – komentuoja D. Talijūnas.

Tyrimą atliko konferencijos „E-komercija’21“ organizatoriai įmonių grupė „All Digital group“. Internetinėje apklausoje dalyvavo 69 el. komercijos verslus vystančios įmonės iš Lietuvos. Tyrimas buvo atliktas m. liepos-rugpjūčio mėn.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją