Šiemet „Danske Bank“ pristatė iniciatyvą su klientais reikalus aptarti ne tik kalbant telefonu, bet ir pamatyti banko konsultanto siūlomus sprendimus nuotoliniu būdu.
Mes pasiūlėme savo klientams konsultacijas vykdyti internetu: banko darbuotojas su juo bendrauja per kompiuterį, o klientas yra kur jam patogiau: namie, darbe ar kavinėje. Jie kalbasi telefonu, bet kiekvienas savo ekrane mato tą informaciją, kurią banko darbuotojas rodo klientui. Tai išsprendžia kliento atvykimo problemą: žmonės ne visada gali atvykti į padalinius, kartu tai praplečia pokalbį telefonu, nes galima parodyti pristatymą“, - kalbėjo „Danske Bank“ verslo plėtros tarnybos vadovas Darius Jasinskis.
Pasak jo, tai yra alternatyvi paslauga, dėl kurios nebus atsisakoma padalinių.
Prieš keletą metų kitas bankas - SEB - su klientais ėmė bendrauti per nemokamą vaizdo skambučių ir pokalbių internetu programėlę „Skype“, su jais bentrauti socialiniu tinklu „Facebook“.
Banko 2014 metų duomenimis, paslaugomis telefonu kasdien naudojasi 2000 klientų, „Skype“ – 50 klientų.
Pasak jo, klientai į banko skyrių jie vis dar užsuka norėdami pasitarti dėl sudėtingesnių taupymo, investavimo ar kitų finansinių klausimų.
Ko tikėtis žmonėms
Paslaugas nuotoliniu būdu teikia ir kiti bankai, visgi populiariausiomis paslaugomis kol kas išlieka skambučiai ir užklausų siuntimas per elektroninę bankininkystę ar e – paštu.
Anot jo, Lietuvoje jau iš esmės sumažėjo fizinių banko padalinių ir ateityje jų toliau mažės.
„Veikiausiai jų liks minimaliai ir keisis funkcijos: padaliniuose vyks daugiau konsultacijų, pirmųjų kliento ir banko kontaktų. Vėliau kitų paslaugų atlikimas vyks elektroninėje erdvėje“, - prognozuoja S. Kropas.
Lietuvos bankų klientų asociacijos vadovas Rūtenis Paukštė sako, kad inovacijos yra gerai tol, kol labiau pažeidžiami vartotojai nelieka už borto.
„Bankai nori sumažinti sąnaudas, tačiau tai nėra įprasta bendrovė. Bankai mūsų gyvenime yra labai svarbūs, todėl jų atsakomybė už žmones, kurie nemoka, neturi galimybių ar išsilavinimo naudotis kompiuteriu taip pat yra. Perkėlus daugiau paslaugų į internetą, šie žmonės lieka už borto“, - sakė jis.
Pasak jo, sprendimai, kaip dirbti su klientais neturėtų būti vertinami tik pinigais.
R. Paukštė įsitikinęs, kad gyventojams reikia palikti galimybių rinktis, kokiomis paslaugomis jie nori naudotis.
„Ir Vakarų Europoje – Vokietijoje, Italijoje – yra žmonių, kurie ne kasdien naudojasi technologijomis. Man susidarė įspūdis, kad pas mus prie naujųjų technologijų pereinama labai sparčiai ir didelė dalis žmonių dėl to turi problemų“, - apibendrino jis.
Pasaulio banko statistika rodo, kad Lietuvoje komercinių bankų padalinių kiekis 100 tūkst. suaugusių gyventojų mažėja: 2008 m. jų buvo – 28,5, 2009 m. - 28,2, o 2010 m. - 27,3.
Daugiausiai jų buvo 2007 m., kai 100 tūkst. gyventojų teko 28,7 padalinių (2006 m. - 27).
Tačiau Latvijoje komercinių bankų padalinių 100 tūkst. gyventojų teko dar daugiau: 2008 m. jų buvo – 35,1 2009 m. - 33,5, o 2010 m. - 31,9.
Estijoje 100 tūkst. gyventojų teko mažiau bankų padalinių nei Lietuvoje, tačiau jų taip pat mažėjo: 2008 m. jų buvo – 23,8 2009 m. - 20,2, o 2010 m. - 19,4.
Bet kai kuriose šalyse 100 tūkst. gyventojų teko žymiai daugiau padalinių, pavyzdžiui, Danijoje 2008 m. jų buvo – 50,5, 2009 m. - 45,8, o 2010 m. - 40,9.